Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä mä ymmärrän tuota koulua tuossa kalapalajutussa

Vierailija

Itse ollut koulun keittiössä töissä jokin aika sitten ja tää missä itse olin oli vielä sellainen ns. "tuontikeittiö",ei sellainen missä valmistetaan ruokaa.

Kun oppilaita oli noin 100 ja ruokaa tuli niin mun piti "keittäjänä" laskea montako kalapalaa,lihapullaa,punajuuripihviä jne aina riittää per oppilas (joskus ne oli laskettu valmiiksi).

Ja KOVA vahtiminen,että oppilaat noudattavat sitä lappua joka ruokien päällä luki (just että "2kpl/oppilas" tmv)

Leipää,salaattia sai ottaa vapaammin,niitä oli aina reilusti,mutta pääruokaa vähemmän,siis tai tarkoitan,että pääruoan määrä oli laskettu tarkempaa.

Joskus niinä päivinä kun oli kiireempi tai tuli ylimääräisiä vierailijoita (joskus esim erityisopettajaa tmv) niin olin aika pulassa koska ruoka oli TARKALLEEN laskettua ja tuli kyläkouluumme 13km päästä... jos se loppui niin ei mulla ollut mitään tarjota tilalle,eikä se missään tapauksessa ollut mun vika mut niinhän sen oppilaat vanhempineen näki...

Vaikka ei mulle käynyt kuin kerran niin,että ruoka loppui kesken.

Ainoa mitä saatoin tarjota tilalle oli "oota 10min niin keitön makaroonia" koska makarooni ja perunamuussijauhe olivat ainoat mitä koulussa oli ns varastoituna.

Ai niin ja punajuuria.

Kommentit (2)

Vierailija

He vaan ovat niin paljon viisaampia kuin tilanteessa läsnä olleet monet ammattilaiset. Ja kotisohvalla on aika helppo olla tosi viisas.

Oikeassa elämässä vaan joskus tulee tilanteita, joissa loppuu viisaus.

Uusimmat

Suosituimmat