Miksiä minä leviän joka puolelta raskaana ollessani? :(

Vierailija

Toinen raskaus menossa rv 15 ja tunnen nyt olevani jo kauhea norsu :( vanhat housut ei mene mahan kohdalta enää kiinni, ja reidet ja perse on myös levinneet.

Samoin kävi ekassa raskaudessa, ei pelkästään maha kasvanut vaan myös reidet ja takamus suurenivat huomattavasti.

Miksi jotkut näyttävät ihan samoilta raskaana, maha vaan kasvaa? Minä turpoan joka puolelta :(

Olen ihan normaalipainoinen, syön normaalisti. Paino ei ole vielä noussut kun 500g, edellisestä raskaudesta paino nousi "vain" 14kg, mutta vaatekoko suureni huomattavasti. Liikun jonkin verran. Viimeeksi kaikki ylim. kilot tippui vauvan syntymän jälkeen.

Eikai tämä nyt niin vakavaa ole, mutta inhottaa kun perse vaan leviää, vaikka syön niinkuin ennenkin. Samakai sitten jos alkaisi herkutella...

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

olen "levinnut " myös tässä raskaudessa mutta aivan eri tavalla kuin ekassa.

Uskon vahvasti tyött/poika vatsoihin ja lihoamisiin ja kohtahan se nähdään.

Eka lapsi oli tyttö ja olin aivan valtava, joka puolelta, vaatekoko kasvoi huimasti ja loppuvaiheessaa liikkuminen on tosi hankalaa.

Olen toki tässä raskaudessakin lihonnut,( yhtäpaljon kuin ekassakin ) mutta vatsa kasvaa "eteenpäin" ei sivuille kuten 1. raskauden aikana. Ja nyt näyttää siltä kuin potkupallon olisin syönyt... ja ultran mukaan poika olisi tulossa ....

Vierailija

Mua kans huvittaa noi tyttö- ja poikamahajutut. Kaks poikaa ja yks tyttö mulla ja voi sitä tarinoiden ja uskomusten määrää...

Esikoista odottaessani ja hölmö kun olin niin uskoin kun anoppi sano, ettei saa kurotella raskaana ollessa ettei lapsi kuristu napanuoraan :DDD

Mutta sama ongelma minullakin oli, että heti kun testi näytti plussaa, alkoi armoton leveäminen. Onneksi nuo ajat ovat jo mennyttä!

Vierailija

Ja sama ongelma. Reidet ja takapuoli kasvavat silmissä. En enää tunne itseäni kun katson peilistä. Muuttuukohan kroppa pysyvästi, Vai onko vielä toivoa?

Ja lähtöpainoni oli normaalipainoindeksin alarajoilla.

Vierailija

joka paikka on kasvanut. maha edestä, jenkkakahvat, reidet, käsivarret.. kaikki. Kiloja tullut jo 10.. :O rv 11 menossa. kai turvotusta on niin paljon tai elimistö jotenkin vetää rasvat varastoon kunnolla.

Vierailija

Toinen raskaus ja noilla viikoilla käytin jo pelkästään äitiyshousuja. Omat kinnasivat jo reisistä, rinstikoiden hakasia ei saanut kiinni. Leviämistä siis tapahtunut joka suuntaan. Eräs ystäväni ryntäsi tuolloin silittelemään ihanaa vauvamahaani ja totesi sitten, että tämähän on kaikki vain läskiä. Vaatekoko oli tuossa vaiheessa 44, mitä minulla ei ole ollut koskaan ennen.

Minkäs teet, etominen jatkui ja jatkui ja minua pyörrytti enkä pysynyt pystyssä, jos en puputtanut jotain. Tietenkin yritin syödä hedelmiä ja juureksia, mutta ei se paljoa auttanut.

No, nyt on rv 28 ja maha kasvaa aivan yläkäyrillä. Näytän siltä kuin ekan lapsen kanssa viikko ennen laskettua aikaa. Ajattelen sen itse nyt niin, että reisien ja pepun oli pakko levähtää alussa, koska tämän mahan kanssa kaatuisin muuten, jos olisin normaali itseni. Ehkä tasainen painon kertyminen suojaa vaikka selkäkivuilta. Niitä ei ole onneksi ollut, vaan pystyn jotenkin kantamaan tämän mahani ilman kipuja. EHKÄ myös raskausarpia ei tule niin paljon, jos leviäminen alkaa tasaisesti jo suunnilleen plussatestistä. Näin siis toivon. Ja välttelen peilikuvaani.

Vierailija

mutta kai se on normaalia että reidet ja perse leviää =)

Niin se neuvolantäti ainakin sanoi. Joillakin kasvaa kuulemma kengännumerokin.

Itse kyllä mahdun vielä vanhoihin vaatteisiini ja oon rv 15 ja puoli.

Syön terveellisesti ja liikun säännöllisesti, ihan niinkuin tein ennen raskauttakin. Luulin etten siksi ole levinnyt tämän enempää, mutta saatan olla väärässä.

Ehkä se vain ei ole vielä alkanut =)

Vierailija

koska ne kaikki liitokset alkaa löystyä synnytystä varten. Turvotusta voi myös tulla. Itsellä paino nousi 20 kiloa, vaikka söin aivan samalla lailla kuin ennenkin ja yritin vielä lähes päivittäin käydä kävelylenkeillä koko raskauden ajan.

Vierailija

ja koko 44-46 piti ottaa. Normaalisti oon 40-42- Kauheesti sellua, jenkkakahvat, selkäläskit ja turpeat posket.

Esikoista odotan, joten en voi tietää lähteekö synnytyksen jälkeen normaalisti pois vai näytänkö tältä lopunelämäni :(

Rv 19 menossa.

Vierailija

eli siitä osaltaan johtuu tuo kasvu. Vauva ei muuten mahtuisi tulemaan ulos.

Neljännen lapsen sain pari kuukautta sitten ja vielä löytyy kiloja +10. Housuista en mahdu kuin sellaisiin jotka on normaalisti reiluja.

Lantioluiden palautuminen omalle paikalleen vie sitten taas oma aikansa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat