Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olemmeko köyhiä vai vai mitä?

Vierailija

Minä kotona ja mies töissä, lapsia kaksi. Kaikkien laskujen jälkeen (sisältää ruuan yms). meillä jää rahaa 300-700 e/kk. Nämä rahat ovat niitä millä siten ostetaan vaatteet yms. Välillä tuntuu kuin oltaisiin superköyhiä, mutta kun näitä keskusteluja lukee, niin tuntee itsensä ihan kroisokseksi.

Kommentit (9)

Vierailija

niin ette te kyllä mitään köyhiä ole vai mitä sisältää vaatteet yms? Meneekö teillä siis väh. 300 euroa mihin sattuu kuukaudessa? Ei kai joka kuukausi tarvitse monella sadalla vaatteitakaan ostaa? Kannattaisi varmaan laittaa jotain säästöönkin.

Vierailija

pakollisten laskujen jälkeen ruokaan ja muuhun se 300-400 euroa kuussa. Yleensä ei sitten paljon muuta tartte ostaakaan kuin ruokaa... vaatteet yms. voi suosiolla unohtaa! Että kyllä te aika kroisoksia olette tosiaan...

Vierailija

Mutta asutaan alueella, jossa joka toinen on kroisos, joten nyt mun ollessa kotona pienten kanssa ja miehen maksellessa lainat, ruoat, vaatteet jne....niin ei me siihen porukkaan kuuluta, vaikka useimpina kuukausina kaikkien menojen ja turhien ostojen jälkeen jää se 1000e..mut en ole kade. Onneks nuo kroisokset on kivaa porukkaa, ettei edes ärsytä:)

Vierailija

säätötilille. Muutenkin olisi hyvä olla vararahoja yllättävien tilanteiden varalle, tulee huomattavasti halvemmaksi käyttää niitä kuin maksaa visalaskusta korkoa.

Meillä jää 900-2100 lainojen ja laskujen jälkeen, ja aina ollaan kaikki saatu menemään ruokaan ja bensaan ja kai johonkin muuhunkin, ei kai me noin paljoa syödä ;)

Mutta säästötilillä on aina pari tonnia vakuutuslaskuja tai kodinkoneita varten, menee suoraveloituksena reilu satanen kuussa sinne.

Vierailija

Meidän tilille tulee rahaa kaksi kertaa kuussa, puolessa välissä miehen tili ja loppukuusta mun kotihoidontuki ja toisinaan miehen vuorolisät. Puolessa kuussa menee palkasta lainat ja maksetaan suurin osa laskuista, joskus jätän jonkun puhelinlaskun loppukuuhun ja jos on visalasku niin sen. Mutta siis pääsääntöisesti tilille jää 400-600 euroa molempina "rahapäivinä" ja se menee sitten ruokiin, bensaan vaatteisiin ja kaikkeen muuhun. Oon ihan paniikissa jos on enemmän laskuja ja tilille jääkin esim 300.

Nyt on hätä kädessä sillä oli kauhee pino laskuja ja mies sai surkean tilin, sillä piti korjata loppuvuodesta vielä verotusta ja yllättäen meni tässäkin kuussa yli 30% veroihin. Ei jäänyt kuin 170 laskujen jälkeen.. lapsilisiinkin on vielä yli viikko. Perheessä on 2 aikuista ja 2 lasta

Vierailija

ja meille jää asumiskustannusten jälkeen n. 1700 e kaikkeen muuhun, eli laskuihin, bensaan, ruokaan.. Olen laskenut että pitäisi kaiken järjen mukaan riittää, mutta tarkkana saa olla. Esim. nyt oli vakuutuslaskuja tonnilla tässä kuussa, miten sitten tuollaiset maksetaan kun on tonni vähemmän tuloja kuussa..?

Uusimmat

Suosituimmat