Kuinka oppisin sanomaan suoraan/pääsisin valkoisista valheista eroon?

Vierailija

Minulla on ongelma: olen niiin kohtelias muita kohtaan ja ajattelen aina asiaa muiden mukavuuden kannalta, etten kehtaa sanoa omaa mielipidettäni suoraan! Siispä sepittelen valkoisia valheita. Näistä on syntynyt aika monimutkainen kudelma ja olen jo stressaantunut muistellessani, että mitä sanoinkaan syyksi sille ja sille. Pahinta olisi jäädä kiinni.

Tämä tuli mieleeni tuosta "Nyt tultaisiin tille kylään" -aloituksesta, sillä tässä tapauksessa juuri kaivelisin valhesäkistä jokun syyn sille, miksei sovi. En vaan kehtaisi sanoa, että:"Ei, en jaksa nähdä teitä juuri nyt."

Kommentit (2)

Vierailija

mulla oli ihan sama ongelma, ja se alkoi tosissaan ahdistaa kun tuli päästeltyä ihan liikaa valkoisia valheita...Sitten vaan tein päätöksen että uudenvuoden lupauksena lupaan lopettaa kaikenlaisen valehtelun. Ja piste :D ainoastaan sen annan itselleni anteeksi että jos joku tuttu kysyy esim kampaajalta tullessaan että onkos hienot hiukset ja viakka näyttäis kauheelta niin voin olla silti kohtelias ja sanoa että ihan hyvältä näyttää...mut muut valheet ei käy :D

Vierailija

Sanot vaan että sori, meille ei oikein käy silloin, katotaan joskus toiste paremmalla ajalla uudestaan, ja vaihdat puheenaihetta. Älä ala selitellä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat