Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vain laiska ihminen on kotiäiti

Vierailija

ihminen joka ei viitsi mennä töihin.

ylensä nämä ihimiset vielä valittavat miten on rahat vähissä kun vaan mies käy töissä. nousee oikein karvat pystyyn moisesta. menisisvät töihin ja eläisivät kuten moni muukin. meidän veromarkoilla maksellaan hediän lastensa eläminen.

Sivut

Kommentit (57)

Vierailija

Mikä tätä suoritusyhteiskuntaa riivaa? Ihmetellään kun nuorten pahoinvointi lisääntyy, kun kaikki juoksee ympäriinsä voimatta pysähtyä hetkeksi. Vanhemmat hankkivat itselleen kirkkaampaa kruunua olemalla "ahkeria" kunnon kansalaisia käymällä töissä ja roudaamalla lapset hoitoon. Jos joku on asiaa miettinyt ja uskaltaa tehdä erilaisen valinnan, niin paras pistää se ruotuun haukkumalla laiskaksi.

Minkälaisen kuvan minun lapsenikin saavat minusta, kun kehtaan olla vain kotona heidän kanssaan, vailla sosiaalista statusta? Toista se olisi jos he saisivat olla varhaiskasvatuksen piirissä klo7-17 ja minä tekisin pitkiä päiviä yritysjohdossa kovalla palkalla ja stressaantuneena. Olisi omakotitalo, kaksi autoa ja mökki ts. olisimme parampia ihmisiä. Voisimme lomailla etelässä ja lapsilla olis aina uudet reimatacit! Ja ennenkaikkia minä olisin kansantaloudellisesti tuottava ihminen. Sehän tässä markkinataloudessa on kaikkein tärkeintä.

Ai niin, älkää kertoko sitä, että sairastuin burn outtiin ja meille tuli ero...

Vierailija

oon kyllä just toista mieltä. itse olen suunnitellut meneväni töihin kun en jaksa olla kotiäitinä. pääsee paljon helpommalla...... kotona saa jatkuvasti olla siivoamassa, töissä ollessa saa jonkun aikaa olla pois näiden seinien sisältä siivoamasta ja hääräämästä

Vierailija

Kyllä nykyään on helppoa, kun olen töissä. On mukava työpaikka, selkeät työtehtävät ja selkeät työajat. Kotona on koko ajan käytettävissä, koskaan ei työ valmistu ja aina on hommat tekemättä. Minusta ei mikään ole ollut niin rankkaa kuin kotona olo lasten kanssa. Olen kyllä ollut kotona lasten ehdoilla eli olen oikeasti yrittänyt luoda lapsille parhaan mahdollisen alun elämällle. Ovat saaneet huutaa pahan olonsa pihalle, olla luovia ja juuri sellaisia kuin ovat. En ole käskenyt olla hiljaa ja kiltisti, en ole myöskään antanut lapsille periksi kaikessa, ei olla tuijotettu videoita ja syöty herkkuja, vaan ollaan eletty mahdollisimman tasapainoisesti ja lapsia kunnioittaen.

Jos sinä ap olet päässyt kotona helpolla, olet roikkunut netissä ja lapset kulkeneet jaloissa pullapussi kourassa, ei se tarkoita, että kaikki tekisivät niin.

Vierailija

Itse voin sanoa kuuden vuoden kotiäitiyden jälkeen sanoa että nyt vuoden työssäkäynnin jälkeen että kyllä se kotiäiti aika on ollut paljon rankempaa ja vaativampaa kuin tämä työssä käynti.

Ja tiedätkös ap että se tulee halvemmaksi valtiolle hoidattaa niitä lapsia kotona kun ne hoitopaikkojen hommaaminen (rakennus, ruoat, palkat, lelut....)

Vaikka tämä olisikin provo tiedän että todella moni ajattelee noin mutta minusta asiasta ei ole varaa puhua jos itsellä ei ole vuosien kokemusta kotiäitinä olosta.

T: Onnellinen työläinen joka todellakin pääsee helpomalla töissä.

Vierailija

Lainaus:

Tuu saakeli tänne katsomaan laiskaa kotiäitiä päiväks, kolme lasta 1-3v., okt ja koira ja kissa.

3 lasta, kaikki alle viiden vanhoja, on okt, 2 koiraa, mutta kaiken sen lisäksi käyn töissäkin. Työni on varsin liikkuvaa ja illat aikamoista hulinaa. HUOMATTAVASTI helpompaa oli olla vain kotona ja leikkiä lasten kanssa puistossa. Jos olis taloudellisesti mahdollista, jäisin heti kotiin!

Vierailija

Itsekin pidän kotona olemista huomattavasti helpompana kuin äitiyden yhdistämistä vaativaan kokopäivätyöhön, mutta en silti usko että suurimmalla osalla kotiäitejä se motivaatio kotiäitiyteen olisi laiskuus. Moni ahkerakin rupeaa kotiäidiksi nauttiakseen ainutlaatuisesta tilaisuudesta saada kerrankin olla kotona ihan vain äitinä, ilman ylimääräisiä paineita.

Vierailija

Mulla on tässä neljä alle kouluikäistä ja lisäksi kolme alakoululaista. Voin kertoa ettei hirveästi jää aikaa laiskana oleiluun.

Vierailija

Kotona on niin vähän tekemistä töihin verrattuna, että mun kaltaiseni laiskamato alkaa oikeasti jo vähän lipsua elämänsyrjästä... Syön liikaa, teen liian vähän, en kehitä itseäni, ja kamala myöntää mutten huolehdi kunnolla edes hygieniasta (käytän dödöä ehkä kaksi kertaa kuussa). Tämä ei ole syytös, en luule muiden kotiäitien olevan tällaisia, tämä olen vain minä.

Jotkut ovat niin itseohjautuvia että pysyvät skarppeina myös kotona, mutta minä tarvitsen ulkoapäin tulevia paineita. Kotona repsahdan liian helposti pelkkään lorvailuun.

Vierailija

Kokemusta löytyy myös molemmista kun olen lasten kanssa ollut kotona melkein kolme vuotta molempien kohdalla. Ok, onhan siinä ruuanlaittoa ja pyykkäystä (ei meillä silti pyykkiä pestä kuin ehkä joka kolmas päivä ja pesukone ja kuivuri sen homman hoitaa) mutta eivät nämä hommat myöskään työssäkäyvältä katoa. Ne on sitten vaan tehtävä iltaisin.

Kotiäitinä ollessani oli aikaa nukkua aamuisin myöhään, ei ollut koskaan kiire minnekään. Jos oli kerho tai muu suunniteltu ja ei sitten jaksettukaan lähteä, niin sitten ei menty. Nyt kun olen töissä, herään aamulla mielettömän aikaisin, että ehdin ajoissa töihin ja töistä juoksen pää kolmantena jalkana, että ehdin hakemaan lapsen päiväkodista. Sitten aina mietin, että missä ihmeen välissä käyn kaupassa jne. Ilta menee ruokaa laittaessa ja kotia siivotessa yms. Kun vielä olin kotona, oli ilta pääsääntöisesti vapaa näistä hommista.

Kyllä mäkin sanon, että kotiäidin homma on aika laiskan ihmisen hommaa. Tai ei välttämättä mutta siitä laiskatkin saavat hyvän tekosyyn. Omaksi suojaksi sitten höpistään näitä, kuinka rankkaa on ja kuinka tässä nyt uhraudutaan lasten takia. Höpöhöpö sanon minä. Tottakai kotiäidin homma on välillä tylsää, sitä en kiistä, mutta ei se nyt mitään niin rankkaa ole. Itse ainakin jäisin heti kotiin lasten kanssa, jollei pitäisi miettiä muita juttuja. Enkä ole edes koskaan vain ollut kotona, vaan koko ajan opiskellut samassa tai tehnyt jotain muuta järkevää.

Vierailija

kun oli kotona, oli aikaa lapsille, miehelle, itselle ja omille harrastuksille. Nyt ei ole aikaa kenellekään. Omat harrastukset olen voinut unohtaa aika päivää sitten töihin mentyä. Kotona ollessa tein kaikki kotihommat valmiiksi päivän mittaan ja olin ollut lastenikin kanssa reilusti, katsonut koululaisten läksyt ja vaihtanut kuulumiset, siitä oli helppo lähteä harrastukseen kun mies tuli kotiin. Nyt pitää kaikki sama työ rutistaa muutamaan tuntiin illassa, mihin kotona ollessa oli aikaa koko päivä. Kesken päivän luin lehden ja join kahvia ihan rauhassa. Nyt sellaiseen ei ole koskaan aikaa.

Vierailija

Lainaus:

Kyllä tässä ollaan kotona pelkästään sen takia, että voin itse hoitaa lapseni. Laiskuutta on se että raahataan muksut muiden hoidettavaksi!

Eikö ole näin?

En itse tiedä, muita kuin lusmukotiäitejä, jotka sanovat, etteivät mene töihin, kun eivät jaksa!

Kyllä se on aika rankkaa repiä lapset 5.30 sängystä ja viedä raivoavat lapset hoitoon, siitä itse töihin...huoh. Kun olin työttömänä (en saanut työtä), elämä oli leppoisampaa. Ei sitä helvetin kiirettä ja ahdistusta koko ajan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat