Ulkona nukuttamisesta ja pakkasrajasta...

Vierailija

Hei,

Onko se -10 asteen pakkasraja miten tarkka tuon ulkona nukuttamisen kanssa? Meillä näyttää toinen mittari nyt -15 ja toinen -12 eli totuus lienee jotain tuolta väliltä.. Eli periaatteessa olisi yli suositellun pakkasrajan.

MUTTA: meillä poika 9kk joka nukkuu sisällä päiväunia levottomasti about ½h ja ulkona vaunuissaan kuin tukki 2h. Uskallanko laittaa lapsen ulos nukkumaan? Vaunuissa on lampaantalja, ajattelin laittaa lapsen makuupussiin ja kietoa vielä villahuopaan lisäksi. Päälle kolme kerrosta vaatetta + toppapuku. Kuomun eteen rattaisiin ajattelin laittaa harson. Mietin lämmittäisikö vaunua jos siihen laittasi vielä sadesuojankin päälle.. Lämpö ei pääsisi niin karkaamaan ja lapsen hengitysilma lämmittäisi vaunun sisäosaa tehokkaammin?

Miten on? Uskallanko? :)

Mitä te olette pitäneet ehdottomana pakkasrajana ulkoilulle ja ulkona nukkumiselle?

Kommentit (7)

Vierailija

pakkasta tällä hetkellä -12. Ei tulisi mieleenkään ottaa sisälle nukkumaan, kun ei osaa päiväuniaan sisällä nukkua. Jäisi meilläkin normaalit 1,5 tunnin unet siihen puoleen tuntiin, jos ei pääsisi vaunuihin ja ulos.

Vierailija

Kun laitat harson suuaukon eteen, niin vaunujen sisälämpötila voi olla +5 tai enemmänkin. Kannattaa laittaa mittari vaunuihin.

Tämä on ihan mielipidekysymys, toisten mukaan on kidutusta nukuttaa lapsia ulkona pakkasella... ;)

Minä olen nukuttanut -20 asteeseen asti ulkona.

Vierailija

meillä pakkasta -11, hyvin nukkui melkein kaksi tuntia. Päällä oli sukkahousut, sukat, pitkähihainen body, villatakki, toppatöppöset jaloissa ja käsissä, villalakki ja toppapuku. Vaunuissa lampaantalja, ja vauva makuupussissa. Kopan suuaukolla oli puoliksi harso. Ja poika oli ennemminkin kuuman tuntuinen. Hirvittää laittaa pakkasilla ulos nukkumaan, mutta kun on oppinut hyvin nukkumaan ulkona, niin sisällä unet jää tosiaan alle puoleen tuntiin.

Vierailija

nukkuu parhaillaan ulkona vaunuissa. ulkona pakkasta - 9, vaunuissa sisällä mittari joka näyttää + 0.4.

Päällä neidillä body, potkarit villatakki ja toppahaalari. sitten vain makuupussi, joka pesty moneen kertaan, veljen vanha.

Vierailija

Minä olen myös nukuttanut kaikki kolme lasta ulkona vielä -20 asteen pakkasessa. Hyvin ovat nukkuneet, jopa 4-5 tunnin päiväunia ja ihan lämpöisiä ovat olleet unien jälkeen. Järki vain käteen sen pukeutumisen kanssa. Lämpömittarillahan sitä vaunun sisälämpötilaa on hyvä mitata jos tuntuu ettei luota omaan arvioon.

Vierailija

Sinne vein nyt sitten ukkelin pihalle nukkumaan 11 aikaan. Saas nähdä kuin kauan uni maittaa :)

Laitoin lämpömittarin vaunuun melko lähelle lapsen päätä, ja siellä oli +2 astetta jo ennenkuin laitoin harson eteen suojaksi... Eli kyllä varmasti tarkenee :) Jotenkin sitä vaan on ensimmäisen lapsen kanssa niin kamalan hysteerinen kaikesta... :) Kiitos kaikille vastanneille :)

Ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat