Kivaa olla kotirouva varsinkin nyt kun lapset ovat isompia!

Vierailija

Nuorinkin aloittaa esikoulun ensi syksynä. Olen hoitanut lapset itse, mitä nyt kerran viikossa on käynyt lastenhoitaja miehen kanssa yhteisen iltamenon ajan ja kerran viikossa myöskin siivooja. Valmista kotiruokaa olen myös ostanut lähikulman myymälästä ainajoskus. Vauvat ovat kyllä kulkeneet mukana ettei ole tarvinnut ikävöidä hoitajan huomassa. Mieskin on hoitanut lapsia, kun minä olen mennyt harrastuksiini.

On mukavaa, että ensisyksystä on entistä enemmän aikaa omille menoille. Nytkin olen joogannut ja harrastanut vatsatanssia. Pilatesta olen ajatellut uutena. En vaihtaisi paikkaani mieheni kanssa! Onneksi hänkin viihtyy omassa elämässään.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Pyrin pitämään viikossa yhden välipäivän harrastuksista ihan jo siksi, että kroppa saa levätä ja välillä käy niin, että jämähdän koneen ääreen lähes koko päiväksi. Mutta jos 6 pvä/vko touhuan aamusta iltaan niin ehkä se sallitaan.. ;) Ja kun kotitöihin ei tosiaan mene juurikaan aikaa - mitä nyt joskus pari koneellista pyykkiä pyöräytän, mutta siivooja huolehtii lähes kaiken muun ja lastenhoitajamme on niin ihana että siivoaa lasten nukkumaanlaiton yhteydessä yleensä lasten lelutkin.. Ja kun ruokaa saa valmiina/voi tilata ravintolasta kotiin ja 3-4 krt viikossa syömme ulkona ei siihenkään kulu kallisarvoista aikaa. Ihanaa kun on aikaa kehittää itseään!

3

Vierailija

Se on minun tehtäväni ja teen sen mielelläni, sillä mies toivoo minun olevan kotona ainakin siihen asti, että pienin on ekan luokan käynyt.

Vierailija

joutuisi siivoamaan! Meillä lapset jo koululaisia, mutta silti kyllä sitä siivottavaa on joka päivälle. Joudun lähes päivittäin imuroimaan, pesemään pyykkiä, laittamaan astiat astianpesukoneeseen/ottamaan pois, raivaamaan tavaroita... Koko ajan kamalasti hommaa. Se hyöty tietty siivoojasta, että jotain vessaa ei tarvitse itse pestä, ja imurointikin voi olla vähän sinne päin... Kyllä mulla ainakin on kamalasti päivisin kotona hommia, vaikka lapsia vaan 2 ja ovat jo koulussa! Iltaisin vasta pääsen omia juttuja harrastamaan.

Vierailija

Kyllä minäkin varmaan palkkaisin siivoojan, jos olisi varaa (inhoan siivoamista). Ja miksei ne, joilla käy siivooja, palstailisi täällä?

Lainaus:

Nykyaikana ei ole tuollasta kuin yhdellä miljoonasta ja ne ei takuulla täällä palstaile.

Vierailija

Lähes jokaissa tuntemassani suomalaisperheessä, joka on ulkomailla, on äiti kotona ja heillä käy siivooja. Ja kun ulkomailla lapset menevät kouluun jopa 2 vuoden iässä, niin yllä mainitun kaltaisia perheitä onkin tosi paljon. Ja uskon aika monen palstailevan täällä.

Lainaus:

Nykyaikana ei ole tuollasta kuin yhdellä miljoonasta ja ne ei takuulla täällä palstaile.

Vierailija

mutta meillä lastenhoitaja tulee joka ilta klo 19.30 ja hoitaa iltapesut ja nukkumaanlaitot - minulla ei hermo yksinkertaisesti kestäisi sitä rumbaa. Ja koska en voi sietää sotkuja, siivooja käy samoin kahdesti viikossa, pe laittamassa kodin viikonloppukuntoon ja ma korjaamassa viikonlopun jäljet - ainahan tulee vähän enemmän sotkua kun lapset ovat aamusta iltaan kotona.

Vierailija

mm koulu tai kodin ulkopuolinen hoito alkaa aikaisemmin.

Meidän lapset kävivät ja nuorin käy edelleenkin kerhossa. Vanhemmilla lapsilla on 1-2 harrastusta.

ap

Vierailija

Lapset koulussa klo kolmeen asti, ja saan koko päivän tehdä mitä itse lystää. Ja kun asumme isossa kaupungissa ulkomailla, niin tekemistä tosiaan riittää. Kyllä on ihanaa ja helppoa. Tosin irtisanoin siivoojan kun nuorimmainenkin aloitti koulun, kun ajattelin ehtiväni siivoamaan itsekin (ja paremmin kuin siivooja). Nyt tuo päätös hieman kaduttaa.

Vierailija

Lainaus:

mutta meillä lastenhoitaja tulee joka ilta klo 19.30 ja hoitaa iltapesut ja nukkumaanlaitot - minulla ei hermo yksinkertaisesti kestäisi sitä rumbaa. Ja koska en voi sietää sotkuja, siivooja käy samoin kahdesti viikossa, pe laittamassa kodin viikonloppukuntoon ja ma korjaamassa viikonlopun jäljet - ainahan tulee vähän enemmän sotkua kun lapset ovat aamusta iltaan kotona.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat