Miten ihmeessä onnistuu painonpudotus imetysaikana?

Vierailija

Olin jo ennen tätä kolmatta raskautta vähän tuhdissa kunnossa (170cm ja 68kg). Kiloja tuli raskausaikana 14 eli paino ennen synnytystä oli 82kg. Sairaalaan jäi 8kg ja muutama tippui vielä kotona. Nyt paino on jämähtänyt tasan 72kg kohdalle.

Se on minulle ihan liikaa ja ideaalipainoni olisi tuolla 63-65kg paikkeilla. pudotettavana on siis 7-9kg...

En vaan oikein tiedä miten saisin painon laskemaan, kun täysimetän vielä 3kk ikäistä vauvaani ja ajattelin täysimettää sinne puoleen vuoteen. Tuon täysimetyksen vuoksi ruokahaluni on SUUNNATON ja pahaolo sekä väsymys iskee heti, jos syömisten välissä on liian pitkä tauko. Mitä vähemmän syön, sen nopeammin tuo kamala olo iskee... :-(

Liikun sen verran kun kolmen lapsen kanssa pystyn. Useamman kerran viikossa tunnin kävelylenkki naapurin kanssa sekä hitaahkoja vaunulenkkejä lasten kanssa. Juuri enempään en nyt pysty venymään, koska täysimetys arjoittaa aika paljon. (Vauva ei huoli puloa laisinkaan.)

Apua?

Kommentit (8)

Vierailija

Mulla putosi imetysaikana paino niin paljon että olin jo vaarallisen laiha - jouduin sen takia tutkimuksiin. Yritin syödä ja syödä (myös makeaa, ja runsaasti!), mutta paino vaan tuli alas. Ei ollut kivaa sekään. Olin tosi helpottunut, kun paino alkoi imetyksen loputtua taas nousta...

Vierailija

Mutta jos edellisistä raskauksista olen jotain oppinut niin sen ettei ainakaan minulla paino laske imetyksen aikana - vasta sitten kun sen lopettaa...

Vierailija

Mulla mitat ennen raskautta 166 cm ja 68 kg, ennen synnytystä 86 kg, nyt vauva 3 kk, painoa 70 kg, mutta siitä ei enää tunnu millään tippuvan. Imetystä oon suunnitellu jatkaa ainakin niin kauan kun oon äitiyslomalla eli varmaan ens syksyyn jos vaan maito riittää. Hyvin on kyllä tähän mennessä riittänyt. Ruoasta en pysty tinkimään, kun on kokoajan nälkä ja jano mutta aloitin viimeviikolla jumpan, ostin kortin salille ja aattelin alkaa käymään siellä 3 kertaa viikossa ja sitten muina päivinä vaunulenkillä vauvan kans, eiköhän nuo kilot siitä vähitellen lähe kariseen. Hyvä vain ettei liian nopeasti laihdu, niin ei jää nahat roikkuun löysänä. Mulla on kehonkuva muuttunu, niin että omasta mielestäni näytän hyvältä vaikka BMI ei enää oo oikeen ihannelukemissa. Liikunnan lisääminen on varmaan imettevälle paras keino pudottaa painoa. Jaksaakin sitte paremmin kun kunto kohoaa, ja ehkä niska-hartia ja selkäkivut, joita tulee vauvaa kanniskellessa alkaa helpottaa

t. kohtalotoveri

Vierailija

ja voithan tuota jumpata kotonakin, jos lapset on vaikka päiväunilla. Itse nostelen välillä käsipainoja ja teen vatsalihasliikkeitä kotona ja pyöritän hulahularengasta. Nämä vauvan nukkuessa ja jos vauva on hereillä saatan tanssia ja jumpata vauva sylissä musiikin tahtiin. Vauva tykkää.

Vierailija

samalla päiväunia jotka yleensä ovat pari kolme tuntia ja joka päivä niin kyllä siinä kilot karisee nopeasti poies. On vielä hoikemmassa kunnossa kuin ennen synnytystä :) liikunta kannattaa aina....

Vierailija

Mulla mielihalut on vasta imetyksen aikana.

Nyt ajattelin tosissani kokeilla laihtumista ja yrittää purra sitä porkkanaa sen toffeekarkin sijaan.

Joten itsekin kuuntelen vinkit mielelläni...

t: neljäs tulossa

Vierailija

kunnon vauhtia eivätkö muutenkaan 2-3 tuntia kerralla... :-(

3v. ja 5v. eivät myöskään nuku päiväunia.

Lainaus:

samalla päiväunia jotka yleensä ovat pari kolme tuntia ja joka päivä niin kyllä siinä kilot karisee nopeasti poies. On vielä hoikemmassa kunnossa kuin ennen synnytystä :) liikunta kannattaa aina....

Vierailija

Kaikki aina sanoo, että ietysaikana ei saisi laihduttaa.. niinpä niin...

ennen joulua sain 4 kiloo ihan karkit ja hyvät pos jättämällä. yritin lopettaa iltasyönnin ja jos oli pakko, niin hedelmiä söin ja join paljon. kaikki jugurtit ja mitä nyt oli mahdollista vaihdoin rasvattomiin tai kevyisiin... hyvä oli alku, mutta sitten tuli niin ihanainen joulu ja painoa tuli. nyt taas kevennän... siis kevennän, en laihduta! hitaasti menee, mutta tää ei ainakaan mun imetystä ole haitannut mihinkään suuntaan!

Laiha on lohtu, mutta kokeile ihan tosissaan ja kuulemma omega3 auttaa pahan rasvan palamista kehosta... pähkinät sisältää tätä kalan lisäksi ja otinkin muutaman pähkinän kun iski hyvän nälkä. Pähkinät on rasvaisia, mutta paljon parempi vaihtoehto kuin karkit. hedelmä aakkoset on aika vähänkalorisia herkuteltavia jos haluaa karkkipäivän pitää...

tsemppii!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat