käsien puutuminen

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko normaalia? rv19+5 menossa

Kommentit (7)

Vierailija

On normaalia...itsellä puutuu vasemmasta kädestä kolme sormea, oon pitäny yöllä rannetukea niin siitä ollu tosi paljon apua.

Vierailija

Mulla edellisessä raskaudessa sormet puutuivat ihan hirveästi ja öisin yleensä heräsinkin siihen kun särkin niin paljon. Kävin sitten työterveyslääkärillä ja mulla oli rannekanavan ahtauma joka on kuulemma varsin yleinen raskaana olevilla. Turvotus siis aiheuttaa paineen jollekin hermolle joka sitten kipuilee sormissa.

Sain molempiin käsiini tukilastat ja sen jälkeen loppui särky aivan samantien. Toki päivisin taas puutuivat, mutta se ei haitannut niin paljon. Ja tokihan niiden lastojen kanssa pystyi jopa jotenkin kirjoittamaan koneellakin joten olisi niitä päivälläkin voinut hyvin pitää.

Mulla alkoi edellisessa raskaudessa tuo jo joskus viikolla 16 tai jotain ja loppui heti kun synnytin. Vaiva voi kuulemma jatkua vielä senkin jälkeen jonkun aikaa.

Nyt viikolla 29+6 alan pikkuhiljaa tuntea samoja oireita joten kai sitä pitäisi ottaa taas ne lastat käyttöön.

Suosittelen ehdottomasti että käyt lääkärissä hakemassa ne lastat jos vaan sulla on kyse samasta vaivasta. Elämän laatu parani HUOMATTAVASTI kun en enää öisin herännyt käsikipujen takia!! Pissalla käymisiä eikai lasketa =)

Vierailija

kädet melkein koko raskauden ajan aina öisin. Ilman että niiden päällä nukuin. Vähän säikähdytti silloin, mutta kuulema näin voi käydä. Puutuminen lakkasi synnytyksen jälkeen.

Vierailija

Hieroja sanoi mulle et hartiat on niin jumissa että kädet (siis mulla koko käsivarsi) puutui sen takia, ja niskan jumitus aiheuttaa myös puutumista. Yöllä ilmeni aina tää vaiva...

Vierailija

Ihan ympäri vuorokauden oikean käden sormet olivat puutuneet loppuraskaudesta vaikkei minusta hartiani tms. olleet tukossa. Eipä tuolle mitään mahtanut, mutta vaiva jäi synnärille tietenkin.

Vierailija

Itsella ollut kaikissa raskauksissa ja vahan niiden jalkeenkin. Apteekista saatavat (laakari voi maarata) yolla pidettavat rannetuet helpottaa, ja myos synnytys auttaa. Tietysti voi olla etta jollain on myos hartiat jumissa, mutta rannekanavaoireyhtyma on hyvin tavallinen raskaanaolevalla, johtuu hormonaalisista syista, turvotus puristaa hermoja. Hieroja ei ehka tiennyt mista puhui (viitaten aikaisempaan kommenttiin) tai tuntenut raskaanaolevien vaivoja, tai sitten (vahan raadollisempi vaihtoehto?) on niin etta kun rannekanavaoireyhtymaan ei hieronta auta niin oman bisneksen kannalta voi myos olla jarkevaa esittaa syyta joka tuo asiakkaan uudestaan hierontaan. Oli miten oli, kannattaa ekaksi kokeilla rannetukia.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat