Hiusten hoidosta taas ;-)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei, kyselisin teiltä muilta mulattilasten (voisiko tuota sanaa käyttää suomessakin) vanhemmilta hiusten hoidosta.

Meidän tyttö on nyt kaksi vuotta ja hiukset vihdoin alkaa kasvaa koko päässä :) . Hiukset on melko hennot ja kiharat aika suuria, ainakin verrattuna isänsä kiharoihin. Olen kokeillut hiuksiin kookosrasvaa, mutta en pitänyt siitä hajusta ja se on aika rasvaista (tietenkin). Olisiko Suomessa jossain myytävänä mieluiten lapsille sopivaa luonnonmukaista hyvää hiusten/kiharoiden hoitotuotetta. Tai onko joku tilannut netin kautta esim. englannista?

Muistan että täällä on ollut joku ketju tästä aiheesta, mutta en löytänyt sitä haulla.

Kommentit (11)

Vierailija

Täytyy varmaan joku tuttu valjastaa ostamaan ne ja tuoda sitten tänne perähikiälle.

Kokeilin BodyShopin Sheabutteria ja tytölle lemahti hirveät näppylät kaulan alueelle, eli sai allergisen reaktion. Luulen, että syynä oli ne vahvat hajusteet. Oikea 100% Sheabutter ilman lisäaineita ei haise miltään, joten se voisi käydä ja toivottavasti ei ole sille allerginen. Leikkasin tytön hiukset lyhyiksi kun hän oli 1v.6kk ja unohdin hoitaa hiuksia kun en tajunnut, miten äkkiä ne kuivuu. Osa tytön hiuksista on "rutikuivat" ja osa ottaa vastaan öljyn jonka niihin sivelen eikä ole niin kuivunutta. Mä kokeilin nyt Ceridal öljyä, kun täällä ei ole noita kivoja hiustenhoitotuotteita afrikkalaisille hiuksille myynnissä. Luulisi sen käyvän ja kun tytöllä on atooppinen iho, niin ei ainakaan pitäisi aiheuttaa allergiaa.

Vierailija

"Rule #3: Avoid bad chemicals on your baby's hair, these include Vaseline, petroleum, mineral oil, sulfates, and silicones. "

Googletin vähäsen ja tuon löysin, eli tästä lähtien me laitetaan sitten sitä vaseliinia huuliin ;-)

Vierailija

karitevoi on myös hyvää kuivalle iholle. Sopii myös useimmille atoopikoille. Meillä tytön tumma iho helposti näyttää harmahtavalta jos on vähänkin kuiva ja karitevoita sisältävä rasva on ollut parasta kosteuttamaan.

Vierailija

sama vika meillä,eipä lähimaillakaan etnistä putiikkia mistä saisi oikeita tuotteita afrotukalle...ystäväni luona saunaretkillä kuitenkin kokeilleena uskallan suositella tuota jojobaöljyä!! saa ainakin luontaistuotekaupoista,hintavaa on mutta toisaalta auttaa asiassa ainakin meillä huomattavasti paremmin kuin joku hiuksiinjätettävä kaupan hoitosuihke.ja jos on ystäviä hoitoalalla,voi pyytää tilaamaan tukkuhinnalla - pikkupullolle jää 17e:n sijasta hintaa n.10e.vinkiksi! ;)

Vierailija

tytön hiuksiin käytetty just tuota Ceridalia ja myös ihan vauvaöljyä. Helsingistä olen saanut pari purkkia lasten(afro)hiuksille tarkoitettuja tuotteita mutta niissä oli ainakin niin voimakas haju, että heitin pois. Nuorempi tyttö näyttäisi saavan hivenen suoremman ja pehmeämmän hiuslaadun. Toivon todella, että niin käy. Niin ja letitettävähän nuo hiukset aina on. Eivät niin takkuunnu ja vanutu. Noita molempia muuten löytyy spray-pullossakin. Ovat helpompia käyttää :).

Vierailija

löytyy hakaniemestä helsingissä pilvin pimein, lähes joka etnisestä kaupasta hämeentiellä. Lapsille on omat tuotteet, esim luonnomukaiset kids organigs-sarja, jossa shampoita, tuota shea butter moisturizeria, ne suihkutettavat ovat kevyempiä kuin lotion muodossa olevat ja afro hiuksille tarkoitetut shampoot jo auttavat paljon hiusten hoidossa, tuo afro hiuslaatu, vaikkakin puliksi afr. lapsella, on niin erilainen kuin perus suomi hiuslaatu, on usein paljon kuivempi ja tarvitsee noita moisturizereita jotta kihara pysyy kauniina ja kammattavana.

Vierailija

Minä olen meidän pojilla ja tytöllä käyttänyt Oriflamen hiussuihketta, joka selvittää takut ja tuoksuukin hyvälle. Poikien hiukset ei nyt niin klovasti takkuunnu eikä mene höttöisiksi, mutta tytön 1v tukka on sellaista hahtuviasta afroa, ihan pienen pientä säkkärää. Siihen ole tuota suihketta laittanut ja sitten kammannut. Hiukset on vielä yönkin jälkeen kivan kiharat.

Myöhemmin varmaan joutuu jostain afrikkalaisesta liikkeestä Helsingistä käydä ostamassa jotain tököttiä niihin, kun tuo suihke ei enää toimi.

Vierailija

Heippa taas. Minä olen innokkaasti etsinyt netistä hiusjuttuja ja löysin todella mielenkiintoisen sivun käykääpä tsekkaamassa ja kertokaa mielipiteitänne! http://biracialhair.org/Welcome.aspx

Olen nyt kokeillut kerran tuota, mutta hoitoaineena tosin suomalainen tuote jossa ei ole silikonia XZ suklaa&vanilja. Seuraavana päivänä hiukset todella hienoilla kiharoilla, mutta nyt kolmantena päivänä tuntuvat vähän kuivilta. Tosin ollaan nyt kokeiltu tätä vasta kerran, että ne hiukset voi olla vielä vähän kuivat. Mutta tulos oli siis parempi kuin esimerkiksi kookosrasvalla hoidettaessa jolloin hiukset on jo seuraavana päivänä tosi kuivat. Lukekaa ja kertokaa mielipiteenne. Sen naisen hiukset oli kyllä tosi hienot, että jos se on niin tehnyt jo monen vuoden ajan, niin luulisi, ettei se ole kovin vaarallista hiuksille jättää sitä hoitoainetta niihin?!

Ajattelin, että jos tilaisin jenkeistä jotain lapsille tarkoitettuja tuotteita ja alkaisin huolella paneutua noihin hiuksiin kun ei ne meinaa kasvaa tuolta takaraivolta millään (nukkuessa kuluvat).

Olisi muuten kiva käyttää sitä silkkihuivia tytöllä yöllä, mutta mä vähän luulen, että 2,5v. tyttö ei ihan oo valmis vielä sellaista laittaa päähänsä...

Vierailija

Ostin tänään tavallista vaseliinia, sitä kun mieheni ehdotti. Tuo Shea Butter olisi varmasti hyvää ja lievä hajuste ei haittaa, ehkä jopa parempi kuin shea butterin originelli haju. Toiveena olis saada kasvatettua terveet kiharat ja nauttia niin kauan niistä kunnes tyttö haluaa ne joskus suoristaa

:x

Vierailija

hiustenhoitotuote on karitevoi (Shea Butter). Sitä saa ainakin monista luonnontuotekaupoista (esim. Ruohonjuuri). Body Shop myy myös, mutta siinä on säilöntäaineita ja kai vähän hajustettakin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat