Pitääkö appivanhemmilta sietää ihan mitä tahansa, jos he hoitavat ilmaiseksi

Vierailija

lasta? Täytyykö kaikki loukkaavat kommentit vaan niellä, koska lapsella on oikeus isovanhempiin? Eli lapsi oppii että mummo tai vaari saa sanoa äitille ihan mitä vaan...

Kommentit (9)

Vierailija

etenkin painostani, tosin siksi että olin niin rutkasti alipainoinen. Tiesin kyllä itsekin näyttäväni melkoiselta luurangolta, mutta kiloja kun ei tullut vaikka miten yritin niitä saada, ja tietenkin tuo anopin kommentointi otti pirusti päähän. No, mä kyllä sanoinkin aika usein ihan itsekin takaisin, tosin yritin tehdä sen loukkaamatta, jotakin tyyliin että olishan se kiva jos niitä kiloja vois vaan kaupasta ostaa mut kun ei paino nouse niin ei nouse. Miehelle valitin jälkikäteen pitkät pätkät sitä miten v***ttaa kun äitinsä joka kerta muistaa mun painoani kommentoida, ja mies sitten kerran yhden tälläisen kommentointikerran jälkeen veti anopin sivuun ja pyysi ettei hän enää kommentoisi asiaa, että mä tiedän kyllä hyvin olevani alipainoinen ja yritän kovasti saada painoa nousemaan, mutta se ei jostain syystä vaan nouse, eikä siitä että anoppi joka kerta muistaa asiasta mainita ole ainakaan apua, vaikkei hän varmaankaan pahaa sillä tarkoita.

Sen jälkeen hän olikin pitkään sanomatta mitään mun painostani, seuraavan kerran vasta sitten kun kiloja alkoi lopulta tulla niin totesi että hyvä kun tulee, ja sen jälkeen tästä tulikin ihan tavallinen vitsi meidän perheessä.

mut kannattaa oikeesti puuttua tuohon,kaikkea ei tarvi sietää keneltäkään. Jos he ottavat nokkiinsa siitä että sanot, tai että miehesi sanoo, heille asiasta, sekin on heidän ongelmansa - itsepä ovat niin lapsellisia ja typeriä että luulevat voivansa tehdä/sanoa mitä hyvänsä.

Vierailija

ja se on appivanhemmilleni ISO ongelma...Aina kun nähdään, niin huomauttelevat ulkonäöstäni, ja nyt ovat näköjään opettaneet muut lapsenlapsensa samaan. Aina kun ollaan kylässä niin anoppi ja miehen veljentytär yhdessä hihittelevät ja vaihtavat merkitseviä katseita. Ja kerran jopa tämä lapsi (7vee) naureskeli päin naamaa kuinka tyhmältä mä näytän nyt kun olen raskaana :(

Oma lapsi on vielä niin pieni ettei tajua tätä, mutta eipä kohta taideta enää mummolassa käydä...

Vierailija

Sehän yleensä vedetään esille, kun erotilanteessa toinen vanhempi haukkuu lapselle toista vanhempaa, mutta todellisuudessa siis kyse tasan siitä, että lapsi kuulee, kun vanhempaa arvostellaan.

Täytyykö sinun sietää kommentteja itsestäsi - ei tietenkään! Ei edes sillä varjolla, että kommentoija hoitaa lastasi.

Onko sinulla mahdollisuus sanoa appivanhemmille, ettet haluaisi kuulla painostasi kommentteja, koska se on sinun oma ongelma, ei heidän, etkä pidä siitä, että asiasta sinulle huomautellaan.

Vierailija

Ei kai tarvii sietää. Kait niiden isovanhempienkin pitää osata käyttäytyä. Itse yrittäisin muotoilla asian kauniisti mutta sanoisin kyllä suoraan mikä puhetyylissä on loukkaavaa. Ja pyytäisin voisiko muuttaa tapoja. Jos ei suosiolla onnistu niin sitten sanoisin että mielestäni olisi mukavaa että hoitaisivat edelleen lapsia ja olisi ihanaa jos lapsilla olisi läheiset isovanhemmat mutta jos isovanhemmat ei pysty hillitseen päsmäröintiään, niin silloin tämä järjestely loppuu, itse saisivat valita, ovatko ihmisiksi.

Vierailija

että miehesi kuuluisi puuttua ko. käytökseen!

Itsekin olen kyllä tuota kysymystä paljon pohtinut.. Meillä ongelmana lähinnä, kun appivanhemmille ei tietyt hoito-ohjeet tunnu menevän perille. Tuntuu sitten pahalta alkaa hoitoillan jälkeen valittaa, miksi ette tehneet näin ja näin, kun ajavat yli 50 km siksi, että pääsemme mieheni kanssa käymään vaikka elokuvissa. Ihmetyttää silti, kun ihan yksinkertaiset ohjeet eivät mene perille. Esim. kun eivät saaneet kerran lasta nukkumaan, sovittiin että soittavat meille jos näin käy, olisimme voineet antaa puhelimessa lisää ohjeita tai vaikka käydä itse nukuttamassa lapsi konsertin ja ruokailun välissä. Eivät soittaneet, koska eivät halunneet häiritä, seurauksena se, että lapsi valvoi puolille öin ja sen jälkeen kaikki rytmit viikon sekaisin. Oltiin tosiaan monta kertaa sanottu, että jos ei nukutusohjeilla (joita eivät olleet noudattaneet) saa nukkumaan, niin soitelkaa sitten.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat