Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voiko kuukuppia käyttää raskaana?

Vierailija

on eivan törkeän paljon valkovuotoa (ei ole tulehdusta, tsekattu on) ja nuo siteet ärsyttää aivan jumalattomasti ihoa. voiko kuukuppia käyttää? vai onko siinä joku tulehdusvaara?

Kommentit (10)

Vierailija

jotenkin epäilyttää miten kohdunkaula/limatulppa reakoi asiaan, kun sen pysyminenhän perustuu alipaineeseen. eli vetää "vakumin" sinne sisään. Luulis että se ei ole hyvä kohdun suulle.???

Vierailija

kestopikkuhousunsuojat sopisivat sinulle. Eli kankaista tehtyjä lättyjä joita voit vaihdella tiheään. Ei tarvitse itse alushousuja vaihtaa koko aikaa sitten. Ovat hengittäviä ja mukavia iholle

Vierailija

vaihdat niitä alushousuja vaan tiuhaan. Toinen vaihtoehto kestopikkuhoúsunsuojat, kannattaa kokeilla!

Kärsin samasta vaivasta myös raskausaikoina, "pissat housuissa"-olo...:(

Vierailija

Lainaus:

jotenkin epäilyttää miten kohdunkaula/limatulppa reakoi asiaan, kun sen pysyminenhän perustuu alipaineeseen. eli vetää "vakumin" sinne sisään. Luulis että se ei ole hyvä kohdun suulle.???

v*tuttaa tää kutiaminen ja bepanthenin suurkulutus :(

ap

Vierailija

Eli varmaan sitten kakkosen tarkoittama luomu-av-mamma, hih. Silti en IKINÄ, ikinä käyttäisi kuukuppia raskausaikana. Kolmosella hyvä pointti paineesta, eikä sinne varmaan pitäisi muutenkaan tunkea mitään ylimääräistä, raskaana on kumminkin alttiimpi kaikensorttisille bakteeritulehduksillekin (vaikka kupin kuinka pitäisi olla antibakteerinen). Älä käytä.

En suosittele siteitäkään, tai pikkuhousunsuojia, sillä ne hautovat ja saattavat vaan lisätä valkovuodon erittymistä. Vaihdat vaan pikkareita sen tuhat kertaa päivässä - nimimerkillä been there, done that. Ällöähän se on, mutta onneksi ohimenevää.

Vierailija

Kokeilen jotain kestosuojaa, se voi auttaa! Itse en pysty käyttämään mitään kertakäyttösiteitä tai -pikkuhousunsuojia, koska saan niistä raivostuttavaa kutinaa. Käytän normaalisti kuppia ja tarvittaessa kestopikkuhousunsuojia (nyt en kumpaakaan kun olen raskaana).

Vierailija

Lainaus:

. Vaihdat vaan pikkareita sen tuhat kertaa päivässä - nimimerkillä been there, done that. Ällöähän se on, mutta onneksi ohimenevää.

pakko se varmaan on noin tehdä. to-si äl-lö-ä.

ja ei, ei ole hiivaa, kutina on vain "vaippa-alueella", vuoto on kokkereetonta ja hajutonta. tosiaan, tutkimuksissa on käyty.

Vierailija

En tiedä mitkä tulehdukset sulta on poissuljettu, mutta kuulostaa tutulta ja mulla toi on ollut hiivatulehdusta, kahden raskauden ajan enemmän ja vähemmän. Nyt hoidin sen Vivagilla (maitohappobakteeriemätinkapseli, mikä sana...), edellisessä kärsin ja kituutin koko raskauden.

Uusimmat

Suosituimmat