Allah = Jumala, arabian kielellä. Uskonnosta riippumatta

Vierailija

Monille tämä tuntuu olevan ihan ylitsepääsemätön totuus.

Sivut

Kommentit (51)

Vierailija

Iranissa muslimit ovat shiioja, eivätkä edusta siis sunnien näkemystä. Lähes sama asia kuin jos jehovan todistajat tai lestat puhuisivat kaikkien kristittyjen puolesta.

Vierailija

Erikoinen yhtälö, että ateistin tarvitse miettiä tai ateisti ei voisi olla kiinnostunut uskonnosta ilmiönä. Aika laput silmillä tässä maailmassa kulkee, jos ei ymmärrä uskontojen eroja ja samankaltaisuutta, eikä pyhän käsitettä. Kannattaa ulkomailla liikkusessaan välttää kutsumassa toisten ihmisten vakaumuksia skeidaksi. Suomessa tuntuu nyt olevan niin paljon henkistä pahoinvointia, että uskonnollisuuteen täytyy purka kaikki patoutumat ja kilpailla siitä, kuka sylkee törkeimmin ihmisten uskonnollisuudelle. Kaikkialla muualla sitä ei siedetä yhtä hyvin.



Lainaus:

olen kirkkoonkuulumaton ateisti,suosittelen kaikille muillekin! Ei tarvitse miettiä kaikkea tuota skeidaa. Kannattaa uskoa VAIN itseensä!

Vierailija

Lainaus:

Israel on Juutalaisten pyhä ja luvattu maa.

En hyväksy israelilaisten tekoja lähimmäisiään kohtaan, mutta siihen usko, mitä Raamattu ilmoittaa. Jeesus itse sanoi, että rauhaa ei sinne tule, ennen hänen takaisin tuloaan. Hän on Rauhan ruhtinas; lue ilmestyskirja.




Vaan kun Jumalan totuus ja aika ovat aivan eri asia kuin mitä ne ihmiselle merkitsevät. Ja minulle Jeesus on vain yksi profeetoista. Rauhan saaminen maapallolle on likipitäen mahdoton tehtävä, ihmiselle.



Israel taas ei varsinaisesti edes ole maa, vaan kansa, jonka muodostivat 12 heimoa, joilla oli kolme kuningasta (profeettojen tahdon vastaisesti). Näistä yksi, Juudan heimo, erosi perustaen oman valtion, jonka pääkaupunki oli Jerusalem. Tärkein piirre jo siis ajalle e.Kr. on israelilaisten sotaisuus ja se, että nämä heimot tulivat valloittajina aluelle väittäen sitä "luvatuksi" maaksi. Siis, ei mitään uutta auringon alla...

Vierailija

että jos kukaan ei ole sotamielinen islamissa, niin mistä sikiävät nämä itsemurhaterroristit?

Miten voit väittää että islamin usko on rauhan uskonto?

Jos he haluaisivat elää rauhassa, niin miksi israelissa on sisällissota jatkuvasti?

Miksi?

Vierailija

Lainaus:

kuule nimenomaan te ateistithan niitä lääkkeitä tarvitsisitte, kestääksenne tätä koko maailmassa vallitsevaa epäsuhtaa ja pahuutta.

Minkäs voimalla me kristityt jaksamme? Sen voimalla, että kerran paha saa palkkansa ja taivaassa ei ole mitään pahaa, eikä syntiä.




Mä en ymmärrä, minkä takia uskovilla on usein tää päähänpinttymä siitä, että kaikki tarvitsisivat jotain yliluonnollista olentoa kestämiseen ja jaksamiseen. Ihmiset ahdistuvat eri tavalla ja eri asioista, jotkut eivät ylipäätään ahdistu ollenkaan. Ihmisiä myös lohduttavat erilaiset asiat. Joillekin tuo lohtua ajatus jumaluudesta ja taivaasta ja muusta sellaisesta, joillekin taas vaikka perhe, ystävät tai vaikka mielikuvitus ja vaikka joku maalaaminen tai muu luova työ. Jos maailman meno ahdistaa, moni saa apua siitä, kun itse tekee parhaansa tehdäkseen maailmasta edes vähäsen paremman paikan, sen verran kuin nyt yksi pieni ihminen voi. Ei ajatus Jumalasta lohduta kaikkia, eivätkä kaikki sitä tarvitse. Pääasia on, että jokainen löytää omassa elämässään sen asian, josta itse saa onnen ja rauhan, oli se sitten usko tai joku muu.

Vierailija

Lainaus:

ihan toista nimeä kuin allah. tämä nimihän on ihan tarkoituksella jätetty islamin uskoisille.

Kristittyjen ja juutalaisten Jumala on sama. Kristinusko on lähtenyt juutalaisuudesta,muistakaa se. Jeesus syntyi ja eli juutalaisena. Hän noudatti kaikkia niitä perinteitä, mitä häneltä odotettiin. Vasta, kun hän kävi kasteella, Johannes Kastajan kastamana, kävi upotuskasteella, laskeutui Pyhä Henki Hänen päällenssä, ja Jeesuksen n. kolmen vuoden pituinen tehtävä maan päällä alkoi. Hän valitsi ensimmäiset 12 opetuslastansa, ja opetti Jumalan olemuksesta, julisti evankeliumia, paransi sairaita, toi palan Taivasta maan päälle. Hänen piti syntyä ihmiseksi maan päälle ja kohdata ihminen ihmisenä.

Vierailija

Jeesus Kristus oli Jumala itse, joka syntyi ihmiseksi ja ristinkuolemallaan sovitti ihmiskunnan synnit. Jeesuksen Kristuksen sovitustyö on silta ihmisen ja Jumalan välillä. Ihminen ei itse pysty itseään pelastamaan, hän pelastuu vain, jos ottaa Jeesuksen Kristuksen uskossa vastaan. Islam taas uskoo toisin, he kuvittelevat pelastuvansa, kun viisi kertaa päivässä rukoilevat Mekkaan päin. Islam on tyypillinen lakihenkinen uskonto, jossa syntinen ihminen kuvttelee rituaaleja toistamalla pelastuvansa.



Islam syntyi 600 vuotta Jeesuksen Kristuksen jälkeen. Mohammed kirjoitti Raamatun uusiksi ja väitti tietävänsä paremmin mitä Vanhan Testamentin aikana (2000 vuotta aiemmin) todella tapahtui, ilman kontaktipintaa juutalaisuuteen. Väitti myös tietävänsä, miten Jeesuksen Kristuksen aikana asiat oikeasti tapahtuivat. että ristille naulittiinkin Juudas Iskariot Jeesuksen sijaan.



Jo pelkästäään Islamin syntymisen ajankohta osoittaa, että kyse on suuresta petoksesta. Tyypillinen uusi ilmoitus, joista Jeesus Kristus varoitti.



Menkää itse kirjoittamaan kirja, jostakin 1400 luvun tai Jeesuksen ajan tapahtumista ja miten asiat oikein tapahtuivatkaan. Varmaan olette suuriakin asiantuntijoita.

Vierailija

väittää tietävänsä, mitä tapahtui Jeesuksen ja Muhammedin aikaan...



Lainaus:

Jeesus Kristus oli Jumala itse, joka syntyi ihmiseksi ja ristinkuolemallaan sovitti ihmiskunnan synnit. Jeesuksen Kristuksen sovitustyö on silta ihmisen ja Jumalan välillä. Ihminen ei itse pysty itseään pelastamaan, hän pelastuu vain, jos ottaa Jeesuksen Kristuksen uskossa vastaan. Islam taas uskoo toisin, he kuvittelevat pelastuvansa, kun viisi kertaa päivässä rukoilevat Mekkaan päin. Islam on tyypillinen lakihenkinen uskonto, jossa syntinen ihminen kuvttelee rituaaleja toistamalla pelastuvansa.



Islam syntyi 600 vuotta Jeesuksen Kristuksen jälkeen. Mohammed kirjoitti Raamatun uusiksi ja väitti tietävänsä paremmin mitä Vanhan Testamentin aikana (2000 vuotta aiemmin) todella tapahtui, ilman kontaktipintaa juutalaisuuteen. Väitti myös tietävänsä, miten Jeesuksen Kristuksen aikana asiat oikeasti tapahtuivat. että ristille naulittiinkin Juudas Iskariot Jeesuksen sijaan.



Jo pelkästäään Islamin syntymisen ajankohta osoittaa, että kyse on suuresta petoksesta. Tyypillinen uusi ilmoitus, joista Jeesus Kristus varoitti.



Menkää itse kirjoittamaan kirja, jostakin 1400 luvun tai Jeesuksen ajan tapahtumista ja miten asiat oikein tapahtuivatkaan. Varmaan olette suuriakin asiantuntijoita.

Vierailija

Lainaus:

Ja Allah on Jumala. Ei vaan sanana Jumala, vaan Allah.



Jumala Allah on taas eri kuin Jeesus. Jeesus on ruumiillistuma Jumalasta. Jumala on pyhä kolmiyhteys; Isä, poika ja pyhä henki. Siis kaikki tämä. Jumala on kaikkialla. Jeesus on ruumiillistuma.



Allah on Jumala. Jumalten joukossa uskonnoissa.

Kristittyihin erona siis toi Jeesus, Jumala ei ole ruumiillistuma vaan pyhä henki. Muslimit ei tunne ruumiillistunutta Jumalaa.

Vierailija

Elohim

Wikipedia





William Blake: Elohim luo Adamin.Elohim (hepreaksi ) on kollektiivimuoto heprean sanasta eloah (), "jumala", ja tarkoittaa "jumaluutta" tai "kaikkia jumalia yhdessä". Se on Vanhassa testamentissa (Toorassa) käytetty nimi heprealaisten jumalasta. Muita heprealaisten jumalasta käytettyjä nimiä ovat Jahve, "Hän Joka On", sekä Adonai, Herra. "Elohim" on kuitenkin appellatiivi eikä erisnimi. Koska heprea ja arabia ovat molemmat seemiläisiä kieliä ja sukulaiskieliä, sanan yksikkömuoto eloah on kielellisesti samaa alkuperää kuin arabian ilah, joka määräisen artikkelin kanssa on kehittynyt muodoksi Allah eli Jumala.

Vierailija

siis tyypit ei vaan voi kasittaa etta on olemassa kristittyja arabeja, kristittyja arabiperheita jotka siis lukevat arabiaksi kaannettya raamattua jossa todellakin lukee allah=jumala eli hohoi kysymys on kielesta ei uskontojen nakemyseroista!!!!!!

Vierailija

Lainaus:

olen kirkkoonkuulumaton ateisti,suosittelen kaikille muillekin! Ei tarvitse miettiä kaikkea tuota skeidaa. Kannattaa uskoa VAIN itseensä!




Jeesus Kristus sanoo:



"Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.



"Minä olen maailman valo. Se, joka seuraa minua, ei kulje pimeässä, vaan hänellä on elämän valo."

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat