Kannattaako talopaketti ostaa nyt vai odottaa hintojen laskua?

Vierailija

Talomyyjä sanoi, että nyt kannattaa ostaa niin ehtii mm. kilpailuttaa LVIn ja sähkön ajoissa. Mitä jos hinta tippuukin hurjasti keväällä? Sitten ottaa päähän.

Miten te muut teette?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Mihin valmiusasteeseen teille on talo tulossa ? Jos pelkkä talopaketin pystytyts, niin voi olla ettei hinta nykyisestä juuri laske. Meillä on tulossa avaimet käteen paketti ja ihan selvästi niillä pintatöillä yrittävät rahastaa. Timpureita ja sähkäreitä on varmasti vapaalla kesällä ja syksyllä, ne ehtii kilpailuttaa, mutta aina ne parhaat palkataan ensin.

Vierailija

Minulla on lehti tässä edessäni ja siinä on tietoisku talopakettia sunnittelevalle. Lehti on tarjouksessa ja maksaa 1,90€.

En nyt ehtinyt tarkkaan lukea, mutta siellä ainakin sanottiin, että pientalorakentaminen tulee laskemaan nyt roimasti ja tietysti nämä talopaketti-valmistajat taistelevat näistä vähistä rakentajista. Eli luulen, että hyviä tarjouksia on tulossa eli kannattaa vähän odotella ja kilpailuttaa eri vaihtoehtoja.

Vierailija

Heistä 3 ei lähtenyt laskemaan hintaa juurikaan, vaikka suht hiljaista on rakennusrintamalla. Tuskin tässä mikään uusi nousu on heti edessä, mutta emme mekään aio enempää odotella. Vuokralla asuminenkin maksaa jonkin verran. Maalis-huhtikuussa maatöihin ja huhtikuussa aloitetaan rakentaminen.

Vierailija

hän vain yrittää saada kauppaa, koska on niin hiljaista nyt! ajattele omilla aivoilla, kukaan ei voi varmasti tietää miten käy, voi vain arvailla.

Vierailija

Mutta vastaan silti =).

Paketti ei itsessään ole vielä kallis vaan itse rakennus -ja materiialikustannukset on ne, jotka sitä hintaa korottavat. Nyt on rakennusalalla sen verran hiljaista, että pystyy hintakilpailua tapahtua. Kannattaa kysellä, että minkälaisella aikataululla yleensä ehtisivät rakennusalan firmat tulemaan.

Jos ei ihan hirveä hätä rakentamisen kanssa ole, niin odottaisin puoli vuotta tai ehkä hiukan pidempään.

Vierailija

että hinnat eivät enää välttämättä laske. Kuulemma talopakettien myynti on jo alkanut kiihtyä todella hiljaisen syksyn jälkeen.

Vierailija

No kyllä sitten kannattaisi pikkuhiljaa tehdä niitä päätöksiä tai teille käy niin ettette ehdi pakettia saamaan kuin vasta loppuksesästä jos silloinkaan! Pientalorakentaminen kyllä takuulla hiljenee vielä ja varmaan jotain tarjouksiakin tulee, mutta se ei tarkoita sitä että rakentaminen kuitenkaan pysähtyisi.

Kannattaa ainakin varmistaa millaiset toimitusajat talotehtailla on. Veikkaan että monilta tehtailta et nytkään tilaamalla ehdi saamaan enää toukokuulle pakettia...

Vierailija

Mä luulin, että teillä on aikaa itsellänne - silloin olisi kannattanut odotella vielä muutama kuukausi, mutta jos jo keväällä haluaa rakentaa niin kyllä se on nyt alettava kilpailuttamaan ja kaupoille...

Vierailija

Joten toimitusajat saattavat itseasiassa pidentyä. Kannattaa myös ottaa selvää milloin energiatehokkuusmääräykset taas tiukkenevat. Ne tietävät lisää eristettä seiniin ja kustannuksia ostajalle.

Itse olen huomannut, että talopakettitoimittajat kilpailevat tällä hetkellä lähinnä toimitusten laajuudella ja kaupanpäällisillä. Hintoja en ole juurikaan huomannut lasketun.

Vierailija

Täytyypä nyt antaa ajan kulua vähäsen.

Rakentaminen meillä alkaa toukokuussa emmekä aio siirtää sitä enää vuodella eteenpäin ainakaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat