Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi aikuinen ihminen ei saisi nukkua 9 tuntia yössä?

Vierailija

vaikka nukuttu aika olisikin poissa esim kodin siivouksesta, en yöunistani tingi. Hukutaan vaikka paskaan, mutta minä nukun tarpeeksi

Kommentit (15)

Vierailija

Mutta kyllä musta on väärin että oma mieheni EI mene nukkumaan ajoissa, vaan valvoo joka ilta myöhään leffoja katsellen ja netissä leikkien, ja vaatii sitten oikeuden kolmen tunnin päikkäreihin (siis viikonloppuisin) univelkaansa vedoten.

Vierailija

Ja nuo vähän nukkuvat ihmiset naureskelevat minulle, ikäänkuin olisin jotenkin "tyhmempi / huonompi" tämän asian takia. Ikäänkuin se olisi minun vika, että unentarpeeni on suuri. Liikunta tai ruokavalio ei ole ikinä pienentänyt sitä.

Lainaus:

tosin en voi sitä pienen lapsen töissäkäyvänä äitinä toteuttaa, mutta jos vapaasti saisin nukkua, se 9 h on ihan normaali. Olen törmännyt ihmisiin, jotka väittävät "totuttautuneensa" 6-7 h yöuniin ja suosittelivat sitä minullekin. Eihän se tottumiskysymys ole! Kaksikin lyhyempää yötä, niin olen täysi zombie.

Vierailija

multa löytyy iso unentarve, huimas ja alhainen verenpaine. Tuosta masennuksesta en niin tiiä, en oo ainakaan huomannu itelläni masennuksen oireita.

Vierailija

että terveellisintä on nukkua 6-7 tuntia yössä. Jos nukkuu enemmän siitä ei ole hyötyä, vaan semmoset jotka nukkuu 9 tuntia kuolee aiokasemmin kuin semmoset jotka nukkuu 7 tuntia yössä

Vierailija

Ilmeisesti mm. iso unentarve, huimaus, alhainen verenpaine ja taipumus masennukseen liittyvät yhteen. Liittyyköhän siihen myös anemia, koska sit mulla ois koko käsi koossa? :D

Vierailija

Hyvä setti!

Ja saattaapa tosiaan olla ihan totta, että lyhyemmät yöunet pidentäis mun elämää.. tosin jonkun muun, esmes aviopuolison tai anopin tai jonkun muun sopivasti kohdalle osuvan tallaajan elämä saattais akuutisti lyhentyä jos mun ei annettais nukkua..

Vierailija

selviämään 4-7h/vrk. Minusta on tullut todella perusäreä, muisti mennyt täysin, suoriudun vain yhdestä asiasta enää kerrallaan, uuden oppiminen on todella vaikeaa. Itseasiassa persoonani on muuttunut lähes täysin lapset saatuani.

Lainaus:

Ilmeisesti mm. iso unentarve, huimaus, alhainen verenpaine ja taipumus masennukseen liittyvät yhteen. Liittyyköhän siihen myös anemia, koska sit mulla ois koko käsi koossa? :D

Vierailija

Lainaus:

että terveellisintä on nukkua 6-7 tuntia yössä. Jos nukkuu enemmän siitä ei ole hyötyä, vaan semmoset jotka nukkuu 9 tuntia kuolee aiokasemmin kuin semmoset jotka nukkuu 7 tuntia yössä

Ja sitten on ne tutkimukset, joissa sanotaan, että eri ihmiset tarvitsevat eri määriä unta. Jos ihminen tarvitsee 8-9 tuntia unta yössä, pitäisikö hänen nukkua muutaman tunnin vähemmän joka yö SILTÄ VARALTA että EHKÄ eläisi pari vuotta pidempään? ja kärsiä kroonisesta unenpuutteesta 80 vuotta? Järki hoi.

Vierailija

mistäköhän tällainen tutkimus löytyy?

Lainaus:

Vierailija

kuoleeko sitä 85 vai 90vuotiaana, jos on syntynyt sellaseks että tarvii paljon unta. Mä oon kans aina tarvinnut n.9-10tuntia unta. Ihan minimi on 8h. Että ei paljon haittaa jos kuolen nuorempana kun jaksanpahan nyt elää, kun saan nukkua. =)

Vierailija

tosin en voi sitä pienen lapsen töissäkäyvänä äitinä toteuttaa, mutta jos vapaasti saisin nukkua, se 9 h on ihan normaali. Olen törmännyt ihmisiin, jotka väittävät "totuttautuneensa" 6-7 h yöuniin ja suosittelivat sitä minullekin. Eihän se tottumiskysymys ole! Kaksikin lyhyempää yötä, niin olen täysi zombie.

Uusimmat

Suosituimmat