Vierailija

Sain tänään tietää että odotan poikaa. Tämä on kolmas lapseni ja edellisetkin ovat poikia. Jotenkin petyin kun kuulin, että poika on tulossa. En väitä että rakastan lastani yhtään vähemmän, kun on poika, mutta... Ilmeisesti sitten haluan vaan sen tyttö lapsen myös niin kovasti.

Yllätyin suuresti kun huomasin tunteeni. En olisi koskaan uskonut että minä tuntisin pettymystä vauvan sukupuolesta. Sehän on hirveää. Saa kuulostamaan että tämä vauva on pettymys ja tahdon toisen... paremman. Eihän tämän parempaa vauvaa voi olla. Jokainen lapsestani on ainutlaatuinen, ihana ja oma itsensä. En voi sanoin kuvata kuinka paljon heitä rakastan, myös tätä syntymätöntä.

Mutta heti kun sukupuoli selvisi, tuli pettymys. Mies vierellä hyppi riemusta kun kuuli, että poika on taas tulossa. itse vaan hymyilin, ja mielessäni ajattelin, että hitto.

On sellainen olo kuin olisin hylännyt tämän pienoikaisen ja ettei se kelpaakkaan minulle. Olen varmaan maailman kamalin äiti:(

Kommentit (16)

Tunnen nimittäin perheen, jossa on kahdeksan lasta: seitsemän veljestä ja nuorimmasta tuli sitten se sisko!

Lainaus:

yrittämään 7:ää veljestä! Kyllä se tyttö viimestään 7:ntenä syntyy :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nyt kerkeät hyvin toipua pettymyksestä ennen vauvan syntymää ja asennoitumaan pojan tuloon.

Itse ainakin loppuraskaudessa olin jo niin tottunut ajatukseen poika, että se ei enää harmittanut.

Synnytyssalissa kätilö kysyi oliko eka poikamme. Kerroimme niitä olevan jo kolme. Kätilö oli selvästi pahoillaan ja jotenkin kätilön sääli sai aikaan sen, että sitä alkoi suorastaan puolustamaan poikamme sukupuolta. Sehän oli täydellinen lapsi. Jonka olimme juuri saaneet sukupuolta myöden. Ei siinä vaiheessa enää harmita joku sulkupuoli.

Tosin mies siinä synnytyssalissa kun piti kuopustamme sylissä totesi, että miksi nää aina on poikia. Silti naamasta näki, että oli onnensa kukkuloilla ja itseasiassa tuosta kuopuksesta on tullut eniten isin silmäterä.

Ajattele kaikkia hyviä puolia: säästät rahaa kun vaatteet ja ehkä monet harrastusvälineetkin voi kierrättää lapselta toiselle. Pojista tulee helposti hyvä kaverijoukko, jossa kukaan ei ole sukupuolensa takia ulkopuolinen jne.

Ihan turhaan noista tunteista syyllistyy. Itse olin aluksi vähän pettynyt kun kuulin etten odottanutkaan toista tyttöä vaan poikaa, mutta nyt kun poika on tuossa, olen ihan haltioissani siitä ja pettymys on kaukainen muisto vain.

Olisipa kiva tietää, kumpia olisi enemmän, jos sukupuolen saisi jokainen valita. Onneksi kuitenkaan ei saa. Elämässä ei aina saa kaikkea mitä haluaa. Se on kyllä rankkaa. Viimeksi just selitin tätä asiaa kolmevuotiaalle, joka halusi keksiä aamupalaksi.

aikaisemmatkin lapsesi. Ystävälläni oli sama tilanne. Kun sitten rupesi odottamaan neljättä lastaan niin automaattisesti odotti samaa sukupuolta ja niinhän sieltä sitten "samanmerkkinen" tulikin.

Olin toivonut poikaa.

Moni sukulainen ja jopa tuntematon oli ihan julkeasti ääneen laukonut että toivottavasti se on tyttö, ja että jos sattuisi olemaan poika, niin eihän se haittaa, kyllä ne pojat aikanaan tyttöjä tuo.

Minä sitten sanoin ihan hämmästyneenä että mitä horiset, nimenomaan poikaahan tästä toivotaan. -johon sain vastaan hämmästyneitä ilmeitä.

Nyt meille on tulossa syysvauva, josta ei ole vielä kerrottu muille. Niin moni olettaa että koska meillä on nyt myös tyttö, niin emme halua enempää.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat