Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AH, taas se iski: HÄÄKUUME! :(

Vierailija

Tässä on avoliittoiltu nytten 9 vuotta ja taas se hiipi mieleen jos menis naimisiin.

Miten ihmeessä sitä rajaa sukua juhlista?

Entä mikä juhlapaikaksi? Koti on, mutta en halua että naapurit pällistelis juhlia..

Onko muuta vaihtoehtoa kuin vuokrata kallis tila? :(

Kommentit (13)

Vierailija

Lisää saa heitellä!

Jep, jokkut kun kohtaa teini-ikäsinä ja opintojen alussa niin äkkiä ne vuodet vierii.. Sitten lapsia ja äkkiä onkin kaikkea muuta mielessä kuin häät! ;)

Tuntuu kamalalta rajata sukua pois, mutta jotenkin olis kiva saada hiukan pienempi muotoset juhlat aikaan.

Päivämäärä ei ole mikään pakkomielle vaikka olishan se hauska juhlistaa kun 10 vuotta tulee umpeen mutta jos vaikka kihlat ostaisi silloin? :D

Ap

Vierailija

mun mielestä naimisiin pitäisi mennä vielä "tuoreen rakkauden" aikana, eli n.2-3 vuoden sisällä, koska jos menee kymmenen vuotta tapaamisen jälkeen, en osaisi kokea kovin juhlavana tai järkätä muuta kuin maistaraattivihkimisen tai kotona.

Tosin en haluaisi naimisiin muutenkaan, koska en halua sellaista sitoutumista mitä en koe mielekkääksi.

Vierailija

järjestämään nyt häitä ja kun alttarille astellaan on yhteiseloa takana yli 10v. + 2 lasta. Naimisiin piti mennä jo aikaisemmin, mutta raskaudet vähän sotki.. Joten nyt sitten mennään. Onhan tätä eloa tässä jo takana mutta... Tosin hääbudjetti kasvaa aika hyvää vauhtia kun haluan kunnon häät=)

Vierailija

Suosituimmissa kirkoissa ja juhlapaikoissa on jo täyttä, joten toukokuuhulle tai syyskuulle päivä, jos haluu jonkun suositun kirkon esim.

Me pidettiin häät viime toukokuussa ja järjestin 30 hengen häät 2kuukaudessa. Vieraat rajaat just niinkuin haluat. Mä en kertaakaan miettinyt loukkaantuko joku, ne oli MEIDÄN häät ja juhlittiin niitä just niiden kanssa kenen kanssa haluttiin. Esim. mun serkkuja ei ollut yhtään, miehen oli, mutta mun ystäviä oli enemmän kuin taas miehen.

Me otettiin ihana "valmispaikka", jossa ei tilavuokraa, eikä tarjoilijoista tarvinnut maksaa. Kaikki sisältyi ruokaan, joka aivan huippua, eikä nyt niin kallliiksi tullut. Meidät vihittiin myös juhlapaikassa. Kysele eri paikoista hintoja yms!

Onnea järjestelyihin! t. 5vuotta avoliitossa ennen papin aamenta

Vierailija

Jos olette menossa kirkossa vihille saatte käyttää myös seurakuntien kappeleita ynnä muita sellaisia tiloja vastaanoton järjestämiseksi... Tarkoittaa siis kahvitusia ja pienimuotoisia syöminkejä joiossa ei tarjoilla alkoholia. Joissain seurakunnissa peritään tilojen käytöstä pienimuotoista maksua. Kun vastaan otto on virallisesti ohi olette voineet varata kabinetin jostakin ravintelista johon voitte siirtyä nostamaan maljoja sekä siirtyä näin viettämään vähemmän virallista osuutta...vain mielikuvitus on rajana. Mukavasti voi mennä naimisiin ilman että se maksaa maltaita. Voi myös suunnitella häät jossa jokainen vieras ostaa häälahjaksi illalliskortin jolloin vieraiden syömiset ja juomiset saadaan kustannettua. Pääkaupunkiseudun läheisyydestä löytyy edullisin juhlien järjestämispaikka Vanhan Porintien varrelta, paikka on nimeltään Ruskopirtti ja sieltä löytyy jumppasalin kokoinen tila esiintymis lavan kera ja keittiö jossa on kunnolla astioita isompaankin kahvittelu hetkeen. Eikun naimisiin vaan ja muistoja järjestämään. Onni tulee eläen!!

Vierailija

Tottakai te voitte mennä naimisiin 9:n vuoden yhdessäolon jälkeen. Enkä ala selittää miksi, niin typerää edes kyseenalaistaa.

Sekin on mun mielestä hieno hääjuhla, että käy maistraatissa ja juhlii sen jälkeen ravintolassa niin että jokainen maksaa omat murkinansa.

Vierailija

Raja vedettiin lähisukulaisiin ja lähipiiriin eli oli vain meidän molempien sisarukset, vanhemmat ja yksi ystäväpariskunta. Juhlapaikaksi mietittiin ensin jotain vuokrattavaa tilaa, mutta ajatuksesta luovuttiin korkean hinnan takia. Koti sai toimia juhlapaikkana ja se olikin ihan onnistunut ratkaisu. Ja koska oli kesähäät, osa porukasta oli pihallakin istuskelemassa - oli oikein onnistuneet ja kivat juhlat.

Vierailija

juhlapaikka riippuu myös paljon, minkä verran haluatte vieraita kutsua juhliinne. itse haaveilen myös häistä, nyt avoliittoa takana 8 vuotta. eikä olla edes kihloissa, ja vaikka haaveilen häistä niin omalla kohdalla ei olis ainakaan vuoteen ajankohtaista.

Vierailija

Lainaus:

nyt avoliittoa takana 8 vuotta. eikä olla edes kihloissa,.

ennen kuin on hääpäivä sovittu? Minusta naurettavia nykyiset "kihlaukset", missä ostetaan vain renkulat sormiin ja ollaan "kihloissa" määrättömän kauan, ilman mitään naima-aikeita. Terkkuja broidille, joka on ollut kihloissa 14 vuotta..

Vierailija

sitten naimisiin jos huvittaa? Ja tuo yksikin pöljä, "mun pää ei kestäisi olla 9 vuotta avoliitossa", no tuskin kestää sitten olla aviossakaan :O

Itse olen seurustellut mieheni kanssa vuodesta 98, kihloihin menimme jo samana vuonna. Avoliitossa olemme olleet vuodesta 99 mutta edelleenkään ei ole kiire naimisiin. Välilllä mies siitä puhuu, mutta emme ole sitten saaneet aikaiseksi... Suhteemme on hyvä ja vakaa näin, mitään lisäarvoa avioituminen ei siihen toisi.

Uusimmat

Suosituimmat