Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitiydestä sateenkaariperheessä

Vierailija

Näyttää olevan vallitsevana naisparin sateenkaariperheessä, että vain toinen naisista synnyttää. Jos kumpikin haluaa omaa lasta, miksi kuitenkin useimmissa tapauksissa vain toinen "valitaan" synnyttämään? Tuntuuko kumppanin synnyttämä lapsi omalta? Jos tulee useampi lapsi, halutaanko järjestelyllä välttää tunnetta parisuhteessa, että "tämä lapsi on minun ja tämä lapsi on sinun"?

Olen kuullut jonkinverran sellaisestakin, että moni lesbo ei oikein kykene äitiyteen. Liekö sitten tällä ja seksuaalisella poikkeamalla yhteyttä keskenään.

Kommentit (9)

Vierailija

Pienten lasten kanssa ovat aivan loistavia mutta teinien kanssa....no, sanotaanko näin että etenkin pojat kipuilevat paljon ja äideiltä ei aina löydy siihen tarpeeksi aikuismaista otetta (lellivät joko piloille tai eivät ymmärrä yhtään).

Vierailija

todettiin että voivat henkisesti keskivertopeheen lapsia paremmin.

Ei oikein antaisi osviittaa siitä, että ongelmat perhedynamiikassa tai vaikka kiintymyssuhteissa olisivat kauhean yleisiä.

Vierailija

Siellä vain toinen on synnyttänyt lapset. Molemmat osallistuvat ihan samalla tavalla lasten hoitoon ja kasvatukseen. Lapset kääntyvät asioineen ihan samalla tavalla kummankin puoleen, eivätkä esim. ensiksi äitinsä puoleen.

Olen monesti ihan kateellisena katsonut sitä saumatonta yhteistyötä. Naisina molemmat ymmärtävät tehdä tietyt asiat, kun minä taas muistutan ja pyydän tuota isää tekemään milloin mitäkin, kun ei sille itselleen tule mieleen.

Sitä en tiedä, miksi toinen ei ole lapsia synnyttänyt ja aikooko jossain vaiheessa synnyttää.

Vierailija

toinen valittaa, ettei synnyttämätön osapuoli osallistu lapsenhoitoon eikä muutenkaan osoita lapselle vanhemmutta. -ap

Lainaus:

Moni lesbo ei kykene äitiyteen? Mistähän tuon ajatuksen repäisit?

Vierailija

naisia useammin eivät kykene vanhemmuuteen, vaikka ovat lapsensa biologisia vanhempia. On jotenkin silmiinpistävämpää se, ettei nainen siihen kykene. Liekö sitten naispareilla synnyttämättömällä osapuolella syy siinä, että koska lapsi ei ole biologisesti oma, ei synny hoivantunteitakaan ja äidinrakkautta samalla tavalla.

Lainaus:

heteroperheen "synnyttämätön osapuoli" ei osallistu lastenhoitoon tai osoita lapselle vanhemmuutta.. Ovatko miehet siis kykenemättömiä vanhemmuuteen ? Onko ainoa vaihtoehto sitten yh-perhe?

Vierailija

Lainaus:

todettiin että voivat henkisesti keskivertopeheen lapsia paremmin.

Ei oikein antaisi osviittaa siitä, että ongelmat perhedynamiikassa tai vaikka kiintymyssuhteissa olisivat kauhean yleisiä.

Vierailija

heteroperheen "synnyttämätön osapuoli" ei osallistu lastenhoitoon tai osoita lapselle vanhemmuutta.. Ovatko miehet siis kykenemättömiä vanhemmuuteen ? Onko ainoa vaihtoehto sitten yh-perhe?

Vierailija

toivottavasti kuitenkin teilläkin täydennätte toisianne sopivasti ;)

Lainaus:

Naisina molemmat ymmärtävät tehdä tietyt asiat, kun minä taas muistutan ja pyydän tuota isää tekemään milloin mitäkin, kun ei sille itselleen tule mieleen.

Uusimmat

Suosituimmat