Miksette juo lapsen nähden alkoholia?

Vierailija

Tuli tuosta Kanaria-keskustelusta mieleeni. Ajattelitteko kasvattaa lapsenne tynnyrissä tyyliin "aikuisena saa sitten itse löytää kaljat ja dokata"?

Onko se hyve,että lapsi ei näe kotona alkoholin käyttöä? Minun mielestäni ei, mikäli vanhemmat eivät kuitenkaan ole absolutisteja ts. juovat alkoholinsa sitten lapsen silmien näkemättä.

Meillä juodaan alkoholia usein. Pari lasillista viiniä, joulun aikaan glögiä, välillä väkevämpikin drinkki. Silti lapsi ei näe meitä varsinaisesti humaltuneena koskaan. Mutta näkee, että alkoholia voi käyttää kohtuudella ja siitä nauttien.

Kommentit (6)

Vierailija

Ja kyllä me juodaan saunaoluet tai -siiderit silloin tällöin (ei edes viikottain). Sitä en halua, että lapsemme näkisivät meidät humalassa, koska humalainen käytös voi pelottaa lasta.

Vierailija

Lainaus:

Lapsi oppii siinä,että ongelmat ratkaistaan viinalla. Ei hyvälle kuulosta.

Mitkä ongelmat??!! Asutaan Ranskassa, mieheni on ranskalainen ja iltaruolla me aikuiset otetaan silloin tällöin lasi punkkua puoliksi, ihan niinkuin sinä otat ehkä maitoa. Siitä ei humalluta, se on vain ruokajuoma. En käsitä tätä ajattelutapaa että "ongelmat ratkaistaan viinalla" kun otetaan lasi viiniä ruokajuomaksi ei-humaltumistarkoituksessa. Ja juu, meidän lapset näkee että juodaan lasi viiniä toisinaan, mutta siitä ei tehdä sen isompaa numeroa kun lasten maitolasista.

Vierailija

Ei se salailu ainakaan hyvaksi ole. Siitahan oppivat itse salailemaan tuollaisia asioita.

Aion juoda viinia kun lapsemme kasvavat isommiksikin, ja voin antaa heillekin tilkan viinia ruoan yhteydessa. Mielestani tama kasvattaa kohtuuteen. Olen kuullut etta asiantuntijatkin nain sanovat. Aikoholista ei saa tehda tabua, koska sitten se ainakin kiinnostaa. Jos ei ole mallia miten sita kaytetaan kohtuudella, sita mallia otetaan kavereilta ym. ja se taas voi johtaa vaikka mihin alkoholimyrkytykseen.

Kylla minakin silti toivon ettei lapset nakisi meita humaltuneena. Niin, eika siten, etta "nyt oli kylla niin raskas paiva etta tarviin oluen". Siita sita oppii, etta alkoholi ratkaisee ongelmia.

Vierailija

Ap:n kanssa samaa mieltä. Kakkonen esim. voisi miettiä vähän perusteluja mitä ongelmia ratkaistaan silloin kun joulupöydässä juodaan lasi viiniä..? :-D

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat