Paljonko on mahdollista laihtua maaliskuun alkuun mennessä...?

Vierailija

Jos syön n. 1500-1800 kaloria päivässä.. Hiukan vähemmän siis mitä tarvitsen. Kerran viikossa voisin pitää karkkipäivän. Esim. pussi karkkia (200g) kohtuuden rajoissa kuitenkin.Teen hoitotyötä, olen muuten melko laiska liikkumaan, satunnaista liikuntaa muutaman kerran viikossa.



Olen 30 vuotias nainen.

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

pelkällä leivällä ja levitteelläkin voi itsensä lihottaa jos syö liikaa.



Ja et varmasti laihdu vaikka kuinka söisit "terveellisiä asioita" jos syöt liikaa. eli määrillä on merkitystä.



Kerro määrät tarkalleen mitä syöt, sitten voi arvioida syötkö laihduttajan tavoin.

Vierailija

Mutta toi ylläoleva lista oli ihan sellanen realistinen, mitään kaunistelematta. Illalla oli nälkä, joten söin sen neljä leipää.. parempihan se, kun yks leipä, kiljuva nälkä ja sen lisäks pussillinen karkkia ;)



Mulle ei kyllä koskaan ole ollu ongelmana leipä.. pikemminkin lämmin ruoka, jota olen syönyt liikaa. Aamupala ei tahdo millään maistua, ikinä.



Mutta onko siis mahdollista toi viiden kilon pudotus, jos syön suunnilleen noin kuin eilen? Vai syönkö laihduttaakseni liikaa?



ap

Vierailija

Kiloklubissa laihduttelen nyt. Joten syöminen on hallinnassa laadullisesti ja määrällisesti, periaatteessa..



Mutta...



Jos syön tuon 1800 kaloria, niin laihdunko sillä tarpeeksi (sen viis kiloa)?



Syön ruisleipää, kevytlevitettä, tavallista kevyehköä kotiruokaa, hedelmiä, salaatteja.. leivän päälle kinkkua mm. En vain halua kärsiä nälkää, joka altistaa syömään kaikkea muuta kuin terveellisesti...



ap

Vierailija

Proteiinin lähteitä ovat liha, kala, kana, kalkkuna, rahka, raejuusto jne.



Toisekseen 1 kg = 7000 kcal ja ihmisen on mahdollista polttaa maksimissaan rasvaa kehostaan 150 g/vrk.



Lihastreeni on laihduttajan toiseksi tärkein apuväline ruokavalion ohella. Ruokavalion osuus 80 % ja liikunta 20 %.



Lisäämällä lihasmassa kehossa saadaan perusaineen vaihduntaa nostettua, jolloin ihannepainoon pääsyn jälkeen siinä ihannepainossa myös pysyy.



Jos tiputat 1 kg/viikko, ehdit ennen maaliskuun alkua pudottaa 6 kg. Tosin vaatii työtä.

Vierailija

Mutta esim. eilen..



Aamupala: Jogurtti, rasvaton 1,5 dl, kahvi



lounas: lihakeitto 3 dl, lasi 1% piimää, ruisleipä ja kevytlevite



välipala: 2 mandariinia



päivällinen: kaalilaatikkoa 2 dl ja 2 pientä perunaa. Puolukkasurvosta muutama ruokalusikallinen.



iltapala: 4 ruisleipää, kevytlevite, kurkkua

Vierailija

yksi "ohjesääntöhän" on että kun kuluttaa päivässä 1000 kaloria enemmän kuin syö, niin laihtuu suunnilleen kilon viikossa. Yksi kilo rasvaa sisältää noin 9000kcal. Laske mitä perusaineenvaihduntasi tarvitsee seuraavan ohjeen mukaan:

PAV (miehet) = 4,18 x (879 + 10,2 x paino)

PAV (naiset) = 4,18 x (795 + 7,18 x paino)



Alle perusaineenvaihdunnan kuluttaman määrän ei ainakaan saa koskaan mennä!

Vierailija

se on 1300, niin johan alat laihtua. Ja sitten vain terveellisiä ruokia syömään! Proteiini täyttää hyvin, hiilarit kokojyvänä ja paaaljon kasviksia. Pitäisi tuon 5 kilon lähteä... Itse olen aika paljon keveämpi ja tiputtanut vuoden alusta n. 2 kg.

Vierailija

Tarkista faktasi.



Minusta 200g karkkipussi on naiban sikapaljon kerralla syötäväksi. Syö korkeintaan neljäsosa, ja keitä sen jälkeen itsellesi iso kuppi maustettua teetä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat