Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajatella kaverista, joka matkii juttujani, sanavalintojani jne???

Vierailija

Jos vaikka kerron tykkääväni jostain asiasta, niin kohta kaverikin viittaa puheissaan samaan asiaan. Jos heitän jonkun hassun jutun, niin seuraavalla viikolla hän heittää samaa juttua. Hän jopa matkii yksittäisiä keksimiäni sanoja tai sanontoja.

Miksi?

Kommentit (10)

Vierailija

Lainaus:

itselleni tarttuu nolostuttavan helposti ihmisiltä maneerit, jutut, sanankäänteet etc. En tarkoita sillä mitään, en yleensä edes tajua koko asiaa ennen kuin olen jo luiskauttanut suustani jotain. Juuri tuollaiset itse keksityt sanat ja sanonnat ovat pahimpia, ne tarttuvat aivoon kuin pikaliimalla ja alan käyttää niitä sitten ihan yleisesti. (opin vieraita kieliäkin helposti...) Murre on kaikkein nolointa. Aikanaan kämppikseni oli kotoisin pohojoosesta ja kuukaudessa puhuin hienoa Kainuun murretta, vaikken ole ikinä siellä käynytkään :D

Paitsi, että minulla ei ole ollut kainuun murretta puhuvaa kämppistä.

Huomaamatta matkiminen on kyllä noloa, mutta sille ei vain voi mitään. Kerran työkaverini on tehnyt hyvin selväksi minulle kuinka ärsyttävää puheen matkiminen on ja olin nolo viikkoja. Mutta tapa ei siitä ole hävinnyt.

Vierailija

että tällä ystävälläsi on varmasti itsetunto ongelmia. Ehkä hän alitajuntaisesti matkii sinua, koska sinussa on tiettyjä piirteitä joita hän ihailee ja ehkä kadehtiikiin.. reppanaltahan tuo kuulostaa...

Vierailija

Minulle ainakin "tarttuu" sanontoja ja letkautuksia niiltä ihmisiltä, joiden kanssa olen paljon. Huomaan vain yhtäkkiä käyttäväni niitä, enkä tiedä, milloin ne ovar ilmestyneet sanavarastooni.

Vierailija

itselleni tarttuu nolostuttavan helposti ihmisiltä maneerit, jutut, sanankäänteet etc. En tarkoita sillä mitään, en yleensä edes tajua koko asiaa ennen kuin olen jo luiskauttanut suustani jotain. Juuri tuollaiset itse keksityt sanat ja sanonnat ovat pahimpia, ne tarttuvat aivoon kuin pikaliimalla ja alan käyttää niitä sitten ihan yleisesti. (opin vieraita kieliäkin helposti...) Murre on kaikkein nolointa. Aikanaan kämppikseni oli kotoisin pohojoosesta ja kuukaudessa puhuin hienoa Kainuun murretta, vaikken ole ikinä siellä käynytkään :D

Vierailija

En kuitenkaan usko, että kyse on tahallisesta matkimisesta. Kaverisi tuskin tajuaa ollenkaan itse käyttävänsä samoja sanontoja tai juttelevansa samaa asiaa, jota sinä olet hänelle edellisellä viikolla kertonut.

Hän saattaa vain ylipäänsä olla herkkä sopeutumaan keskustelutoverinsa puhetapaan. Itse huomaan herkästi matkivani murteita eli esim. alkavani puhua sie-mie-kieltä, kun juttelen naapurin savolaisäidin kanssa...

Voi toki olla niinkin, että kaverisi ihailee sinua ja siksi alitajuisesti nappaa puheestasi värikkäitä paloja.

Koeta kestää, ei tuota voi oikein loukkaavanakaan pitää, vai mitä?

Uusimmat

Suosituimmat