Vinkkejä. Ekaa kertaa kylään uudelle kaverille lasten kanssa.

Vierailija

Puistotuttu pyysi meitä kylään. Minulla ei ole kavereita ja olen vähän arka ihmissuhteissa. Ystäväni ovat kirjeystäviä ja nettiystäviä ja nyt pitäisi mennä ihan oikeasti kylään enkä tiedä miten pitäisi toimia.

Ostanko viemisiä, leivonko tms.

Ihan hölmöä varmaan mutta minua jännittää. Menemme lasten kanssa sinne "leikkimään". Ei ollut puhetta onko kahvit tms. ja mietin onko epäkohteliasta jos en vie mitään ja sitten jos vien ja hän onkin leiponut ym. Ja kauankohan sitä "kuuluisi" olla kylässä? Menee varmaan yöunet kun jännitän.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Ainakaan ekalla kerralla. Jos alatte kyläileen puolin ja toisin, niin tulevaisuudessa voisi viedä jonkun itse leipoman jutun.

Jos vie viemisiä, niin se on tavallaan vihje, että haluaa kahvit.

Olette kuitenkin ilmeisesti sopineet vain leikkimään menosta.

Itse olisin varmaan ekalla kerralla tunnin. Riippuen siitäkin miten lapset viihtyy keskenään.

Vierailija

reilu pari tuntia on sopiva aika. Jotain voi viedä, mutta ei se välttämätöntä ole. Tulppaanit, keksit tms hyviä ideoita. Lasten kanssa on helppo kyläillä.

T. Eräs, jonka luona tänään kyläilivät ensimmäistä kertaa lapsen tarhakaveri äitineen ja mukavaa oli

Vierailija

mentiin leikkimään ja aika kului rattoisasti. Viivyttiin yli 2 tuntia varmaan melkein kolmekin. Lähtiessä kylä paikan lapsi sanoi että olette viipyneet liian kauan. 4 v kaveri kyseessä, hän varmaankin tarkoitti että olittepas pitkään ja tosi kivaa oli leikkiä. Äitinsä sitten meni hämilleen ja sanoi että ei noin ole sopivaa sanoa.

Kiusallinen tilanne, mitenhän sitä voisi kysyä että kannattaisiko meidän jo lähteä kotiin, niin ettei emäntä sitten kohteliaisuuttaan vastaa että ei mitään kiirettä ja mielessään ajattelee että lähtisivät jo että pääsisi puuhailemaan omia askareitaan.

Vierailija

Vaikeuttaa sitten uuden tuttavasi asemaan: hänkin joutuu pohtimaan pitääkö teille tuoda jotain, jos kutsut hänet vastakylään. Ainakaan meillä puistotutuille ei viedä mitään kun mennään kylään.

Kauanko viivyt onkin vähän vaikeampi kysymys. Riippuu siitä esin. nukkuvatko lapset päiväunet. Itselläni on tapana viipyä vähän aikaa, koska pelkään, että olen tiellä, mutta toivon kyllä ,e ttä vieraat viihtyvät meillä hyvin.

Katso miten menee: jos lapsilla leikki kulkee ja teillä juttua riittää, mikä kiire. Kysy vaikka ihan reilusti, onko heillä jotain menoa tms. että pitäisikö lähteä.

Vierailija

enempi sääntö. Ei varmaan joka kerta tarvi tuoda, mutta kun käy ekaa kertaa jonkun luona, niin silloin. Esim. kukat ja keksipaketti (vaikka muumikeksejä lapsille).

Vierailija

mielestä olis kyllä aika moukkamaista kutsua joku kylään eikä sitten tarjota mitään joten totta kai voi viedä jotain, sehän olis tosi kiva.

Vierailija

Olen vastikään kutsunut muutaman kerho-/puistokaverin kylään, eikä kukaan ole mitään tuonut. Olisin aika vaivaantunut, jos olisi tuonut. Sen sijaan tarjosin kyllä itse kahvit, mehut ja keksit, mutta en mitään suureellista kahvitarjoilua.

Vierailija

Minä ainakin ostan todella harvoin itselleni kukkia, että tulee kiva mieli jos joku niitä minulle tuo!

Ja jos perheen äiti aikoo sinulle tarjota kahvit niin hänellä on myös keksiä/pullaa.

Vierailija

Eli jotenkin en vaan odota, että mun kutsusta tulevien vieraiden tarvis tuoda mitään, koska silloin olen tietysti itse varautunut kahvitarjoiluun. Yllärinä tai lyhyellä varoitusajalla jos itsensä joku meille kutsuu, niin ilahdun kyllä pullista tai muusta tarjottavasta. Muut pikkulahjat ovat sitten taas, no jotenkin outoa saada varsinkin puolitutulta. En ole vaivaantunut silloin, jos joku vanhempi/parempi tuttu tuo jollain kertaa tuomisia.

Ilahtuisin itse kyllä eniten, jos lapsia muistettaisiin jotenkin eli just jotain ilmapalloja, muovailuvahoja, muumikeksejä tms. yhteisesti vieraiden ja meidän lasten käyttöön sen kukkapuskan tai muiden "aikuisten" lahjan sijaan. Koska siis ensisijaisesti kai tullaan "leikkimään" eli vieraillaan lapsilähtöisesti.

Vierailija

Voisithan vaikka kysäistä, että voitko tuoda jotain, jäätelöä tai jotain lasten kanssa leipomaasi. Se olis ihan ystävällinen ele ja sitten kaverisi voi sanoa, että on jo varannut leivonnaisia, jos näin on.

Mun mielestä sopiva aika viipyä on sellainen, että jos kylässä syödään jotakin, niin lähdetään ennen seuraavaa ateria-aikaa, ellei emäntä nimenomaan pyydä jäämään vielä iltaruuallekin.

Vierailija

Vie niitä ja ole oma itsesi. Lapsia kun on mukana, niin loppu sujuu itsestään.

Itse olen myös vähän ujonlainen, mutta olen huomannu, että lasten kanssa on helppoa :)

Vierailija

on kaksi tuntia - riippuu tietenkin siitä kuinka rauhallisia lapsesi ovat. Jos homma menee riehumiseksi, niin lähdette saman tien kotiin. mihin aikaan menette? Jos se on ns. ruoka-aika, niin sitten soitat ja kysyt mitä voisit tuoda. Joka tapauksessa on kohteliasta viedä jotain säilyvää ruokaa (keksejä, mehua, hedelmiä) sen sijaan että veisit jotain "tuliaiskamaa" tuikkulyhtyjä yms muuta koristeroskaa. Lapsille viihdykkeeksi voisit viedä vaikkapa värikyniä, tusseja, piirustuspaperia, värityskirjat tms. riippuen lasten iästä.

tärkeintä on, että olet saanut kutsun - sitä ei nykyään useasti tapahdu. Opeta lapsesi käyttäytymään niin nätisti, että saat toisenkin kutsun - ja kohteliasta on esittää vastakutsu kun olette kotiinlähdössä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat