Outoja ajatuksia;(

Vierailija

Olen kai masentunut,vaikka jaksankin tehdä kaikenlaista,mutta.....koko ajan ahdistaa.Ei ole töitä,ei rahaa maksaa laskuja.Mies yrittää ihanasti mua tsempata ym,mutta kun mikään ei tunnu miltään.Tunnen itseni täysin hyödyttömäksi,elän vain muiden kiusaksi.Olen aiemminkin ollut masentunut(diagnosoitu)mutta siitä rämmin ylös kun otin eron narsistimiehestäni.Mä en vain tajua kuinka mä nyt jaksan nousta tästä suosta,jos mä en pääse töihin.Ikä se on kai mikä tökkii työnantajia,ja se,että mulla ei ole koulutusta.Osaan kyllä jos vaikka mitä,mutta kun pitäisi olla tutkintoja ja koulutuksia.

En aiemmin IKINÄ,edes silloin kun aiemmin olin masentunut,ajatellut päättää päiviäni,mutta nyt tuntuu ajatus jo aika hyvältä välillä.Mua ei oikeasti tarvita täällä mihinkään.

Kommentit (14)

Vierailija

miksi et ole hankkinut aikaisemmin koulutusta? ei siis millään pahalla. uskon että sinulla on vaikeeta. Etkö voisi nyt alkaa opiskelemaan?

Vierailija

Johan sitä masentuu kun päivät pitkät synkistelee ja märehtii kotona. Itsensä analysoiminen ja murheellisten asioiden märehtiminen vain pahentaa masennusta, se on tieteellisestikin todistettu, silloin aivoissa aktivoituu yhä uudelleen ne radat jotka edustaa ikäviä ajatuskulkuja. Hommaat ittelles päivä ohjelman. Joka päivä liikkeelle kotoa, kävelylle kirjastoon, jos kaupungista löytyy työttömille jotain ilmaista aktiviteettia niin sinne, ja ala vaikka kutoon sukkia, ja leipomaan tai piirtämään, tai opettele soittaan jotain soitinta. Ja ala vakavasti miettiä tulevaisuutta, mikä koulu kiinnostais ja sitten vain itseä niskasta kiinni ja hakemaan kouluun ilman mitään verukkeita. Mieheskin takia täytyy jaksaa jos et ittes takia jaksa, tai äitis tai muitten ihmisten jotka sinusta välittää ja toivoo sulle hyvää

Vierailija

Hae nyt heti apua lääkäriltäsi, ennen kuin tilanteesi menee vielä huonommaksi. Lääkitys saattaisi olla nyt avuksi, kunnes pääset parempaan alkuun. Onneksi sinulla on nyt hyvä mies, joka jaksaa kannustaa, mutta ei hänkään ihmeisiin pysty, kuten et nyt sinäkään masentuneena.

Nyt et varmaan jaksa hakea töitä aktiivisesti, joten tämän takia suosittelen lääkitystä, jonka avulla piristyt ja jaksat hakea mielekkään työpaikan. Ja varmasti löydätkin: sanothan itsekin osaavasi vaikka mitä! Lääkityksen pystyy lopettamaan sitten, kun olet paremmassa kunnossa ja olet sopinut lopettamisesta lääkärisi kanssa.

Ei ne koulutukset ja tutkinnot voi olla hyvän työpaikan edellytyksiä. Palkka on varmasti pienempi kouluttamattomalla, mutta uskon, että ihminen voi olla onnellinen pienemmänkin palkan turvin. (Ainakin minä olen, vaikken pysty ostamaan aina tai heti mitä tarvitsen.)

Oletko jo käynyt työkkärissä ammatinvalintapsykologin vastaanotolla (vai mikä se sitten onkaan)? Hän voisi auttaa soveltuvan työpaikan etsimisessä. Voisitko ajatella hakea oppisopimustyöpaikkaa?

No joka tapauksessa, ensin varaat ajan lääkärille, nyt heti. Eiks juu?

Ystävällisin terveisin: Marja

Vierailija

Varmasti auttoi se että pääsit eroon narsistista, mutta varmasti olet altis edelleen masentumiselle. Itse rämpimällä voi päästä johonkin pisteeseen, mutta itseään on vaikea nostaa niskasta ylös. Kannattaa nyt lähteä etsimään apua itselleen, kun olet vielä työikäinen. Sinulla on siihen yhtä suuri oikeus kuin muillakin. Saatat päästä Kelan kuntouttavaan terapiaan, jos hyvin käy.

Itsemurha-ajatukset on otettava hyvin vakavasti. Ne saattavat todella päättyä kuolemaan. Kirjoituksesi kuulostaa juuri sellaiselta masentuneen vuodatukselta, joka varmaan itsestäsi tuntuu järkevältä mutta näin ulkopuolisesta huolestuttavalta. Masentuneen on melkein mahdotonta nähdä että mitään apua olisi saatavissa tai mistään olisi mitään hyötyä, ironista on että usein apu on muutaman puhelinsoiton päässä. Pyydä että miehesi auttaa sinua soittamaan ensinnäkin terveyskeskukseen ja varaamaan ajan. Menkää lääkäriin vaikka yhdessä ja lähtekää etsimään apua, sitä voi saada mielenterveystoimistosta, psykiatrian polilta jonkinlaisen kriisiterapian muodossa ja myös lääkitys voi auttaa sinua, pääset elämään kiinni ja itsemurha-aatokset kaikkoavat.

Elämäsi kuulostaa siltä, että olet ajautunut jollain tavalla kaiken ikäsi, narsistimiehen puolisona, saamatta koulutusta ja työtä. Jospa tämä uusi masennus ja kriisi olisi ovi uuteen elämänvaiheeseen, jossa sinulla on väliä, voit löytää koulutusta, ammatin ja lopulta työtäkin, kun olet henkisesti saanut apua. Älä enää yritä rämpiä omin voimin, ei tarvitse. Nyt mars soittamaan lääkäriin, älkää lakatko kunnes olet saanut apua.

Vierailija

hei oletko ajatellut jotain kivaa kurssia, jolle voisit mennä. Uskon, että se voisi piristää oloasi. Mistä asioista pidät jne.. Muiden kiusaksi, et missään nimessä ole. sinulla on lähimmäisiä, jotka rakastavat sinua ja haluavat sinun parastasi. Pyydä mieheltäsi apua.. esim. rupeatte käymään yhdessä kävelyllä tai mitä ikinä haluatkaan tehdä. Muista tärkein asia; et ole turha, etkä huono, vaan sinua tarvitaan täällä!!!! Ja Oman elämän lopettaminen on hirveä teko omille rakkaimmille. Olen joutunut sen läheltä seuraamaan. Et halua varmastikkaan tuhota miehesi elämää? Kerro miehellesi ajatuksesi

ja jaa huolesi.

Vierailija

Lapsesi tarvitsevat sinua!!

Entä oppisopimuskoulutus esim. lähihoitaja? Töitä varmasti riittää ja saisit opiskella työtä tehden, todennäköisesti valmistuttuasi olisi jo työpaikka sovittuna.

Vierailija

1. hae apua masennukseen- älä kuormita sillä läheisiäsi liikaa (kerääkaikki voimasi siihen että saat tapeltua itsellesi apua)

2. Huolehdi itsestäsi niin hyvin kuin jkasat; nuku, yritä syödä terveellisesti, ulkoile, liiku (oikeestaan ensin tämä että saat voimia hakea apua)

3. älä jää yksin; yritä nauttia edes hetkittäin lastesi läsnäolosta, miehestä- siitä että sulla on heidät, ja muistakin ihmisistä

4. kun on tarpeeksi voimia teet paperilla suunnitelman; mistä pidät, mitä toivot, mistä voisit unelmoida.

5. Kun olet saanut itsesi voimaan paremmin mietit millaista työtä voisit tehdä ja alat hakea töitä.

Jos elämästä puuttuu kokonaan punainen lanka, ei paljon muuta voi kuin masentua ja lamaantua. Jos on vielä taustalla masenusta- ja yleensä sen taustalla paljon sellaisia kokemuksia jotka ovat saaneet aikaan huonon omanarvontunnon, paljon huonosti toimivia käyttäytymismalleja, uskomuksia, jne- elämä kiertää sitä rataa ja huonot kokemukset vahvistavat toistaan. Jotenkin olisi aletteva etsiä tapaa pikkuhiljaa kääntää niitä kokemuskia ja ajatusmalleja itselleen parempaan suuntaan- ja luoda tulevaisuuteen unelmia, toiveita, tavoitteita.

Ja siihen tarvitaan voimia, eli halua hoitaa itseään hyvin. Yksinkertaisista asioista lähtien; eli nukkuminen, syöminen, puhuminen toisten kanssa jne.

Ainoa joka voi sut nostaa olet sinä itse. ja vieläpä siinä mielessä onnekas, että sulla on ihana mies ilmeisesti siinä...?

Voimia, ole armollinen itsellesi.

Terveisin eräs todella syvissä vesissä kahlannut.

Vierailija

tuntuu kun mies ynnää laskupinoa ja näyttää huolestuneelta eikä itse voi auttaa mitenkään.Ja koko ajan haen töitä,yhdessä haetaan myös,Mieheni on ihana,mutta en tiedä kauanko jaksan itseäni.Jotenkin olen vain niin totaalisen lukossa.Lääkäreiltä ,kelalta ja työkkäristä olen aina saanut pelkkää paskaa niskaani,joten eipä paljon huvita apua pyytää.

Miehellänikin on omia huolia,nekin painavat mua myös.Ja se,että rahat on totaalsen loppu.ap

Vierailija

Meinasin alkaa itkeä,mutta purin huuliani.Pahinta on,että tiedän hänen oikeasti rakastavan minua ja silti pelkään että jättää,ihan kuin salaa toivoisin sitä...ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat