mitä olette saaneet sosiaalista tukea ennen vauvan syntymää, esim.rattaisiin jne?

Vierailija

itse sain työttömänä ollessani valita rattaat liikkeestä, (hintaa tuli melkein 800e)ja olisin saanut sängyn yms. mutta en enää KEHDANNUT tyhmyyksissäni ottaa!!!!

Sivut

Kommentit (54)

Vierailija

ystävällinen täti kysyin tarvetta, olin ihan äimänä että mitä.

Sängyn hintaa en muista, ehkä noin 200 euroa. Ensimmäiset vaunut olivat yhdistelmät, mutta loppupeleissä niin kankeat että tarvitsisin uudet.

Vaunut olivat yhteensä ehkä 1000 euroa.

Vierailija

Niin, voidaan tosiaan alkaa laskemaan, että kuinka moni meistä "valittajista" on tuolla lailla laskenu, että koska olisi varaa tehdä lapsia. Ainakin minä ilmoittaudun näihin laskeskelijoihin. Olisin toki HALUNNUT tehdä lapsia jo aiemmin, mutta kun ei ollut tarpeeksi hyväpalkkaista työtä meillä molemmilla aiemmin. Nyt sitten odotan ensimmäistä, koska nyt siihen on varaa.

Ei ne lapset tekemättä synny, eli ei niitä "tule kun on tullakseen" vaan silloin kun niitä halutaan tehdä! Olethan joskus kuullut sellaisesta toiminnosta kuin ehkäisy?

"ja kuinka moni teistä jotka asiasta valittavat, ovat laskeneet että HETKINEN, ONKO MULLA VARAA NYT TEHDÄ LAPSI?haloo!!lapsi tulee kun on tullakseen."

Vierailija

ei se ole moraalitonta että sain ne vaunut. Milläpä minä olisin ne silloin köyhänä ostanut. Mielestäni on ihan mukava että ne joilla ei ole varaa, saavat jostain tälläistä tukea. Olen myös töissä käynyt paljon sen jälkeenkin.

Elin avoliitossa tuolloin.

ap

Vierailija

Ai jaa. Ja taas kuitenkin sossusta hakemassa lisää, joten työura taisi jäädä lyhyeksi..

kai pitää osata kysyä sieltä apua kun vauvan syntymä lähellä, neuvoksi siis niille jotka miettivät miten tukea haetaan.Itseni ei tarvinnut kysyä, kun sitä ehdotettiin.

Onhan sosiaalitoimistolla aina HARKINNANVARAINEN päätösvalta.

ap

Vierailija

Itse en ole koskaan tarvinnut (4lasta) perustulot minulla ja miehellä (duunareita),

Mutta ehkä jotain rajaa, kyllä jos ihminen on niin köyhä ettei ole varaa osaa kyseisiä tarvikkeita ja tekee lapsia tuoho köyhyyteen, niin maksimissaan minä ostaisin kirppikseltä käytetyt vaunut eikä mitään 800€ vaunuja, siis antaisin jos olisin se sossuntäti. Ja kyllä minäkin nuo olisin ottanut jos minulle oltaisiin niitä tarjottu:) joo ei niin tyhmä saa olla että jättäisi tilaisuutta käyttämättä, mutta uskon että harvassa kunnanssa asiat ihan noin hyvin on.

Vierailija

Miten ihmeessä se muuttui vaikka juuri ennen kirjoittamista sen numeron tarkistin...

Lainaus:

Missä kunnassa tämä avustus tapahtuu?

Minun kotikuntani oli tuolloin Lappeenranta.

Lainaus:

Itse olin 22-v ja vastavalmistunut työtön ja kaiken lisäksi yksin.

Sossusta sain ainoastaan maksusitoumuksen kierrätyskeskukseen, josta olisin saanut hakea lapselle sängyn. Mitään muuta en saanut.

Onneksi sain sängyn lainaksi ystävältä ja sain ostettua halvalla yhdistelmät ystävältä.

Vierailija

Kyllä ketuttaa. Yksinhuoltajana olen sanan varsinaisessa merkityksessä ja en todellakaan saa mitään tukia, vaan teen kovasti töitä jotta voin elättää itseni ja kaksi lastani.

Sitten ämmät kehtaavat kehua, että saivat valita ihan mitkä vain vaunut/rattaat. Hyvänen aika, kyllä ne työssä käyvätkin usein hommaavat lapsilleen hyväkuntoisia vaunuja, sänkyjä rattaita jne. käytettynä. Tai sitten paiskitaan töitä, että voidaan ostaa uutta.

Miksi helvetissä teette lapsia, jollei teillä ole heitä varaa edes elättää?

Vierailija

Musta on moraalitonta maksaa kenellekään uusia vaunuja sossun kautta. Ne voi ihan itse tienata, jos haluaa. Muuten hyviä ja käytettyjä vaunuja löytyy pilvin pimein, joten sellaisten pitäisi kelvata. Mistä ne rahat lapsen elättämiseen mahtaa löytyä, kun ei edes tarvikkeisiin ole varaa...?

Lainaus:

ei se ole moraalitonta että sain ne vaunut. Milläpä minä olisin ne silloin köyhänä ostanut. Mielestäni on ihan mukava että ne joilla ei ole varaa, saavat jostain tälläistä tukea. Olen myös töissä käynyt paljon sen jälkeenkin.

Elin avoliitossa tuolloin.

ap

Vierailija

vai eikö elättäjät saisi sanoa mitään asiasta? Ja kyllä, lapsen tekoa miettiessä pitää laskea rahavarat! Se on aikuisuutta ja vastuuntuntoa pystyä arvioimaan omat kykynsä sekä henkisesti että taloudellisesti. Ja jos ei ole varaa, niin sitten käytetään ehkäisyä... Ihmeellistä touhua, kun kuvitellaan, että oikeuksia on ilman velvollisuuksia.

Lainaus:

jos jollekin tarjotaan mahd.saada noin hyvät edut, niin KUKA teistä ei sitä vastaan ottaisi??Kysyn vaan.

Ei siellä tarvitse rampata joka kuukausi. Joskus vaan tulee tarve.

ja kuinka moni teistä jotka asiasta valittavat, ovat laskeneet että HETKINEN, ONKO MULLA VARAA NYT TEHDÄ LAPSI?haloo!!lapsi tulee kun on tullakseen.

Aina mulla on raha riittänyt ruokaan ja perustarpeisiin, vaikka olenkin työtön tällä hetkellä.Eikä se tee musta sen huonompaa ihmistä kuin monestakaan muusta tällä palstalla..

Vierailija

ehkä minäkin kävin töissä mutta olin sillä hetkellä työtön.Vuoroin siis töissäkin.

En voi itseäni luuseriksi ämmäksi sanoa enkä tosiaan nyt kehunut ostoksella.

Sitäpaitsi itse en edes kysynyt tukea, vaan sosiaalityöntekijä kysyi onhan meillä varmasti hankittuna jo vaunut yms. Tottakai sitä olin hämilläni, sillä eihän sosiaalista muutenkaan tipu tukia!!!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat