Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitovapaa ja työt

Vierailija

Voinko jäädä vakityöstä hoitovapaalle, laittaa lapsen päivähoitoon ja mennä itse muihin töihin?

Oletetaan, että olen ilmoittanut työnantajalle palaavani töihin marraskuussa 2010 ja nyt vastaan tulisi mielenkiintoinen työ, johon haluaisin. Voinko mennä?

Kommentit (3)

Vierailija

Ethän ole silloin vakityöstä hoitovapaalla vaan virkavapaalla. Jos lapsi on päivähoidossa, niin hän ei saa silloin kotihoidontukea.

Se, että jos haluat mennä nyt toiseen firmaa on täysin sinun ja pomosi välinen asia. On täysin mahdollista, että saat mennä tuoksi ajaksi muualle, mutta ilman lupaa et saa tehdä edes oman päätoimesi ohessa toista työtä. Eli jos olet vaikka kaupan kassa, niin sun pitää kysyä lupa myös aamusanomalehtien jakamiseen työnantajaltasi. Minä esim olin 10 vuotta sivutoimisesti omien töiden ohella töissä musiikkikouluussa ja aina olen kysynyt luvat ja saanut ne.

Vierailija

Olet saanut omasta työstäsi HOITOvapaata, et TYÖvapaata. Jotkut työnantajat sallivat sen, että hoitovapaalainen tekee keikkaa tai osa-aikatöitä muualla, jos omassa työpaikassa olisi esim. säännöllinen päivätyö. Moni hoitaja esim. tekee työvuoron silloin tällöin ja mies hoitaa lapsia sen aikaa tjsp.

Mutta jos siis ajattelisit mennä kilpailevaan yrityksen täysipäiväisesti ja jäisit siitä vakityöpaikaan "kiinni", niin kyllä se olisi irtisanomisperuste (sillä olet käyttänyt hoitovapaan muuhun kuin sen tarkoitukseen). Mutta jos taas soitat nykyiselle pomolle ja kysyt, että voitko tehdä muualla töitä ja se sopii, niin sittenhän asia on ihan ok.

Lainaus:

Voinko jäädä vakityöstä hoitovapaalle, laittaa lapsen päivähoitoon ja mennä itse muihin töihin?

Oletetaan, että olen ilmoittanut työnantajalle palaavani töihin marraskuussa 2010 ja nyt vastaan tulisi mielenkiintoinen työ, johon haluaisin. Voinko mennä?

Uusimmat

Suosituimmat