Miten saada paras vastine kuntosaliharjoittelulla? (ov)

Vierailija

Jos tavoiteaikana näin ensalkuun puoli vuotta: montako kertaa viikossa tulisi harrastaa, jotta voisi odottaa näkyviä tuloksia? Kuinka pitkälti kerralla?

Kommentit (3)

Vierailija

että jos haluaa näkyviä lihaksia tuloksena, niin melko nopeasti pitää siirtyä mahdollisiimman suuriin painoihin.



Käytännössä siis toistojen olisi oltava noin 3-6, hieman lihaksesta ja laitteeesta riippuen.



10-20 sarjoilla sitten ylläpidetään ja kiinteytetään.



Älä tee sitä virhettä, jota usein näen punttisaleilla, eli naiset vemputtaa 10-20 kg painoilla 25-40 kertaa, eikä missään vaiheessa näy, että pitäisi tehdä töitä. Ei siis pisaraakaan hikeä koko salitreenin aikana ja vemputus on niin löysän näköistä, että en usko lihasten joutuvan tekemään töitä lainkaan.



Toinen ihan perseestä oleva tapa on jäädä laitteeseen istuksimaan ja hörppimään urheilujuomaa kun on oma sarja tehty. Laitteesta pois välittömästi ja annetaan tilaa myös muille. Harmistta kun pitää henkilöitä hätistää pois istumasta.

Vierailija

Jos teet isoilla panoilla, riittää 30-45min + lämmittely + venyttely, jos taas pitkiä sarjoja pienemmillä painoilla, voi aikaa käyttää vähän päälle tunninkin.



Joka tapauksessa lisää välillä rohkeasti painoja, jotta lihakset todella kehittyvät eikä harjoittelu ole vain ylläpitävää.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat