vesirokkorokote

Vierailija

Hei harkitsen lapsilleni vesirokkorokotteen hankkimista, koska vanhin on jo 9-vuotias ja olen kuullut että jo tämänikäisellä rokko voi olla vaikea. Hieman kuitenkin mietityttää mahdolliset sivuvaikutukset ja tietysti rokotteen hinta, joka on kai aika kova.

Oletteko laittaneet lapsillenne tätä rokotetta? Millaisia kokemuksia?

Tietääkö kukaan mikä rokotteen tarkka hinta on tällä hetkellä?

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (14)

Vierailija

Ei tullut oireita rokotteesta eikä mielestäni ollut edes kallis hyötyyn nähden. 100% suojaahan rokote ei anna, mutta ainakin tulee tosi lievänä tauti jos sattuu tulemaan. Meille neuvolalääkäri suositteli rokotetta mieluummin kuin taudin sairastamista, vaikka lapsemme ihan perusterveitä ovatkin.

Vierailija

kolmelle lapselle. 6v, 5, ja 2.5v .Odotin neljättä lastani enkä halunnut kyseistä tautia. Ei tullu kenellekkään mitään sivuoireita. Hinta oli kyllä korkea noin 68e/kpl. Mutta montako viikkoa olisi mennyt sairastellessa ja se riski että olisi tarttunut pieneen vauvaan...

Vierailija

kuin 3v:lla tuo rokko. Jos olisin tiennyt kuinka paljon näppyjä vanhemmalle tulee ja kuinka kipeä hän oikeasti oli, olisin varmasti rokotteen otattanut. Aiemmin olin rokotetta vastaan.

Vierailija

kun perheeseemme syntyivät kaksoset. Hinta oli n.70euroa. Ei ollut sivuvaikutuksia ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen, että otimme rokotteen!

Vierailija

otimme lapsellemme (2v) rokotteen lastenlääkärin suositteltua sitä. lapsemme on allerginen ja iho on välillä todella huonossa kunnossa. puoli vuotta rokotteen ottamisen jälkeen lapsemme kuitenkin sai vesirokon. näppyjä oli n.30kpl joista vain pariin tuli "vesikellukka".. eli aika lievänä sairasti ja myös juuri syntynyt 1kk:n ikäinen vauvamme sai taudin.. :( toivottavasti tuo nuorempi lapsista ei nyt isompana sairasta tautia enää uudelleen. olen ajatellut kysäistä, että voiko hänelle laittaa rokotteen vielä.. noin pienenä sairastettu rokko kun ei välttämättä anna suojaa..

Vierailija

7 vuotiaalla keskivaikea, 5 vuotiaalla lievä ja 1 vuotiaalla tosi vaikea. Itse sairastin rokon 13 vuotiaana, ei ollut erityisen hankalaa. Riippuu niin tapauksesta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat