Onko sinulla kilpirauhasen liikatoiminta hoidettu leikkauksella? Jos on niin

Vierailija

kertoisitko minulle síitä kaiken mahdollisen? Minulla vuosi lääkitystä takana ja näyttää siltä että ei tehoa, tänään lääkäri sanoi että tämän hetken perusteella suosittelee leikkausta. Lääkitystä jatketaan vielä ensi syksyyn asti ja sitten tehdään lopullinen päätös.

Kommentit (3)

Vierailija

ja sairaus todettiin -94 , ja kokoajan olin liikatoiminen. 2 lasta tuli tehtyä tuon liikatoiminnan aikana, raskus aikana en tarvinnut lääkettä, kuin puolet raskausajasta. Ja lääkitys piti aloittaa n, 2kk synnytytksestä.

-99 todettiin , että kilpiruahasessa on tullut puutoksia ja se oli kuhmuinen, olisivat tahtoneet ottaa siitä pitkäneulannäytteen, mutta mä pelkään neuloja ihan sikana, totesin että saavat leikkaa sen pois ja tökkiä sen jälkeen sitä neuloilla minkä kerkiävät.

Tammikuussa 2000 jätin tupakan ja kilpirauhasen taakseni... Eli minulla ei ole kilpirauhasta, mutta lisäkilpirauhaset on, joten en tarvitse kalsiumlisää. Nyt sitten syön tyroksiinia purkista käyn tarkastuttamassa tason kerran vuoteen ( raskausaikana useammin) . Ja kaksi lasta olen tehnyt ilman kilpirauhasta.

Mitä muuta tahdot tietaa?

Vierailija

Minä taas olen tällä hetkellä vajaatoiminnalla. Lääkitystä juuri muutettiin, että pääsisin tasapainoon. Sairastan liikatoimintaa ja mulla on Basedowin tauti. Syön lääkettä liikatoimintaan sekä vajaatoimintaan syksyyn saakka ja sitten lääkitys lopetetaan ja katsotaan uusiutuuko.

Oletko käynyt lukemassa kilpirauhasfoorumilta leikkauksesta?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat