Vierailija

Hei,

Olisikohan kenelläkään antaa vinkkiä... 5 kk vanha poikamme nukkuu pinnasängyssään oman sänkymme vieressä. Hän nukkuu n. 22 - 08 ja syö kerran siinä 5.30 aikoihin. Poika kuitenkin heräilee yöllä useaan otteeseen, n. 1 - 2 h välein, joten oma uneni on aikas pätkittäistä. Hän kääntyy unissaan vatsalleen ja rupeaa sitten äheltämään kun ei löydäkään hyvää nukkuma-asentoa. Minä sitten käännän pojan nukkumaan takaisin kyljelleen (selällään ei suostu enää nukkumaan).

Poika nukkuu n. 2 - 3 h päiväunet ulkona ja välillä joudun kesken päiväunienkin käydä työntelemässä rattaita, kun hän herää kesken unien.

Miten ihmeessä saan pojan nukkumaan paremmin, vai meneekö tämä iän myötä ohi? Poika nukahtaa kyllä illalla itsestään, joten valmiudet läpi yön nukkumiseen pitäisi olla ok. Olen miettinyt, että auttaisikohan uniini jos siirtäisin pojan nukkumaan omaan huoneeseen. Hän ei itke yöllä, joten voi olla, että hän nukahtaisi itsestään takaisin. Minä en vain viitsi kuunnella sitä ähellystä, joten helpompi on kääntää poika ja molemmat voivat taas jatkaa unia. Ja sitten tietysti pelkään hieman tuota mahalla nukkumista...

Toiveissa olisi että edes yksi pätkä yössä olisi sen tarvittavat 3 h.

Kommentit (6)

mutta valitettavasti vauvat saattaa nukkua levottomasti, tulee hampaita, opitaan kääntymään, konttamaan, kävelemään... Vaikka "valmiudet" siis olisikin niin olosuhteita ei. Oletko kokeillut nukuttaa vauvaa vieressäsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kuvauksesi lapsesi unesta oli sellaista joista itse voin vain unelmoida. Kyllähän aikuisetki "heräilee", örisee ym yöllä. Ja tuosta kääntymisesta, kun vauva ei itse osaa vielä muuttaa hyvin asentoaan on toki luonnollista että herää siihen ja sinä avitat.

t. 3n äiti

unipussia olen kyllä harkinnutkin. En itse oikein osaa nukkua vauva vieressäni. Aamuisin välillä otan pojan kainaloon, mutta minulta puutuu paikat kun en uskalla sitten oikein liikkua, vaan nökötän samassa asennossa.

T. AP

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat