Lapsia vakavan sairauden jälkeen?

Vierailija

Odottelemme sydän kurkussa tietoa mahdollisesta vakavammasta sairaudesta, josta toipuminen veisi parhaimmillaankin useita kuukausia. Meillä ei vielä ole lapsia, mutta niitä on kovasti toivottu. Jos olen niin pahasti sairas kuin pelkäämme, joudumme tietenkin tätä toivetta lykkäämään pitkäänkin... Toivoisin kuitenkin, ettei kokonaan ja lopullisesti.

Kuitenkin kyselen jo nyt: oletko saanut lapsia sairastettuasi jonkun ns. vakavamman sairauden? Mitä sairastit ja kuinka kauan toipuminen vei? Tai tunnetko jonkun, joka olisi saanut lapsia toivuttuaan ensin sairaudesta?

Kommentit (4)

Vierailija

MS ollut vuosikausia ja sain hartaasti toivomani lapsen 6vuotta sitten. Omat haasteensahan raskaus ja elämä lapsen pienen lapsen kanssa toi kun sairauskin alkoi oireilemaan pahemmin. Elämä kantaa ja ikinä en vaihtaisi osaani pois (olisin paremmassa kunnossa, mutta minulla ei olisi lastani). Sairaus on tuonut mukanaan paljon tuskaa ja vaikeuksia, mutta myös uusia mahdollisuuksia, iloa ja olen saanut tutustua valtavasti uusiin ihmisiin sen myötä. Kaikilla meillä omat ristimme on kannettavana, kenellä missäkin muodossa.

Vierailija

mutta minulla on sydämen rakennepoikkeama joka nostaa selvästi riskiä sydäninfarktiin ja asiaa seurataan säännöllisesti. Raskautta suunniteltiin lääkärin kanssa. Nyt meillä on tyttö ja poika.

Ystäväni on saanut pojan epilepsiasta huolimatta ja toisella ystavälläni on tyttö ja poika lapsuudessa sairastetusta leukemiasta huolimatta.

Kannattaa jutella lääkärin kanssa toiveistaa.

Vierailija

vaikka sairastaa ms-tautia. Jatkuvalla kuntoutuksella ja lääkkeillä sairaus pysyy hyvin kurissa ja arki lapsiperheessä, imetyksineen kaikkineen sujuu.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat