Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juonkohan liikaa?

Vierailija

Olen kotiäiti ja juon pari kolme kertaa viikossa. Joskus lähden ravintolaan ja joskus tissuttelen kotona. Mites muut?

Kommentit (9)

Vierailija

Mä juon 2-3x viikossa 2-6 annosta. Mielestäni ei ole liikaa. Yleensä siis 2, 2 ja 6 on annokset. Suurkulutuksen raja on 16 annosta viikossa naisillla..

Vierailija

Taas on TÄYDELLISET NAISET liikkeellä. Jos juo pari sidukkaa tai olutta muutamana iltana viikossa ei taida ihan yltää alkkisporukkaan vaikka olisi AV-mamma!

Vierailija

jos perheessä jonkun on pakko saada alkoholia kolme kertaa viikossa, niin kyllä se minun mielestä ongelmalta alkaa haiskahtamaan.

Vaikka joisi "vain" 2-6 annosta. 6 on jo aika paljon, siis koko sikspäkki. Vähäinenkin alkoholin käyttö voi olla lapsen mielestä pelottavaa, vaikkei hän sitä ääneen sanoisikaan. Ei sitä ehkä itse enää huomaa, mutta kyllä siinä kuuden kaljan jälkeen ehkä puhuu kovemmalla äänellä ja on muutenkin erilainen kuin normaalisti

Vierailija

Eli kuusi menee jo sen ylitse. Ja jos viikkoon osuu kolmekin kuuden annoksen kertaa, menee rikki myös se viikkoraja.

Minusta ei voi sanoa, että jos kulutus nippanappa on 5/16-rajojen alla, homma on ok. Se on aika yksilöllistäkin, miten itse kunkin fysiikka alkoholia sietää. Jos ei nyt muuta, niin se VÄSYTTÄÄ: yksikin annos alkoholia heikentää yöunta. Jos nukkuminen on lasten takia muutoinkin heikkoa, niin alkoholin myötä se voi olla todella huonoa ja äiti on sitten kyllä "pikkuisen väsynyt" ja ärtyisä.

Sinänsä en usko, että normaalikokoisen, usein alkoholia nauttivan naisen käytös kamalasti muuttuu 2-6 annoksesta, varsinkin, jos pitkän illan aikana juo annokset (ja syö välillä). Samalla sitä alkoholia myös palaa... Ja eniten lapsi oudoksuu POIKKEAMIA arjessa, joten jos äiti on räkäkännissä kerran vuodessa, se on varmasti lapsesta pelottavampi kokemus kuin hiprakassa hiukan äänekkäämpi äiti monta kertaa viikossa.

Toisaalta: halutaanko, että lapsi TOTTUU siihen, että alkoholia nautitaan joka välissä ja oppii, ettei rentoutuminen ilman alkoholia onnistu?

Vierailija

.eli kakkonen vetää 6 annosta kerralla ap ei maininnut määrää... kakkonen on alkava alkkis ap.stä en tiedä, paitsi jos hänen on ihan pakko tissutella... silloin on ongelma, jos on pakko

Vierailija

vk.loppuisin viiniä pullon, puolitoista. ja itse mietin onko se liikaa. jotenkin selitän sen sillä että opiskelen, käyn töissä ja hoidan kaikki kotiasiat yksin, kiva rentoutua vapaalla lasilla tai kahdella. eikö kukaan muu tee niin?

Vierailija

Oletko surullinen, onneton ja kyllästynyt ainaiseen kituuttamiseen?

Koskaan ei ole rahaa ostaa ylimääräistä kivaa, aina ei voi ostaa edes sitä välttämätöntä?

Uusimmat

Suosituimmat