Kertokaa, miten voi toteuttaa viikon ruokalistoja kotona?

Vierailija

en ole koskaan tajunnut. Entäs sitten jos ruokaa ei menekään, sitä jäisikin seuraavaksi päiväksi. Teettekö kuitenkin uuden ruoan? Entäs jos meneekin pari päivää ettei ehdikään tehdä ruokaa yllättäen ollenkaan? Tai jos on suunnitellut tekevänsä jotkut ruoat ja kaupan tarjouksissa olisikin jotain aivan muuta edullista. Noudatatteko niitä listoja orjallisesti?

Kommentit (2)

Vierailija

Teen ruokalistan viikoksi aina ennen kauppaan lähtöä, yleensä sovellan valmiita pohjia, joita mulla on 6 viikoksi, kierrätän niitä. Ruokalistaa tehdessäni tiedän jo kaupan tarjoukset, mutta en läheskään aina tee sitä, mitä on tarjouksessa, vaan mulla on muu logiikka, esim. ruokalistan pitää olla tarpeeksi vaihteleva ja kalaa tarpeeksi usein.

Ruokalistaa tehdessäni tiedän aika hyvin, minä päivinä ehdin laittaa ruokaa ja minä päivinä en. Siksi teen suunnitellusti isompia annoksia viikonloppuna ja lämmitän myöhemmin. Usein ostan lisäksi jotain valmisruokaa sen varalle, että jääkaapissa ei ole tähteitä kun joku perheenjäsen kaipaa purtavaa. Jos ruokaa jää paljon, yleensä pakastan sen ja se syödään seuraavalla viikolla, en itsekään mielelläni syö samaa ruokaa monta päivää peräkkäin ja perheenjäsenet vielä vähemmän.

Ruokalistan on tarkoitus helpottaa elämää eikä vaikeuttaa sitä! Sen avulla varmistan, että ylipäätään on jotain syötävää joka päiväksi eikä tarvitse kieli vyön alla rynnätä kauppaan töiden jälkeen. Ruokavalinnoista tulee järkevämpiä ja terveellisempiä, kun ei ostele nälkäisenä. Arjeksi suunnittelen tietysti nopeat ruoat, viikonlopuiksi haudutukset ja uunissa kypsennykst.

Vierailija

Jos jää, niin voihan sitä syödä seuraavana päivänä ja kokata sen seuraavan ruoan vasta sen jälkeen (pistää listaa eteenpäin ja katsoo sitten vaikka perjantainkohdalla, jättääkö perjantaisen ruoan vaikka väliin, jotta saa viikonlopun ruoat , jos poikkeavat arkiruoasta, kohdalleen. Jämiä voi joskus pakastaakin, ne täytyy sitten vaan joskus muistaa laittaa sille viikkolistalle.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat