Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mita englantilaiset sanovat, kun eivat kuule?

Vierailija

Siis arkikielessa?

Enta kummalta puolelta pitaa kavellessa vaistaa?

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

jos en kuule, niin minä heitän joko "'scuse me?" tai "sorry?". Harvemmin "pah'n?" jollaiseksi "I beg you pardon?" muovautuu suussa. En ole kyllä natiivi enkä edes briteissä asunut pidempiä aikoja, ja jotenkin yliopiston enkunopinnoissa ei katettu just tätä :)

Vierailija

i beg your pardon:

tosi hienoa, se käytännossä sanotaan vain silloin kun joku on sanonut jotain rumaa ja olet vihainen.

Ulkomaisessa koulussa oli yksi opettaja joka aina huusi kun sanoi tuon. Huhun mukaan se oli enemmän niinkuin I bake your pudding.

Vierailija

Asun Pohj-Amerikassa, ja kylla taalla ehka kaikkein eniten kuulee, "What?" Mutta taalla ei ollakaan niin "posh"... Kohteliaita ja auttavaisia kylla muuten. Myos "sorry" on suosittu mutta en ole usein kuullut tuota hienoa sanaa "Pardon?".

Vierailija

"parrdooooon"? Vai kuinka enkut sen ääntää?

Joka päivä oppii jotakin uutta!

PS. Ja alkuperäiseen kysymykseen: miksi kukaan ei ehdottanut ihan suoraa käännöstä suomesta "WHAT???!!!" ?

Vierailija

Onko se nyt varmasti tuo pardon, kun en ole kertaakaan sita kuullut. Siis aivan arkikielessa.

Kadulla tunnen itseni ihan idiootiksi, kun en tieda kummalta puolelta vaistan. Olen kavellyt samoin kuin autot, eli vaistan vasemmalta. Mutta valilla vastaantulevakin vaistaa sielta,

ap

Vierailija

Kyllä se pardon on varmaan se yleisin. Siis ei mitenkän posh, mutta sellainen yleinen sopii tilanteeseen kuin tilanteeseen.

Ystävien kesken sitten ehkä joskus tuo sorry.

Harvemmin sitä syyllistyi tuohon what kysymykseen :) Se kyllä lähinnä sellainen epäuskoinen huudahdus, että et voi uskoa jotain.. What, nah..

I beg your pardon kyllä usein on vähän sellaista kuittailua. Torikauppias sanoo että laatikko omppuja lähtee sillä ja sillä hinnalla, sinä kuittaaet että i beg your pardon, että maksat kyllä kaksi puntaa.

Ja tuo väistämisasia.. Rupesin itse miettimään miten Lontoon metrossa mentiin rullaportaita. En edes muista :) Olen ollut takaisin Suomessa jo kolme vuotta.

Sorry :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat