Tuleeko perunamuusiin siis raakana se kanamuna?

Vierailija

eikö se oo vaarallista? siis syödä raakaa munaa?

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

En ole itse kokeillut kyseistä ohjetta vielä, mutta tuttavani sanovat että perunamuussista tulee maukasta.. Eikun reippaasti kokeilemaan.. Kyllähän jauhelihapihveihinkin tulee raaka muna, ja raaka muna on terveellistä.. :D

Vierailija

Mutta kyllä se taitaa kypsyä siellä seassa jos sen sinne heti alkuun laittaa kun perunat on vielä ihan tulisia.. Eikös joku about 40 astetta ole jo riittävä että mun alkaa kypsymään? En sitli taitais kokeilla =)

Vierailija

Elintarvikeviraston sivuilla on lisätietoa tästä tutkimustuloksesta. Eli ei ole vaarallista.

Lainaus:

eikö se oo vaarallista? siis syödä raakaa munaa?

Vierailija

lähes olematon, saada salmonella raa'asta kananmunasta.

Lainaus:

Eihän se kypsy siinä mihinkään eli salmonellavaara on valtaisa. Suomessakin esiintyy salmonellaa sen verran paljon että ihan minimaalinen riski se ei ole.

Vierailija

Lainaus:

Mutta kyllä se taitaa kypsyä siellä seassa jos sen sinne heti alkuun laittaa kun perunat on vielä ihan tulisia.. Eikös joku about 40 astetta ole jo riittävä että mun alkaa kypsymään? En sitli taitais kokeilla =)

Yök!

Vierailija

raakana laitetaan. teen muusin sähkövatkaimella, ensin kypsät perunat hienommaksi, sitten vatkaten kananmuna joukkoon, ja voi ja maito, suolaa maun mukaan. näin olen oppinut äidiltäni muusin tekemään (ja hän omalta äidiltään), eli ei ole mikään omituisuus klaittaa kanamunaa muusiin! tulee ihanan pehmeää ja samettista muusia!

Vierailija

Tiramisut ja suklaamousset jne. Ja tosi monet munkin tutut kaapii leipoessaan kakkutaikinanjämät suuhunsa. Raakaa munaa pääasiassa siis.

Ja tosiaan salmonellavaara liki olematon. Muuten eivät voisi esim Pirkka- lehdissä jne. julkaista reseptejä, joissa raakaa munaa.

Vierailija

ja ikää on pian 50 vuotta.

Tiedän herttuattaren perunan johon käytetään keltuaisia mutta niiden lisäämisen jälkeen pidetään uunissa ja siellä se ehtii kypsyä.

Raakoja kananmunia kyllä käytetään ruoan valmistuksessa se ei ole uusi juttu ja käytän itsekin miten muuten onnistuisi majoneesi jossa on raakaa keltuaista, pikeeri jolla kasataan piparitalo siihen käytetään raakaa valkuaista.

Tartarpihvit niiden kanssa tarjotaan raakaa keltuaista.

Vierailija

Tuleeko siihen keltuainen vaan vaiko myös valkuainen? Keltuaisen vielä jotenkuten ymmärtäisin mutta jos on valkuainenkin mukana niin huhhuh!

Vierailija

Luuletteko tosiaan, että se kananmuna jää sinne jotenkin limaisena venymään? En ole ikinä itse kuullutkaan, että muussin voisi laittaa kananmunaa, mutta sen verran ymmärrän, ettei se sinne limakasana jäisi herättämään etoiluja : )

Kaurapuuroon voi myös sekoittaa kananmunan. Siis raakana. Tai vaikka kaksi. Tuo hyvää vitamiini- ja proteiinilisää ja on myös hyvän makuinen. Ja kypsyy samantien kun sen juuri kiehuneeseen puuroon sekoittaa.

Vierailija

se muna on raaka siinä vaiheessa, kun se lisätään siihen jauhelihataikinaan, mutta sen jälkeenhän se paistetaan pannulla. Laitetaanhan makaronilaattikoonkin raakoja kananmunia, jotka sit uunissa kypsyy..

Muussiin en kyllä laittaisi kananmunaa.=) Ja muussissa se jäis tietysti raa'aksi.

Lainaus:

En ole itse kokeillut kyseistä ohjetta vielä, mutta tuttavani sanovat että perunamuussista tulee maukasta.. Eikun reippaasti kokeilemaan.. Kyllähän jauhelihapihveihinkin tulee raaka muna, ja raaka muna on terveellistä.. :D

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat