Eroon lentopelosta?

Vierailija

Miten? Olen 20-vuotias, enkä ole kertaakaan ollut lentokoneessa. Haluaisimme mennä Ranskaan ensi kesänä, mutta minä en pysty lentämään, en voi edes kuvitella, että menisin lentokoneeseen. :( Pääseehän sinne varmaan muutenkin, mutta helpottaisi kyllä elämää näin jatkoakin ajatellen, jos joskus vielä uskaltaisi lentää.

Onko joku päässyt lentopelostaan eroon? Miten se onnistuu?

Kommentit (11)

Vierailija

Muakin se pelottaa. En pelkää niinkään, että tapahtuisi lento-onnettomuus (ne ovat kuitenkin todella harvinaisia siihen nähden, kuinka paljon koko ajan on ilmassa lentokoneita), mutta ne nousut ja laskut tuntuvat minusta ihan järkyttävän kamalilta! Tuntuu, että keuhkot ja sydän puristuisivat kasaan, on vaikea hengittää. Jotenkin se paine tuntuu NIIN kovin minulla rinnassa.

Tähän ainakin osin vaikuttaa se, että kahdella edellisellä reissulla olen ollut pitkän flunssan jälkeen vähän nuhainen ja yskäinen. Mutta todella mua ne nousut ja laskut pelottaa!

Vaan ei auta! Lämpimään tahdon perheen kanssa päästä pian pakoon kylmää eikä silloin auta muu kuin koittaa kestää ne nousut ja laskut. Onneksi ne ovat vain osa lentoa!

Vierailija

Olen kyllä lentänyt paljon, vieläkin käyn lomilla. Mulla lentopelko alkoi kun kerran oli aivan kamala lentosää, pitkä lentomatka ja kokoajan turbulenssia. Ei päässyt vessaan, ei saannut ruokaa. Nykyäänkin vatsa ihan sekaisin ennen kun meen lentokoneeseen, ja paniikki tahtoo tulla. Toistaiseks oon saannut itseni koottua ja lentänyt. Olen vaan ajetellut, että jos lomalle kerran haluan, on uskallettava lentämään. Kovasti minäkin haluaisin pelosta eroon.

Vierailija

samoin Air Francilla lentäminen ei niin jänskättäisi.

Mutta Finskiin voi aina luottaa, takuulla pysyy ilmassa.

Puhu siitä pelosta etukäteen mahdollisimman monelle ihmiselle, niin sekin auttaa.

3.

Vierailija

ja yleensä lennän yksin. Jos matkustan jonkun toisen kanssa, en tiedä miksi, mutta silloin minua pelottaa enemmän, ehkä sen toisenkin puolesta.

3.

Vierailija

Mä en ole ikinä tykännyt lentää ja jossain vaiheessa mulle iski koneessa ihan paniikki. Mulle auttoi se että ihan sattumalta osuin samoihin juhliin yhden liikennelentäjän kanssa. Kerroin sille kuinka mua inhottaa ja pelottaa. Se kertoi mulle pitkästi minkä takia koneet pysyy ilmassa, kuinka ne toimii ja mitä niillä voi tehdä. Mä olen aina luullut että koneet kiihdyttää nousuun sillä voimalla mikä niissä on, kunnes kerrottiin että normaali finnairin matkustaja kone mikä toimii neljällä moottorilla voi esimerkiksi nousta vaan yhdellä! Tai että koneella voi kääntyä ilmassa 360 astetta ilman että sitä sisällä välttämättä edes huomaa!

Se auttoi mulle todella paljon. Jos ei ketään lentäjää tunne, se kurssi voi olla ihan hyvä :)

Vierailija

lennän sellaiset 4 reissua (edestakaisin) vuodessa. Yleensä en pelkää mutta

sitten toisaalta jos matka vei kauemmaksi ja pitää matkustaa jollain ei-niin

hyväksi mielletyllä lehtoyhtiöllä, niin silloin kyllä pelottaa.. Toisaalta nytkin kun tuo lintuparvi lensi koneen moottoriin, niin sehän voisi sattua millä lentoyhtiöllä vaan.

Mutta kaksi hyvää konstia minulla on jolla saan pelon hallintaan, en kuitenkaan voitettu valitettavasti.

Eka on se että hyvissä ajoin ennen matkaa seuraan Ilmailulaitoksen sivuilta koneiden nousuja ja laskuja, se auttaa kun huomaa että koneet on ajallaan ja kaikki sujuu ok. Sitten toinen konsti on kun tarkkailsen lentoemoja ennen koneen nousua, he ovat hymyileviä ja rauhallisia, se rauhoittaa myös.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat