Olisiko tämä ok ruokalista ensiviikolle?

Vierailija

Kasviksia pitäisi olla puolet annoksesta. Jos on lapsia mukana, niin harva lapsi välittää salaatista niin paljoa, että sillä saisi tarpeeksi kasviksia. Eli joka päivä myös lämmin kasvislisäke.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

.. ihan noin ei ole, varsinkaan näin talvisaikaan. Pakakstekasvikseet pakastetaan heti sadonkorjuun jälkeen, ja tutkimusten mulaan pakastaminen ei hirveästi kasvisten ravintoarvoa alenna. Toisaalta tuoreet kasvikset, jotka on näin talvisaikaan lennätetty kaukaakin, ovat kaupan tiskisllä lojuessaan jo menettäneet paljon vitamiineistaan, kun niitä on kuljetettu esim. Espanjasta, pidetty keskusliikkeiden hevi-varastossa jonkin aikaa ja sitten roudattu kauppaan. Minä ainakin ihan tietoisesti ostan näin talvella esim. mieluummin pakasteesta parsakaalia kuin kelmeän muoviin käärityn parsakaalin vihannestiskiltä....

Vierailija

makkaraa liikaa, 2 kertaa viikossa pitäisi syödä kalaa (tonnikala purkista ei mielestäni ole kalaa...), lämpimiä kasviksia rinnalle tai esim. tuoreita mm. paprikaa paloina. ruisleipää, näkkäriä ja maitoa... hedelmiäkin voi käyttää salaatissa... tai sitten jälkiruokana..

Vierailija

Perheessä 3 lasta ja 2 aikuista.

Kokeilen tehdä kerralla 5-7 päivän ruokalistan ja sitä mukaa käydään kaupassa. Jospa helpottas tää "mitä tänään syötäisiin" ilmiö..

Makkarakastike, perunat, salaatti

broilerkiusaus, salaatti

lihapullat, perunasose, raaste

stroganoff, perunat/riisi, rakuunaporkkanat

nakkikeitto, tuore sämpylä

tonnikalalasagne, kaali-puolukkaraaste

Vierailija

Makkaraa liikaa, ainakin lapsille, jos ohjeiden mukaan mennään ... :)

Vaihda nakkikeitto kalakeitoksi? Helpolla saat joko seistä tai vielä helpommalla kun ostat kirjolohta valmiiksi suikaloituna.

Meillä vaikeuksia noiden kasvisten kanssa, ite söisin jos joku tekis, mutta ite ei jaksa joka päivä tehdä kun kukaan muu ei syö :( . Lisukkeena siis. Keitoissa ja laatikoissa ne menee sentäs jotenkin ja onneksi koulussa lasten on pakko edes vähän syödä salaatteja..

Vierailija

Vai pitääkö palautteen olla aina positiivinen?

Mun mielestä ihan rakentavaa palautetta annettu.

Asiahan on niin, että viikossa pitää syödä kaksi kertaa kalaa ja kanaa.

Jos kahtena päivänä syö lihaa niin jää yksi kasvisruokapäivä tai sitten makkarapäivä jos kasvisruoka ei maistu.

Ja marjoja pitää olla ruokavaliossa. Samoin tuoreita kasviksia.

Vierailija

...pistää silmään että esim. neljänä päivänä peräkkäin perunaa (olettaen että laitat sitä kiusaukseen). Itse koittaisin siihen väliin heittää jotain muuta :)

Vierailija

Tämä siis päivällis ruokalista. Lounaana syödään eilisen jämiä.

Ja kyllä mä jemmaan ruokiin sekaan kasviksia ja yleensä on herne-.maissi-paprikaa tai jotain muuta pakastekasvista mukana ruuan kanssa. Ne menee ihan ok.

ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat