Voinko kieltää lastani liittymästä irc-galleriaan tai facebookiin? Minusta on sairasta

Vierailija

laittaa omia tietojaan nettiin.

Asia ei vielä ole ajankohtainen mutta ehkä parin vuoden kuluttua. Toivottavasti siinä vaiheessa jo ymmärretään mitä vahinkoa siitä voi syntyä.

Moiset palstat ovat täysin hölmöläisten hommaa.

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Jos lapsi pääsee koneelle vaikka koulusta käsin tai kavereiden luona, niin äkkiäkös hän väsää irc-galtsuun ihqn nickin jota et löydä ikinä. Facebookkiin sentään mennään omalla nimellä (ainakin useimmat) joten sen nyt löytää sokeakin.

Vierailija

Meillä toimii salasana. Lapset käyvät koneella hallitusti. Lapsia on monta iältään 15, 13, 12 ja 7. Niin se on, että vanhempien on tehtävä lasten mielestä ikäviäkin päätöksiä.

Koulussahan tällaislle sivuille ei saa mennä muutenkaan. Nämä eivät käsittääkseni liity millään tavoin koulutyöhön.

Toisaalta taitaisin olla se sokea: itse en minittäin ole koskaan käynyt moisilla sivuilla. Joten eivätpä olisi silmille hyppineet.

Vierailija

Täysi-ikäisinä kantakoon vastuun omista toimistaan ja jos ovat niin tyhmiä että tietonsa nettiin laittavat niin se on oma valinta..

Kotona voi estot laittaa sivuille joille ei halua lasten menevän.

Mulla on tuttava äiti joka salliin sivuille pääsyn ja on siksi tehnyt omat sivut. Näin pääsee "vakoilemaan" lapsiensa profiileja. Mukulat tietävät että äiti voi putkahtaa mistä tahansa nettiyhteisöstä.

Vierailija

Pojat alkavat olla siinä iässä, että haluavat itsenäisesti tietokoneelle. Onneksi miehenikin on IT-friikki, joten osaa laittaa hyvät suodattimet ym. Tärkeintä kuitenkin on avoin keskustelu, eli mieheni puhuu usein poikien kanssa esim. siitä, kuinka hetkellisesti harmittomilta tuntuvat hölmöilyt voivat myöhemmin kaduttaa kovastikin.

Vierailija

Valehteleeko lapsi äidilleen ja menee noille palstoille kielloista huolimatta (nikillisenä tai väärin tiedoin).

Pari vuotta vielä aikaa kasvattaa lasta rehellisyyteen. Hyvin mennyt tähän asti.

Poistun takavasemmalle ruoan valmistukseen.

ap

Vierailija

miten siellä netissä käyttäydytään. Jos se lapsi haluaa irc galleriaan tunnuksen niin sehän hankkii sen! Mun serkut on niin "enkeleitä" vanhemmilleen, mut minä tiedän mitä ne oikeasti touhuaa ja galleriassakin on kuvia. Tähän vielä pakko sanoa, että vanhemmat on todella tehnyt hyvää työtä kasvatuksen suhteen, mutta kun lapsi on kaveripiirissä missä joka ikisellä on tunnus galleriaan, niin varmaan jokanen tietää miltä se tuntuu :) Siellä on ikäraja 13 ja tunnuksia alle 10 vuotialla, kun ne väärentää ikänsä

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat