Vieläkin ihmetyttää tuossa kalapuikkopojan tapauksessa

Vierailija

se kolmen puikon rajoitus. Kysyin illalla omalta tokaluokkalaiseltani heidän koulunsa kalapuikkorajoituksesta, ja hän sanoi, että 5 puikkoa saa ottaa ekakerralla, ja sitten jos puikkoja jää kaikkien luokkien tultua syömään, saa hakea lisää. Itse syö kuulemma yleensä joko 5 tai 8 puikkoa.

Asumme Helsingissä. Jos 7-8- vuotiallle tarjotaan MINIMISSÄÄN 5 kalapuikkoa, miten voi olla jossain Vantaan koulussa niin, ettei isoruokaisille teineille ole mahdollista tarjota kuin 3 puikkoa? Eikö kouluille jaetut ruokaresurssit jakaudu tasaisesti maassamme? Ja jos ei, niin miksi ei?

Kommentit (15)

Vierailija

Ettekö te ihmiset nyt ymmärrä, ettei tuossa hässäkässä missään kalapuikoista tai -paloista ollut kysymys. Koulussa on tapahtunut jotain häiriökäyttäytymistä, jonka luonnetta lehtikirjoitusten perusteella on mahdoton päätellä. Toki opettaja- /henkilökuntakin on toiminut jotenkin väärin tai puuttellisesti, kun on täytynyt poliisiin turvautua.

Lehtijutut on kirjoitettu pojan äidin kertoman perusteella ja tämä taas on kuullut tarinan pojaltaan. Poika taas varmasti ihan mielellään kertoo, että otin yhden kalapuikon liikaa ja poliisit vei putkaan.

Vierailija

Lainaus:

Eikö kouluille jaetut ruokaresurssit jakaudu tasaisesti maassamme? Ja jos ei, niin miksi ei?

Kyllä ne kunnat aivan itse kustantavat koulunsa ja kouluruokailunsa.

Kannattaako asua pääkaupunkiseudulla? Suomi on iso maa ja vaikka pääkaupunkiseudulla on hyviäkin puolia (työpaikkoja), ei kaikki siellä ole niin auvoista.

Vierailija

Eilen vielä kyllä kaikkialla puhuttiin kalapuikoista! Siis jopa siinä alkuperäisessä iltasanomien jutussa. Nimenomaan sitä kolmen kalapuikon rajoitustahan tällä palstallakin eilen kauhisteltiin ja ihmeteltiin.

En ole ollut tietoinen tietojen tarkentumisesta/muuttumisesta...

ap

Vierailija

ja kuvassa oli kyllä kalapuikkoja iltasanomien sivulla... Täytyy vain sanoa että nauru pääsi koko asiasta kun ensimmäistä kertaa luin... E huhhuh mitä touhua nykyää.

Vierailija

poliisin täytyy tulla paikalle, viedään opettaja tai se väärin toiminut henkilökunta poliisin kuulusteltavaksi.

Kun oppilas viedään poliisiasemalle, on tämä oppilas toiminut väärin.

Itse olen opettaja, eikä tulisi mieleenikään ajatella, että minun velvollisuuteni olisi yksin taltuttaa mieleltään sairas riehuja jossain tilanteessa, missä on oman turvallisuuteni lisäksi huolehdittava isosta joukosta muita lapsia. Ehdottomasti poliisi apuun. Toki tavallisen murrosikäisen kanssa pärjää puhumalla, eikä minunkaan ole ikinä tarvinnut poliiseja soittaa, mutta olen varma, että jos opet ja kuraattori yhdessä ovat siihen ratkaisuun päätyneet, tilanne on ollut oikeasti vaarallinen.

Vierailija

Olisi saanut koko case ihan eri mittakaavan, kun teini olisi tajunnut lehdistölle kertoa asian oikein: "otin yhden kalaPALAN liikaa". Kaikki köökki AV-mammathan kuitenkin sen verran tajuavat, että kalapalat ovat kooltaan -puikkoja suurempia ja täten enrrgia-arvoiltaankin hivenen mittavampia.

Vierailija

on syntynyt keskustelua...Totta kai minä jonkinsortin medialukutaitoa omaan, ja ymmärrän, että alkuperäinen uutinen oli puolueellinen ja sensaatiohakuinen. En missään vaiheessa ole kuvitellutkaan, että virkavallan paikalle kutsuminen olisi jollain tapaa sidoksissa koulun kalapuikko (nyttemmin kalapala) rajoituksiin.

Mutta tapahtumaketjun yhteydessä tuli ilmi tai aluksi väitettiin, että kyseisessä koulussa kalaPUIKKOJA saa kasvava nuori vain 3 kpl. Yhtään liittymättä siihen mellakkaan, joka ko. koulussa syntyi, tämä tieto herätti ihmetystä. Onhan se nimittäin miltei kaikille selvä asia, ettei kasvava nuori voi jaksaa sellaisella ruokamäärällä. Silloin koulujen ruokaresursseille täytyy tehdä jotain ja asiasta täytyy keskustella...

Ja tämä keskustelu siis tosiaan virisi eilen, kun vielä luultiin, että kyseessä on grammamääräisesti kalapaloja huomattavasti pienemmät kalapuikot.

Harmi, että joillekin on liian vaikeaa erottaa samasta tapauksesta esiin nousseita eri aspekteja, keskustelunaiheita ja väitteitä. Tässä aloituksessa kukaan ei kai puhunut mitään itse tapahtumaketjusta, sen oikeellisuudesta tai sen "ureista"/"sankareista", vaan siitä ruokamäärän rajoituksesta.

Nyt perun tietysti senkin, saatuani lisää infoa asiasta (ei puikkoja vaan paloja).

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat