Eikös tämä kai olekin ihan normaalia pikkulapsiaikana, vai pitäiskö varalta käydä lääkärissä?

Vierailija

hommia tehdä. Ja nukutusrumba saa loppua.

Kommentit (9)

Vierailija

Pitkäkestoinen jatkuva pääsärky pitää aina tutkia!

Uskon kyllä että sinulla on sama tilanne kuin minullakin, eli usein toistuvat pääkivut ja järjetön väsymys johtuu kasaantuneista univeloista. Itselläni lapset ovat jo 4v ja 2v, mutta isompi alkoi nukkua täysiä öitä vasta hieman ennen pienemmän syntymää. Pienempi olikin sitten koliikki, moniallerginen ja paljon sairasteleva. Nyt kaksivuotias on kolmatta kertaa kuukauden sisällä kipeänä. Arvaapa paljonko on tullut unta palloon viime aikoina? Univelkaa on kasaantunut neljältä vuodelta, ja edelleenkin valvominen vain jatkuu ja jatkuu. Nukahtelen pitkin päivää, olo on huono, väsyttää ja päätä särkee, rytmihäiriöt ovat tulleet jäädäkseen. Nukun aina kun vain pystyn!

Vierailija

Lapsia on kolme, 6v, 2v ja 1v.

Yöt on mitä on, kun keskimmäinen tulee joka ikinen yö meidän sänkyyn jo alkuyöstä ja pyörii & potkii siinä. Kuopus nukkuu hyvin, tosin nukutusrumba illalla voi kestää yli kymmeneenki. Sen jälkeen laitan aina vielä pyykit ja siistin keittiön eli sängyssä olen aikaisintaan 23 maissa. Joskus menee puolille öin.

Nyt viimeisen 5 vkoa minulla on aivan joka päivä särkenyt päätä ja niska-hartia seutu on tosi kipeä. Kävin 2 vkoa sitten kahdesti hierojalla, sanoi että pää ja niskat on tosi kireällä, että päänsärky johtunee siitä.

Olen myös aivan tautisen väsynyt, torkehtelen iltapäivällä sohvalla, jos hetkeksi istahdan ja kun painan pään tyynyyn, nukahdan sekunnissa. Tuntuu, etten oikein jaksa tehdä mitään, vaatii todellakin ponnistelua, että jaksan edes välttämättömimmät kotityöt. Voisin vaan nukkua...

Minusta tämä on nyt vaan tätä aikaa, kaks nuorintahan syntyi 1v3kk ikäerolla ja kuopuksen ekat 5kk nukuin vajaan tunnin pätkissä. Univelkaa, normaalimeininki.

Mutta mies taas on ihan hirmu huolissaan ja suunnilleen varma, että mulla on joku kauhea aivokasvain vähintäänki.Patistaa lääkärille.

Mutta mitäs minä siellä sanon? Että joo, väsy painaa. Mihin se siitä kummenis?

Vierailija

Uusi ja erilainen päänsärky kyllä kannattaa tutkituttaa. Oma diagnoosisi lienee oikea, mutta ei ne kivut kyllä itsestään ohi mene. Sulla lienee joku tulehdus niskassa. Tulehdus vie sut entisestään huonompaan kuntoon ja kipu kroonistuu. Saat niskakivusta pahimmillaan elinikäisen riesan.

Lääkärin kautta fysioterapeutille. Saat hieronnan ja itsehoito-ohjeet.

Vierailija

Järjestäkää sulle ainakin kerran viikossa "nukkumayö". Siis sellainen yö, että saat ihan takuuvarmasti nukkua. Pistätte vaikka patjan johonkin lapsivapaaseen huoneeseen ja mies hoitaa _kaikki_ yön aikana tapahtuvat hässäkät. Huomaat kyllä eron! Jatkakaa niin kauan kuin tilanne vaatii.

5

Vierailija

Ratkaisuehdotuksia, valitse mieleisesi:

-mene ensin lääkärille ja hae kunnon tabut, niskasi on todennäköisesti tulehtunut. Tulehduksen aikana aluetta EI saa hieroa, se vaan levittää tulehdusta. Kun olet saanut sen kuriin, ala venyttelemään joka päivä jonkun verran. Kiinnitä huomiota työasentoihisi. (Käy hierojalla.)

-keskimmäinen pitää saada teidän sängystä pois! Sä et saa nukuttua sitä vähääkään, jos sulla on kaksivuotias väkkärä potkimassa selkään. Menet (tai oikeastaan miehesi, joka on niin huolissaan) lapsen herätessä lapsen sängyn viereen rauhoittelemaan ja vaikka pitämään kädestä, mutta ette anna lapsen tulla teidän sänkyyn. Eka viikko on varmasti helvettiä, mutta jatkossa helpottaa.

-ÄLÄ tee kotitöitä iltaisin! Tee ne lasten kanssa ja hereilläoloaikana.

-delegoi miehelle! Sinäkö sen nukutusrumban hoidat joka päivä? Eikö 1-vee ole miehesikin lapsi? Meillä ainakin lastenhoitoon liittyvät hommat menee automaattisesti puoliksi. Esim. iltapuuhat hoidamme vuoropäivinä.

Onhan niitä aikoja, kun on itsekin ihan zombi, mutta sitä ei saa päästää rutiiniksi, muuten olet seuraavaksi hakemassa masennuslääkkeitä...

Vierailija

ja jos sulla on mies ni eikö kumpikin voi tehdä jotain..toinen pesee pyykkiä, toinen on lasten kaa, antaa iltapalaa. toinen nukuttaa ja ja toinen siivoo sillä aikaa.

vai tuijottaako mies illalla telkkaria sohvalla kun sinä laitat iltapalat nukutat ja siivoot ja pyykkäät illalla?

yh:nä minulla on myös trrtaskasta tehdä kaikki itse mutta en ymmärrä miten se on vielä vaikeempaan taloudessa jossa on kaksi aikuista, eikö kukaan pari jaa kotitöitä?

Vierailija

häviää päänsäryt ja mieliala paranee. Normaaliahan tuo on mutta miettikää voisitteko muuttaa jotain arjen rutiineissa jotta elämä hieman helpottuisi?

Vierailija

kyllä ne astiat keittiössä odottaa aamuun..

kuitenkin sinä ja sinun jaksamisesi ja lapset ovat tärkeempiä kuis keittiön astiat.

Onko siisti keittiö iltaisin sen arvoista että sinä vedät itsesi piippuun? ei niitä astioita kukaan yöllä kato....iltapalan jälkeen laita astiat vaikka tiskialtaaseen ja enimmät pyyhit rätillä pöydistä niin ei hirveä kaaos odota aamulla...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat