Jos varaan matkan vanhalla nimelläni ja matkan alkaessa

Vierailija

minulla on uusi sukunimi niin miten se homma onnistuu?

Kommentit (6)

Vierailija

Että päätettiin lähteä extempore reissulle Tallinnaan ehkä viikko naimisiin menosta. Idea reissusta syntyi tyyliin to ja lähtö oli jo pe. Minulla ei ollut silloin vielä passia uudelle sukunimelle. Soitin tulliin ja kysyin mitä tehdä. Sieltä joku ihanan kohtelias tullimies neuvoi, että voin matkustaa vanhalla passilla, mutta kirkkoherran virastostakohan vai mistä ihmeestä piti hankkia sellainen todistus, jolla pystyin tarvittaessa todentamaan että vaikka matkustan vanhalla nimellä, olen oikeasti jo toisen niminen... TOSI SEKAVASTI KIRJOITETTU, anteeksi :D

Mutta helpoiten selviää kun soitat tulliin :)

Kivaa matkaa!

Vierailija

kysellyt minkään todistusten perään, että jos sulla on matka siis varattu vanhalla nimellä ja matkustat sillä vanhalla passilla, ei varmasti tule mitään ongelmia. Mutta se todistus kannattaa varulta kuitenkin olla mukana.

-5-

Vierailija

Jos naimisiin menosta (nimen muutoksesta) on jo useampi viikko aikaa on nimitiedon muutos mennyt jo väestörekisteriin. Jos silloin matkustat vanhalla passilla ja nimellä sinulla pitää olla virkatodistuskin mukana (jossa näkyy entinen ja nykyinen sukunimesi).

t. matkatoimistotäti

Vierailija

varaat tulevalla nimellä, sulla pitää olla uusi passi uudella nimellä.

jos vuokraat auton, sulla pitää olla sama nimi visassa jolla maksat auton vuokran sekä ajokortissa! tämän takia olin itse vaikeuksissa itävallassa, kun visa oli ent nimellä vielä, mutta ajokortti oli uusittu (samoin passi).

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat