G: Kuka ei ole koskaan ollut työttömänä...

Vierailija

Olenko onnistunut tunkemaan itseni työmarkkinoille aina sopivassa saumassa. Olen 45 vuotias enkä ole ollut elämässäni päivääkään työttömänä. Ekat kesätyöt aloitin lapsenlikkana 14 vuotiaana, ja sitten 15 vuotiaana lähdinkin 'oikeisiin' töihin. Silloin kelpasi työ kuin työ ja aina jotain löytyi kun työtä on tarvinnut. Valmistuessani oli jo vakkari työsopimus taskussa. Joskus miettii että voisi olla kivakin olla vaikka 1/2 vuotta - 1 vuosi työttömänä, ansiosidonnaisella päivärahalla porskuttaisi oikein mukavasti ja olisi kerrankin aikaa vaikka siivota kotona.

Kommentit (7)

Vierailija

..heti valmistumiseni jälkeen 2 viikkoa. Sen jälkeen työurani on katkeamaton ketju - tosin työnantaja on vaihtunut jokusen kerran.

Ihan samaa olen pohtinut kuin AP:kin eli vuosi kotona voisi tehdä ihan hyvää - kunhan vain olisi varmuus jatkosta vapaan jälkeen.

Johtuukohan tämä vapauden kaipuu iästä - kolmekymppisenä pahin painajainen olisi ollut se, että työt menevät alta tai joutuisin olemaan kotona tekemättä mitään kokonaisen vuoden.

Vierailija

itse asiassa mun kaveripiiristäkään ei tuu just nyt ketään työttömänä ollutta mieleen, sukulaisistani tiedän 1-2, jotka olleet työttöminä joskus.... Ja siis itse en ole ollut

Vierailija

Lukion jälkeen sain heti vakityöpaikan, josta jäin äitiyslomalle ja vaihdoin hoitovapaan jälkeen toiseen työhön, jossa olen nyt vakituisesti. Todennäköisesti tällä alalla myös töitä riittää, joten en usko työttömyyteen myöskään tulevaisuudessa.

Vierailija

Ikää 33 v, päiväkään en ole ollut työttömänä. Aloitin myös alaikäisenä, lapsia hoitamalla.

Kaikkien opiskeluvuosien ohella kävin myös töissä. Aina olen työpaikasta toiseen mennyt suoraan. En ole siis ollut päivääkään työttömänä.

Mutta en minä tätä mitenkään ihmeellisenä saavutuksena pidä.

Vierailija

Täällä kun keskustelun taso on sellainen, että miten saisin sossusta eniten rahaa, ja miten pystyn välttämään työtarjoukset jotta voin työttömyyspäivärahan turvin hoitaa lapsia kotona. Siksi kai meidän lapset on joutuneet viimeistään 2-vuotiaana päivähoitoon, kun kynnys mennä sossuun on korkealla. En ole koskaan saanut enkä hakenut lanttiakaan muuta kuin opintorahaa, äitiyspäivärahaa ja kotihoidontukea yms.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat