Miten pömppövatsasta parhaiten eroon?

Vierailija

Kahden raskauden jäljiltä on mahan kohdalla ylimääräistä nahkaa vaikken muuten olekaan ylipainoinen. Miten tästä pääsisi parhaiten eroon? Vinkkejä?

Kommentit (7)

Vierailija

Sain tällaiset ohjeet synnytyssairaalan fysioterapeutilta:



- mene konttausasentoon. vedä napa tiukasti kohti selkärankaa ja jännitä lantionpohjalihakset

- nosta toista kättä suoraksi eteen 10 kertaa laskematta välillä kokonaan maahan

- kun olet tehnyt 10 toistoa, rentouta lihakset nopeasti, Sitten jännitä em. lihakseet uudelleen ja toista sama toisella kädellä.

- erityisen tärkeää on muistaa ne lantionpohjalihakset tässä liikkeessä.

- tee tätä JOKA päivä 10 x 10 toistoa



Kun vatsalihastesi tilanne paranee, voit tehdä myös perinteisiä vatsalihasliikkeitä selällään maaten jalat koukussa, mutta tee aluksi lähinnä kiertoja noiden konttausasennossa tehtyjen lisäksi.



Ainakin minulla on toiminut.



Lisäksi voit hankkia tasapainolaudan, jonka päällä seisoen katsot kaikki TV-ohjelmat, mitä nyt ylipäätään katsot. Sen päällä seistessä ja pieniä harjoituksia tehdessä syvät vatsalihakset aktivoituvat väkisinkin.



Istuessasi esim., koneella ja muutenkin vedä aina muistaessasi napaa kohti selkärankaa ja jännitä syviä lihaksia, kun olet saanut niihin tuntuman.



Minulla on auttanut - kaikki housut ovat jääneet jo vyötäröltä löysiksi.

Lisäksi olen kyllä jättänyt pois puhdistetut viljat (syön vain täysjyväviljoja) ja enimmän sokerin.

Vierailija

Odota yli 4kk synnytyksen jälkeen, että ne vatsalihaket on umpeutuneet (siis ne sisimmät) ja sen jälkeen vain vatsalihaksia vatsalihaksia treenaamalla.



Luin kanssa jostain että tuo pilates olisi hyvä juttu näin synnyttäneille naisille, treenavat samalla noita lantiopohjalihaksia sekä ryhtiä, joka menee näissä synnytyksissä.



Jos aloitat treenamisen liian aikaisin, sinulle tulee vielä suurempi pömppövatsa :)

Vierailija

Olen ymmärtänyt että lihakset eivät kehity jos niitä treenaa joka päivä, vaan välissä pitää pitää lepopäiviä. Eikö näin olekaan?

Vierailija

Tuohan onkin aina se ongelmallisin paikka saada poistettua. Mulla tosin kaikki löllöt mahasta pieneni monen kuukauden selkäjumpalla. Siinä joka liikkeessä piti myös syviä vatsalihaksia jännittää. Ja niinhän tehdään myös pilateksessa. Mä jumppasin kuukausia joka ikinen päivä.

Vierailija

Epäilen ettei mun suorat vatsalihakset (mikä niiden nimi on?) ole mennyt koskaan yhteen edes ekan raskauden jälkeen.



Onko kenelläkään kotijumppaohjeita?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat