Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauhein taloudellinen ahdinkosi?

Vierailija

.

Kommentit (11)

Vierailija

Lainaus:

Ei todellakaan meinannu olla rahaa edes ruokaan. Opintotuki oli silloin n.500mk kuussa ja max laina 7000mk lukukaudessa. Sillä piti hankkia kaikki. Laihduin parhaillaan 20kg alle puoleen vuoteen. Matkat piti kävellä n. 2 km suuntaansa kouluun kun ei ollu varaa bussiin.

Vierailija

Avioeron jälkeen, kun jäin työttömäksi yksinhuoltajaksi. Ekalla kerralla sossu ei auttanut, kun olin opiskelija, tokalla kerralla sain sieltä jonkin verran rahaa.

Nyt olen jo monta vuotta ollut hyvin palkattuna työelämässä, mutta koskaan en toivottavasti unohda noita vuosia.

Vierailija

Meidän perhe( 2 aikuista ja 2 kouluikäistä lasta) elää minun ansiosidonnaisella (nettona n. 1000/kk) ja lapsilisillä. Asuntolaina on lyhennysvapaalla, mutta korkoihin ja vastikkeeseen menee silti n. 600 euroa. Putkiremontin pelko on päällä koko ajan, jos remontti tulee, emme pysty maksamaan sitä, lisää lainaa emme saa tässä tilanteessa.

Vierailija

kun laskujen jälkeen rahaa on jäänyt niin vähän aina käytettäväksi ettei se ole riittänyt ruokaan. Toivottavasti ei enää ikinä tule vastaavaa eteen!!

Vierailija

Lainaus:

Meidän perhe( 2 aikuista ja 2 kouluikäistä lasta) elää minun ansiosidonnaisella (nettona n. 1000/kk) ja lapsilisillä. Asuntolaina on lyhennysvapaalla, mutta korkoihin ja vastikkeeseen menee silti n. 600 euroa. Putkiremontin pelko on päällä koko ajan, jos remontti tulee, emme pysty maksamaan sitä, lisää lainaa emme saa tässä tilanteessa.

Vierailija

Eron jälkeen jäi käteen vain velkaa, ei edes kalusteita. Olen joutunut aloittamaan alusta ja pelkoni vuoksi en uskaltanut taistella omaisuudesta.

Nyt olen siis työtön ja tyhjässä kämpässä, sossu ei auta. 20e menee tulorajan yläpuolelle. Eroa en kadu, olen turvassa ja toin lapseni turvaan!!

Vierailija

Raivostuttava, meillä ihan hyvät tulot, mutta miehellä tapana välillä jättää laskuja maksamatta. Sitten kun huomaan ne, laitan usein kaikki säästöni ja maksan kaikki laskut pois.. usein alkaen 1500e:n pino..

Tällä hetkellä meilläkin menossa, kun mies jätti yhtäkkiä laskujaan maksamatta

Lainaus:

Vuokrat ja kaikki. :( ja nyt minä joudun niitä selvittelemään

Vierailija

Lainaus:

Raivostuttava, meillä ihan hyvät tulot, mutta miehellä tapana välillä jättää laskuja maksamatta. Sitten kun huomaan ne, laitan usein kaikki säästöni ja maksan kaikki laskut pois.. usein alkaen 1500e:n pino..

Tällä hetkellä meilläkin menossa, kun mies jätti yhtäkkiä laskujaan maksamatta

Lainaus:

Vuokrat ja kaikki. :( ja nyt minä joudun niitä selvittelemään

Miten olette suostuneet tuohon alistamiseen? Järkyttävää! Ja surullista.

Vierailija

Ei todellakaan meinannu olla rahaa edes ruokaan. Opintotuki oli silloin n.500mk kuussa ja max laina 7000mk lukukaudessa. Sillä piti hankkia kaikki. Laihduin parhaillaan 20kg alle puoleen vuoteen. Matkat piti kävellä n. 2 km suuntaansa kouluun kun ei ollu varaa bussiin.

Uusimmat

Suosituimmat