Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka yleistä on lomarahojen vaihtaminen lomaksi kunta-alalla?

Vierailija

Itse olen sairaalassa töissä ja aloin mietiskellä tuota mahdollisuutta, olisi enemmän kuin hyvä juttu lasten kesän kannalta :)

Lieneekö edes yleisesti mahdollista, en ole vielä ehtinyt kysellä asiaa...

Kommentit (9)

Vierailija

ylimääräisiä lomia, jos siihen vain työnantaja antaa mahdollisuuden.

Ei kenenkään lomarahat ole niin arvokkaita, etteiklö muka vaihtaisi niitä lisälomaan ja yhteiseen aikaan perheen kanssa.

Silloin on kerrankin aikaa järjestää kaikki ne asiat joihin ei normaalisti ole aikaa.

Vierailija

Lainaus:

Ammattiosasto ei voi tehdä asiasta paikallista sopimusta eikä yksittäinen jäsen voi myöskään sopia asiasta. Palkatonta vapaata voi toki ottaa.

Syynä on se, että se alentaa muutenkin alhaista palkkatasoa ja kuormittaa työhön jääviä entisestään, koska sijaisia ei saa palkata.

Mä eroisin liitosta jos se yrittäisi kieltää lomarahojen vaihtamisen vapaaksi.

Lasten päiväkoti on suljettuna kesäkuun puolesta välistä elokuun alkuun, ei niitä lapsia voi yksinkään jättää joten vaihdan lomarahat. Enkä edes tunne syyllisyyttä.

Onneksi en kyllä ole hoitsu enkä kunnalla.

Vierailija

Muistaakseni lääkäreillä lukee ihan virkaehtosopimuksessa mutta pääsääntöisesti riippuu siitä, haluaako työnantaja niitä myöntää

Vierailija

Ammattiosasto ei voi tehdä asiasta paikallista sopimusta eikä yksittäinen jäsen voi myöskään sopia asiasta. Palkatonta vapaata voi toki ottaa.

Syynä on se, että se alentaa muutenkin alhaista palkkatasoa ja kuormittaa työhön jääviä entisestään, koska sijaisia ei saa palkata.

Uusimmat

Suosituimmat