Hormonikierukka Mirena, kokemuksia äkkiä!

Vierailija

Olen kohta menossa laitatattamaan, puhukaa puolesta tai vastaan.

Olen ristiriitaisin tuntein.. kuulema voi tiputtaa verta kuukausia! Miten tämä suhde sitten.. :( kiva jos ei kuukausiin seksiä koska menkat päällä koko ajan.

Pliis vinkkejä tai neuvoja tai kokemuksia

Kommentit (13)

Vierailija

Aiotko poistaa sen?

Mä en tiedä kestänkö jos oikeasti tiputtaa koko ajan! Vai meneekö se ohi.

Kuinka seksielämä, se kai on pannassa jos tiputtaa?

Vierailija

Mirena laitettiin viime vuoden helmikuussa. Tämän hiukan vajaan vuoden verran olen yrittänyt itselleni uskotella, että eiköhän se tästä... Kohta varmasti helpottaa. Mutta nyt meni lopullisesti pinna: joulukuussa vuoti 3vk --> oli reippaan viikon vuotamatta ja eilen alkoi taas lorottaa. Kiitos, nyt riittää!! Tämmöstä ollut siis koko vuoden :(

Vierailija

mutta ei poistanut kuukautisiakaan. Alussa tiputteli n. 2-3kk. Mutta aiheutti masennusta joka jäi pois kun kierukka poistettiin. Siis kävin jo psykologilla ja harkittiin lääkitystä, mutta onneksi tajusin tuon kierukan poistaa. Aika jännä, pillereistä ei tullut samalla tavalla, vaikka niissähän pitäisi olla enemmän vaikuttavaa ainetta. Kelle sopii, kelle ei.

Vierailija

valoa tunnelin päässä, mulla laitettiin 2 viikkoa sitten ja yhä vuotaa vähän, tipottelee.

Oletteko huomanneet muita oireita, mielialaoireita? Masennusta lihomista? Itselläni vähän pinna kireemmällä kun vuotaa ja maha kipee.

Vierailija

ja kuvassa näkyi että hyvin on kierukka paikoillaan. Ei siis johdu siitä. Ei vain valitettavasti sovi minulle.

t. se jolta otetaan mirena ens vk pois

Lainaus:

onkohan paikallaan kunnolla jos oikein lorottaa ja vuotaa?

Vierailija

Asennuksesta pari viikkoa oli vähäistä tiputtelua. Nyt kahden vuoden ajalla pari kertaa tiputellu yhtenä päivänä. Eli voi sanoa ettei menkkoja ollenkaan. En ole juuri mitään oireita huomannu. Aivan luksusta olla ilman menkkoja!

Vierailija

Hei!

Minulla toisenlaisia kokemuksia. Kierukka ollut nyt reilun vuoden ja olen todella tyytyväinen. Laiton jälkeen taisi tulla parina päivänä vähän vuotoa, mutta sen jälkeen on n. 2 kk:n välein ollut pientä tuhrua kolmisen päivää. Ihanaa elää ilman menkkoja.

Vierailija

mulle asennettiin se toukokuussa, ja yhteensä täysin vuotamattomia/tiputtelemattomia päiviä on ollut tänä aikana n. neljän viikon verran. Ja noissa päivissä ei ole mitään säännöllisyyttä: tänään saattaa tiputella, huomenna ei, sitten taas muutama päivä tiputtelua. Useimmiten tiputtelua on osan päivästä eli vaikka aamulla näyttäisi, että ei tiputtele, niin eiköhän illalla sitten jo vuoda.

Mutta tämä siis vain oma kokemukseni, joillakinhan tiputtelua on hyvin vähän ja harvoin.

Vierailija

Mulla ollut puolisen vuotta.

Laittamisen jälkeen seuraavan menkkojen aikaan pientä tiputtelua. Sen jälkeen ei minkäänmoista vuotoa.

Mielialat tasaisemmat, seksihaluja löytyy.

Ainut miinus: ihon ja hiusten rasvoittuminen.

Vierailija

Mulle terveydenhoitaja puhui siitä ainakin vuoden, mutta itse estelin sen laittoa. Kaksi vuotta sitten laitatin sen ja hetkeäkään en ole katunut! Ekat puolitoista kuukautta oli tiputteluvuotoa lähes päivittäin. Mutta siis vain tiputtelua. Sen jälkeen tiputtelua tuli kerran kuukaudessa yhden päivän ajan. Tuota vaihetta kesti 5 kuukautta. Sen jälkeen tiputtelua tai minkäänlaista vuotoa ei ole ilmaantunut ollenkaan. Eli hyvin tyytyväinen olen tähän vuodottomuuteen :)

Vierailija

Lainaus:

Ekat puolitoista kuukautta oli tiputteluvuotoa lähes päivittäin. Mutta siis vain tiputtelua. Sen jälkeen tiputtelua tuli kerran kuukaudessa yhden päivän ajan. Tuota vaihetta kesti 5 kuukautta. Sen jälkeen tiputtelua tai minkäänlaista vuotoa ei ole ilmaantunut ollenkaan. Eli hyvin tyytyväinen olen tähän vuodottomuuteen :)

Mulla ihan samoin :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat