Millä perusteella työnantaja kieltänyt OSITTAISEN hoitovapaan?

Vierailija

Tiedän että on lakisääteinen oikeus jäädä osittaiselle, mutta tietyissä tapauksissa työnantaja voi kieltäytyä. Esim. tehdastyössä ja "pomon hommissa" liian vaikea järjestää. Entä asiantuntijatehtävät?

Kertokaa esimerkkejä! Oma pomoni ei anna jäädä. Mielestäni olen aivan korvattavissa tuon yhden päivän osalta.

Kommentit (11)

Vierailija

hyviä pointteja edellisellä. Meillä on kolmen hengen tiimi, jossa kaikki tekevät lähes kaikkea, jokaisella kuitenkin erityisalansa. Olen aika varma, että muut voivat paikata poissaoloni.

Vierailija

tehtäviäni hoitamaan kun eivät ole niihin perehtyneet. Lisäksi työmme on jo nyt niin hektistä, ettei muilla olisi edes resursseja tehtäviäni hoitaa. Käytännössä siis tekisin 5:n pvän työt 4:ssä päivässä. Eipä taida kannattaa.

Vierailija

...oletko varma ettei sinun poissaolosi johtaisi kahden muun uupumiseen?

Lainaus:

Olen aika varma, että muut voivat paikata poissaoloni.

Vierailija

Voivatko he tiputtaa jotain pois tai onko heillä varaa tiivistää työntekoa?

Hienoa, jos sinun työpaikallasi onnistuisi osittaisen hoitovapaalaisen töiden organisointi!

Lainaus:

hyviä pointteja edellisellä. Meillä on kolmen hengen tiimi, jossa kaikki tekevät lähes kaikkea, jokaisella kuitenkin erityisalansa. Olen aika varma, että muut voivat paikata poissaoloni.

Vierailija

Mehän voimme täällä olla mitä mieltä tahansa ja kannustaa sinua, mutta emme tee päätöstä pomosi puolesta.

Muuten on ärsyttävää, että nykytyöelämä on niin äärilleen pingotettua, että jos joku yrittää tehdä muutoksia työaikaansa tms., muut älähtävät, kun eivät jaksa venyä enää senttiäkään tai puhtaasta kateudesta kadehtivan toisen "lusmuilua". Työlle pitäisi antaa kaikkensa 120% ja joka siitä yrittää luistaa, saa muiden paheksuvia katseita.

Lainaus:

ap lisää että meillä käytetään kolmen vakituisen lisäksi paljon freelancereita. Heidän osuuttaan voi helposti lisätä ja myös vähentää sitten kun alkaisin tehdä normaalia päivää.

Vierailija

että meillä käytetään kolmen vakituisen lisäksi paljon freelancereita. Heidän osuuttaan voi helposti lisätä ja myös vähentää sitten kun alkaisin tehdä normaalia päivää.

Vierailija

mutta jouduin toteamaan oltuani reilun vuoden osittaisella hoitovapaalla sen kaikkien varoittaman asian, että tein samat työt lyhyemmässä ajassa ja pienemmällä palkalla. Uuvahdin ja olen nyt sairaslomalla. Oletko varma, että joku muu tekee osan töistäsi poissaollessasi? Voitko työntää niitä jollekin toiselle (= voitko sopia työnantajasi kanssa, mitkä nykyisistä töistäsi voidaan siirtää jollekin toiselle ja kuka hän konkreettisesti on)?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat