Vauvan opettaminen tuttipullolle

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

kysyn vielä täältäkin, kun täällä saattaa olla useammalla kokemuksia kuin vauvapuolella.

Olen menossa 3 viikon päästä töihin ja mies jää kotiin tuolloin 3kk ikäisen pojan ja 2v isosiskon kanssa. Olemme koettaneet antaa säännöllisesti tuttipullosta maitoa pojalle, jotta ei tulisi hylkimistä, mutta niin vain tällä viikolla pullo ei ole kelvannut. Neuvolasta annettiin neuvo ottaa jo nyt yksi pullosyöttö joka päivään, mutta kun siis tänään yritettiin, poika taisteli 2h ihan väsyksiin itsensä, oksensi kaiken juomansa korvikkeen ja suostui ottamaan pumpattua äidinmaitoa vain minulta pullosta ja silloinkin huusi vähän väliä vastalauseitaan. Mieheltä ei lopulta suostunut ottamaan mitään... Kokeiltiin siis kolmesta erilaisesta pullosta niin pelkkää korviketta, pelkkää äidinmaitoa ja näiden sekoitusta.

Äidinmaito siis menisi paremmin, mutta pumppaaminen ei ole todellinen vaihtoehto, koska minulta heruu vain n. 10-20 ml kerralla, eli ei mitään toiveita saada tarvittavaa määrää vaikka pumppaisin joka päivä.

Auttaako sitkeä harjoittelu? tässä on tosiaan vielä kolme viikkoa aikaa treenata, eli jos joku on onnistunut opettamaan pullolle ilman, että imetyksestä on tarvinnut luopua (uskon siis, että kuka tahansa vauva alkaa syödä pullosta, jos tissiä ei ole tarjolla ollenkaan), niin ottaisin mielellään kaikki kokemukset vastaan!

Ainakin sen tiedän, et kannattaa kokeilla niin, että minä lähden ihan oikeasti pois kotoa, sitä kokeillaan viikonloppuna. Tänään olin saunassa ja mies yritti olohuoneessa syöttää, mutta ehkä poika tajusi että tissitkin ovat paikalla...

Kiitos jo etukäteen!

-Osse kera tissipojan 2kk+

Kommentit (2)

Vierailija

mutta sen voin kyllä sanoa, ettei parikuinen vauva tiedä että olet paikalla jos olet vaikka saunassa. Jos olet kuulo-, haju-, ja näköetäisyyden ulottumattomissa ei vauva pysty ymmärtämään että voisit olla silti lähellä.

Uskon kyllä että teidänkin vauva varmasti pullolle oppii kun pakko on, mutta kyllä se aika rankkaa ja stressaavaa voi olla. Miksi niin pian töihin? Vauvanne on kuitenkin tosi pieni vielä.

Kannattaa kuintekin (henkisesti) varautua siihen että saattaa käydä niin että kun pullo alkaa kelpaamaan niin tissi ei enää. Voihan hyvin olla että kaikki menee hyvin, mutta on itselle helpompaa kun on varautunut kaikkeen.

Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Tiip

Vierailija

tämä nyt vain menee näin tämä töihin meno, en halua sitä ruveta täällä selittämään. Uskon, että vauva pärjää loistavasti isän hoidossa ja olen kuitenkin valtaosan vuorokaudesta vauvani kanssa vaikka työpäivän teenkin. Olen myös täysin varautunut siihen, että tissi ei enää kelpaa, se on ok, sillä olen kuitenkin saanut imettää sen tärkeimmän 3kk. Esikoiselle ei tissi kelvannut enää päivisin, kun lopetin yösyötöt, joten tiedostan kyllä et kaikki on mahdollista.

Onneksi nyt joka päivä pullo on kelvannut paremmin ja paremmin, kerran päivässä tarjotaan heti pitkien päiväunien jälkeen, paljoa ei vielä suostu ottamaan kerralla, mutta tänään meni jo 40 ml.

Mutta jos jollekin tulee mieleen vielä vinkkejä tuohon pullolle opettamiseen, niin kuulen mielelläni.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat