Kuuluuko ikään vai mikä on mennyt pahasti pieleen, kun ennen niin reipas ja iloinen 4,5v

Vierailija

on alkanut kovin herkäksi itkemään ja monesti urittää pidättä tai piilotella itkuaan. Elää mielestäni tasaista ja turallista perhe-elämää, jossa ei ole mitään muutoksia ollut, joista voisin kuvitella itkemisen johtuvan.

Välillä taas lapsi on todella raivoisa ja pahantuulinen, välillä hyvin jalo ja antelias.

Kommentit (10)

Vierailija

Lainaus:

Meillä lapsi reakoi liikaan pelaamiseen muuttumalla selvästi sulkeutuneemmaksi, ilo hävisi jne... Peliaikaa rajaamalla saatiin iloinen poika takaisin.

Vierailija

Meillä myös 4,5-vuotias, jolla kausittain kiukkukohtauksia, itkukohtauksia, sisarusten lyömistä ja potkimista, siteen taas on iloinen ja reipas, hyväntuulinen. Olen itse tulkinnut näiden vaiheiden kuuluvan ikään. Yleensä jos pahantuulisuutta tai itkuisuutta jatkuu pidempään, olen pyrkinyt järjestämään lapselle vähän ekstrahuomiota, se tuntuu auttavan.

Vierailija

Jostain ihan hassusta asiasta saattaa alkaa itkeä, ensin itkee ihan hiljaa mutta sitten itku yltyy ja on aivan lohdutonta. Eikä meinaa loppua millään. Myös kiukkukohtauksia saa, mutta niihin auttaa usein kun lyön leikiksi ja matkia tyttö pilke silmäkulmassa, hänkin alkaa nauraa. Tosin 5v on meillä laiskin siivooja, lelujen kerääminen on nykyään tosi vaikeaa ja tyttö kiukuttelee ja viskelee leluja kun yhdessä kerätään, siitä joutuukin jäähyllä.

Luulen että tämä kuuluu ikään, jonkinlainen murrosvaihe menossa kun on toisaalta jo iso mutta silti monessa asiassa niin pieni vielä.

Vierailija

Meillä lapsi reakoi liikaan pelaamiseen muuttumalla selvästi sulkeutuneemmaksi, ilo hävisi jne... Peliaikaa rajaamalla saatiin iloinen poika takaisin.

Vierailija

Lainaus:

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat