Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: karppaus, paljonko olet laihtunut ja missä ajassa?

Vierailija

Ja mistä kiloista lähdit laihtumaan? kiinnostaa kovasti koska meinaan aloittaa maanantaina karppauksen ekaa kertaa..

Olisko vinkkejä lisäksi välipaloiksi? Entä pihvin lisäksi lisukkeeksi? Siis perunan/riisin sijan?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

ja se on hyvä.

Elämäntapamuutos on kysymyksessä mutta itselleni se oli välttämätön ratkaisu ellen halua ennenaikaiseen hautaan jos aivan totta puhun.

Vierailija

rennolla otteella.

En syö punaista lihaa ollenkaan, joten kasvisprodea menee aika paljon, mikä nostaa sitten hiilarimäärääkin. Saatan syödä myös näkkärinpalan tai ruisleipää silloin tällöin.

Mittani oli vuosi sitten 165/58 nyt painan varmaan jotain 54kg? Hyvä olo, vatsa litteä vaikka kaksi alle 3v lasta ;)

Kannattaa tutustua tuohon http://www.karppausinfo.fi sivustoon, sieltä saa tietoa aivan hirmuisesti. Siis sille joka kyseli päivän ruokavaliota..

Minun päiväni saattaa olla vaikka seuraavanlainen:

-aamupala parin munan munakas juustolla ja sipulilla, kermakahvi

-lounas kalaa ja kasviksia

-välipala pähkinöitä kourallinen, joku juures/hedelmä

-illallinen linssicurry ja kaaliporkkanasalaatti, ituja

-iltapala juustoa, lasi punkkua, pari palaa tummaa suklaata

Suosittelen tutustumaan. Itsellä helpotti verensokerinheittelyt sekä pms-oireet.

Tsemppiä aloittajille.

Vierailija

ja tänä aamuna -1,5kg. Ke ja to oli höntti olo, päätä särki, mut tänään ollu mahtava olo. Eikä todellakaan oo koko aikaa nälkä eikä myöskään tee mieli mässyttää koko aikaa jotakin tai ylipäätään herkkuja. Lisäksi ilmavaivat on helpottanu ja turvotus myös.

Vierailija

eli oon kyllä karpatessa laihtunut. Mutta parasta kaikessa on se, että kolesteroliarvot ovat parantuneet, huono kolesteroli on laskenut aika vähän, mutta hyvän määrä lisääntynyt=)

Lisäksi migreenini (ennen jopa viikottaisia) ovat poissa!

Paastoverensokerini on huidellut 6.2-6.5. Nyt karppauksen aikana ovat nätisti neljän tuntumassa=)

Olo on hyvä, ei ole mielialan heittelyjä (jotka ilmeisesti johtuivat verensokerin heittelystä ja nälästä). Ja mikä parasta, en mässäile enää! Juu, ja kolme vuotta takana.

Vierailija

Kuulostaa uskomattomalle, että minunko ei tekisi enää mieli spsejä?? =D

Toivottavasti näin käy! Olen ollut aiemmin painonvartijoissa ja laihtunut mutta mielestäni niiden tapa laskea ja kytätä jokainen kalori ei sovi mulle, siksi nyt niin innostuin tästä hommasta.

Tsemppiä sullekin joka olet aloittamassa maanantaina :) !

t. ap

Vierailija

siks pelkäänkin että lopetan alkuunsa mut yritän kovin:)

katotaan mitä tulee. Mulla ei oikeestaan edes tarvis painon pudota mut miehellä pitäis joten siksi yhdessä aloitetaan ja tsempataan toisiamme:)

t 4

olis kiva kun olis joku kaveri ketä nästä jutuista tietäis mut ei ole:(

Vierailija

Tuossa reseptilinkissä on leivontaohjeita kannattaa selailla niitä sitten sen parin viikon jälkeen.

Hermesetas makeutusjauhe on hyvää se kestää myös kuumennuksen mitä kaikki makeutusjauheet ei kestä.

Aamut avaa kätevästi munakas tai paistetut munat ja pekoni, lisäksi tomaattia kurkkua. Kananmunissa ei ole rajoitusta ja ne pitää nälkää oikeasti.

Nykyisin syön kolmesti päivässä ja todella harvoin välipaloja. Ruokaisat salaatit käy ateriaksi mainiosti ja muistakaa käyttää öljykastikkeita.

Nopea kastike on tällainen balsamico viinietikkaa, vähän suolaa ja pippuria ja sitten öljyä ja sekoitus jos haluaa voi ripsaista makeutusjauhetta vähän mukaan

1/3 osa viinietikkaa

2/3 osaa öljyä

+ mausteet

tai

1/4 osa viinietikkaa

3/4 osaa öljyä

+mausteet

jos tykkää miedommasta etikan määrästä

Tsemppiä kaikille!!!!!

Vierailija

ja totta on se ettei yhteen repsahdukseen mikään dietti kaadu jos palaa ruotuun.

Oikeasti tällä dietillä saa syödä herkkujakin. Ole kuitekin orjallinen kaksi ensimmäistä viikkoa.

Kun aloitin niin parin päivän kuluttua tuli kova päänsärky ja johtui varmasti sokerin vieroitusoireista, seuraavana päivä särky oli miedompaa ja sitten ei enää mitään vaivaa. Olo muuttuu hyväksi jo alkupäivinä, on sellainen kevyt olo vaikka on lihava edelleen. Turvotukset häviää ja ei ole pömppöoloa joka johtuu hiilareista.

Olen ollut perso herkuille, kareille, shipseille jne. mutta lapset saa niitä syödä vieressä eikä edes tee mieli sitä yhtä maistaa.

Minulla on se kirja suomeksi minkä tämän dietin kehittelijä on kirjoittanut ja siinä korostetaan sitä kahden viikon ehdottomuutta mutta minä olin kolme viikkoa sillä aloitusjutulla ja sitten siirryin kakkosvaiheeseen.

Muista juoda vettä.

Vierailija

Juuri se, että piereskely, turvotus, väsymys ja kuvotus jää pois, on hyvin koukuttavaa. Vaikka kiloja ei ole pudonnut määrällisesti, on hoikka olo kun vatsa ei käy. Agatson on hyvä. Vähärasvaisia lihoja, öljyä ja kasviksia. Ja miten paljon maukkaampaa ruokaa kuin joku peruna ja kastike, tai makaroonilaatikko. Hiilarikrapula on totta. Väsymys ja turvotus sen hyvän olon jälkeen on niin luotaantyöntävää, ettei sitä kaipaa.

MBO on meillä suvussa. Viimeksi kolestroli oli 5.4, vaikka olen nk. normaalipainoinen. Innolla odotan mitä ruokavalioni on tehnyt sokereille ja kolestrolille. Ties vaikka en joudukkaan ohitukseen 20v päästä :) Eli en hoikkuuden, vaan terveyden puolesta tehty valinta. En usko että olo olisi näin hyvä jos kuuri olisi "epäterveellinen".

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat