Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä tarjottavaa kymmenen aikaan aamupäivällä tuleville vieräille?

Vierailija

siis 4v tyttö, 11kk poika ja äiti tulossa. Pitäiskö tarjota ihan ruokaa vai mitä? tai vaikka kinkkupiirakkaa ja lapsille riisipiirakoita joista ainakin meidän tyttö pitää..

Kommentit (12)

Vierailija

hyviä ideoita kaikilta.. mä nyt edelleen pähkäilen että teenkö kinkkupiirakan ja niitä riisipiirakoita vai sitten ihan kunnon lounas. Olis kykkä kiva että viipyisivät pidempään eikä tarvis heidän lounaan takia kiirehtiä kotiin ja toisaalta meille on tarjottu aina ruokaa kun ollaan kyläilty toisten perheiden luona. Mut mitäpä lounasta mä keksisin.. Makaroonilaatikkoa meillä just oli ja keiton tein eilen.

Vierailija

Ihan mannapuuropaketin ohjeen mukaan voit siis tehdä vispipuuron. Tee jo edellisenä iltana ja vispaa vielä kertaalleen ennen vieraiden tuloa niin saat todella kuohkeaa tarjottavaa. Lapsille voit tarjoilla sen maitolasillisen kanssa (tai puuron maidon kanssa) ja äidille kahvin kera.

Vierailija

meillä oli yhden tutun äidin kanssa tapana tehdä sellaisia aamupäivän treffejä vuorotellen toisen luona. Ja aina se jonka luona oltiin tarjosi lounaan. Eli jos meille tulisi 10 aikaan vieraita, niin varmaan lapset alussa leikkisivät ja sitten tarjoaisin lounaan tuossa 11.30-12 tietämillä.

Mutta jos lähtevät jo puolen päivän aikaa pois, niin sitten vaan kahvit ja jotain pientä syötävää aika pian vieraiden tulon jälkeen.

Vierailija

Mun sisko on kanssa hoitovapaalla ja me tavataan usein just tuohon aikaan, koska hänen pitää hakea esikoinen sitten eskarista puolenpäivän aikaan.

Me juodaan yleensä kahvit ja syödään voileivät/pullat. Joskus mä jään lounaalle ja sisko hakee pojan eskarista. Lapsille vaikka hedelmiä tms.

Toinen vaihtoehto on tehdä vaikka joku brunssityyppinen, mutta tietysti kantsii sopia etukäteen.

Kolmas helppo ja ruokaisa on munia, pekonia, paistettua tomaattia, teetä ja paahtoleipää.

Vierailija

Tais tulla mun vinkki vähän myöhään.. Ja kuten huomasitkin varmaan, en lukenut lainkaan muiden, saatika ap:n viimeisintä viestiä. Sorry.

Mutta siinä vinkkini "lounaattomaan" aamutarjottavaan. Lounas on toki aina positiivinen yllätys. Voit tehdä sen vispipuuron vaikka lounaan jälkkäriksi.. Mä taidan todella pitää siitä itse, kun niin lobbaan :-)

Vierailija

eihän sitä tarjottavaa heti tarvii olla... eli 11-12 väliilä voisi jo syödä lounaan ja jälkkäriksi sitten jotain pientä. Myös suolainen piirakka ja karjalanpiirakat kuullostaa ihan hyviltä

Vierailija

keksiä, mehua, teetä ja kahvia, en edes mitään kunnon leivonnaisia. Mutta monesti sovitaan, että syövät lounaan meillä, ja sellaiseen sopii joku helppo keitto vaikkapa.

Vierailija

muuten vaan karjalanpiirakka,pullakahvilinjalla.

Miedän lapset vihaa puuroja, joten se pelkästään ei ole hyvä tarjottava ainakaan meille (itse kyllä rakastan vispipuuroa)

Vierailija

Todennäköisesti ovat ajatelleet syödä lounasta sitten teiltä kotiuduttuaan (12-13 aikaan). Riippuu tietysti ihan siitä, kuinka kauan aikovat kyläillä, mutta jos nyt pariksi tunniksi tulevat leikkimään, on kyse varmaan aamiaisen ja lounaan/päiväruuan välille suunnitellusta vierailusta.

Itse keittäisin äidille kahvit ja lapsille varaisin pillimehut. Kahvin/mehun kanssa pientä suolaista ja pientä makeaa (yksi laji kumpaakin riittää vallan hyvin). Esim. esipaistetut (suoraan pakkasesta uuniin) PIENET pasteijat ovat hyviä ja helppoja pikkusuolaisia(niitä on nykyään kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja). Makeaksi palaksi keksiä, pullaa, piirakkaa, muffinssia tai mitä nyt kahvin kanssa haluaa itsekin syödä.

Vierailija

Ja laitankin aina, jos on tuollaiset treffit. Meillä on aina oletuksena, että viivytään useampi tunti leikkimässä ja juoruamassa :)

Tarjoaisin lounaan n. 11.30 ja sen päälle jälkkäriksi kahvit ja jotain hyväskää.

Uusimmat

Suosituimmat